Gönderen Konu: 6N - Lastik Boyutu  (Okunma sayısı 31023 defa)

Çevrimdışı sossi

  • İleti: 450
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #28 : 06 Kasım 2009, 23:38:04 »
bende 215.40.16 var pek memnun değilim  ;D yakıyoda yakıyo valla
20 valve 2.0 5 silindir 175 hp

Logged

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #29 : 07 Kasım 2009, 00:27:16 »
arkadaşım 175/65/13 takamazsın zaten jant ın 14". Depo kapağında yazar ona uy. Ona uyamıyorsan 6n2 Jant takılmış oradan devam et. 185/55/14 Paran varsa Michellen Energy yoksa Kumho power tavsiye ederim. Bristone çok iyidir fakat ses yapar

     o6 onur
*  185/60/14 ile 185/55/14 arasındaki yol tutuşu çok fark etti mi?(biraz açıklarsan memnun olurum sana zahmet)

*  dunlop un var mı bu ebatlarda 185/ 55 /14

*  brigstone yol sesi yapıyor demişin michellen yapmıyor mu

*  şayet biliyorsan dunlop un yol sesi nasıl çok mu az mı,yol tutuşu nasıl?

*  yanak 60 dan 55 e düşünce yakıtta veya hız göstergesinde değişim olurmu çok yakar mı yani bide yanlış hızı gösterir mi?

*  düşük yanak yuvarlanma katsayısını arttıracağı için motoru zorlar mı? 1.4 tdi

cevaplar için şimdiden saol teşekkür ederim
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2009, 00:35:04 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı hacipolo

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #30 : 07 Kasım 2009, 22:06:46 »
arkadaşlar kesinlikle orginal ölcülerde lastik kullanın, benim polo 98 model ve lastik ölçüsü  175 65 R13 ama ben ucuz diye 175 70R13 taktim ama aracım zorlandı, frenleme mesafesi düştü, frene basıyorum ancak gücü azalıyor. sakın gerçek ölçülerinin dışına çıkmayın. üstelik gücüde düşüyor, yokuş çıkarken vites düşürmek zorunda kalıyordum, doğal olarak yakıt tüketimide arttı. Volkswagen mühendisleri bu boyutlar için yıllarca çalışmışlar ancak ben kendi aklımla değiştirdim hata yaptım, onları sattım yenilerini aldım zarar ettim,

Kesinlikle orjinal ölçülerden şaşmayın

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #31 : 07 Kasım 2009, 23:06:59 »
    o6 onur
*  185/60/14 ile 185/55/14 arasındaki yol tutuşu çok fark etti mi?(biraz açıklarsan memnun olurum sana zahmet)
MİCHELLEN İLE BELİRGİN FARK GÖRDÜM. ORJİNAL EBATI ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM

*  dunlop un var mı bu ebatlarda 185/ 55 /14
ARKADAŞIMDA DUNLOP VAR SESLİ. BİZİM DİĞER POLODA KUMHO POWERMAX VAR ODA YUMUŞAK SESSİZ AMA SÜSPANSİYONU MİCHELLEN KADAR İYİ DEĞİL. TABİ FİYATI ÇOK İYİ

*  brigstone yol sesi yapıyor demişin michellen yapmıyor mu
BİZİM ARAÇLARDA SES İZALOSYONU ZAYIF NE YAZIKKİ. VW DE SADECE 2002YE KADAR OLAN POLOLARDA BELİRGİZ BİR SES SIKINTISI VAR. BRİSTONE TURANZA DA ÇOK SESLİ BİR LASTİK DEĞİL KALİTELİ. MİCHELLEN SES AÇISINDAN DAHA İYİ

*  şayet biliyorsan dunlop un yol sesi nasıl çok mu az mı,yol tutuşu nasıl?
Arkadşımdaki dunlop iyi değildi(üretileli 4yılı geçmişte olabilir). fakat aşağıdaki testteki iyi imiş.

*  yanak 60 dan 55 e düşünce yakıtta veya hız göstergesinde değişim olurmu çok yakar mı yani bide yanlış hızı gösterir mi?
DOĞRUSU 55 ZATEN ŞU ANDA İBREN YANLIŞ GÖSTERİYOR. 100 KMDE 3-4KM DÜŞÜK GÖSTERİYORDUR ODA RADARA DÜŞMENE SEBEP OLUR.

http://www.halaogullari.com/LastikTablo/lastikhesap.html
buradan hesaplayabilirsin.
*  düşük yanak yuvarlanma katsayısını arttıracağı için motoru zorlar mı? 1.4 tdi
düşük yanak konfor azaltır geniş taban motor zorlar. Yanağı düşürmeme rağmen michellen olduğu için konfor arttı bende. yakıt için zaten piyasanın en iyi lastiği.

Genelde bizim forumda Michellen energy saver, continental pro con 2, bristone turanza er 300, god year ..?, Kumho powermax,hankook ..?tavsiye edilmişti. bu konu defalarca açıldı
rica ederim
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2009, 23:14:58 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #32 : 07 Kasım 2009, 23:08:25 »
alıntı

KURU YOL TUTUŞUNDA
Birinci
- Bridgestone Turanza ER300
İkinci
- Michelin Energy Saver
Üçüncü
- Continental PremiumContact2

ISLAK YOL TUTUŞUNDA
Birinci
- Vredestein Sportrac 3
İkinci
- Pirelli P6
- Continental PremiumContact2
- Maloya Futura Sport V
Üçüncü
- Yokohama C.drive

SESSİZLİKTE
Birinci
- Dunlop SP Sport Fastresponse
- Michelin Energy Saver
- Uniroyal rallye 550
İkinci
- Firestone Firehawk TZ200 FS
Üçüncü
- Yokohama C.drive
- Nokian V

YAKIT TÜKETİMİNDE
Birinci
- Michelin Energy Saver
İkinci
- BFGoodrich Profiler 2
Üçüncü
- Barum Bravuris 2

AŞINMADA
Birinci
- Michelin Energy Saver
İkinci
- Ceat Tornado
Üçüncü
- Wanli S1095


GENEL DEĞERLENDİRME SONUCUNDA

ÖZELLİKLE TAVSİYE EDİLENLER
- Pirelli P6
- Bridgestone Turanza ER300
- Vredestein Sportrac 3
- Dunlop SP Sport Fastresponse


Bu teste göre;

Michelin Energy Saver ıslak yol tutuşunda vasat altı performansının yanı sıra diğer konularda çok iyi performans göstermiş.
Islak yolda başarılı olmayan Michelin Energy Saver konfor, aşınma ve kuru yol tutuşunda çok iyi bir lastik olarak çıkmış.

Çok övülen Nokian V ise test edilen lastikler içinde vasat altında bir performans göstermiş. tek başarısı sessiz lastiklerin içinde bile üçüncü olması.

İlk beşdeki lastikler içinde;
konfor olarak;
(4.) Dunlop SP Sport Fastresponse, ve
(5.) Michelin Energy Saver en sessiz lastikler iken diğer ilk üçtekiler biraz sesli lastikler olmuş....

Kuru yol tutuşunda;
(2.) Bridgestone Turanza ER300 ve
(5.) Michelin Energy en iyi performansları göstermişler...

Islak yol tutuşunda;
(1.) Pirelli P6 ve
(3.) Vredestein Sportrac 3 en iyi performansı göstermişler....

Sonuçta; bu teste göre Islak Yolda vasat altı hatta kötüye yakın performans göstermese Michelin Energy Saver en iyi ve iddialı bir lastik olacakmış. Michelin ıslak yolda pek doğru bir tercih olmadığını da göstermiş. Genel değerlendirmede Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 en iyi lastikler. Zaten incelediğim başka yerlerdeki testlerde de çok konforlu olmasalarda Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 "genel anlamda" çok iyi lastikler olduğunu ardı ardına kanıtlıyorlar.

YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ceeeeets

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #33 : 08 Kasım 2009, 00:19:21 »
kar lastikleri ıcın ne dusunuyorsunuz.kastamonu gibi karlı bir yer ıcın kar lastigi yeterli gelirmi yoksa gerek  yok zincirle idare edilir mi????

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #34 : 08 Kasım 2009, 00:25:29 »
Lassa snoways 2 var babamda. Sadece önlerde olmasına rağmen kayseri erciyes dağında bile sıkıntısız sürüş sağlıyor. Kar lastiğini parası olana tavsiye ederim kar az yağıyorsa zincirde iyi olur tabi.  Kunho kış lastiğinden dayım memnun onada bakabilirsiniz
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2009, 00:32:32 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6N - Lastik Boyutu
« Yanıtla #35 : 08 Kasım 2009, 13:35:40 »
açıklayıcı bilgielr için saolasın onur üşenmemiş yazmışsın tekrar teşekkürler
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM