Arkadaşlar bildiğiniz gibi DSG'li bir arabam yok,manuel kullanmayı sevdiğim için uzun bir süre de almayı düşünmüyorum. Ancak son zamanlarda insanların kafasında DSG ile ilgili pek çok soru oluşmaya başladı bende kendi servis danışmanımın aynı zamanda en iyi arkadaşlarımdan birisinin arabası DSG'li Golf GT olduğu için aklıma geldikçe ona DSG hakkında sorular sormaya başladım
Bugün de biraz bu konu üzerinde muhabbet ettik ve ondan öğrendiklerimi sizinle paylaşmak istedim. Benim genel kültür haricinde pek bir işime yaramaz ama DSG'li araç kullanan veya almayı düşünen arkadaşlara en azından yardımcı olur diye ümit ediyorum.
Bildiğiniz gibi şu an yeni çıkan otomobillerin genelinde 7 ileri kuru DSG bulunmakta,ancak GTI gibi R gibi güçlü serilerde hala 6 ileri ıslak DSG kullanılmakta. Buradan da anlayacağınız gibi 6 ileri ıslak DSG çok daha dayanıklı bir şanzuman. 7 ileri kuru DSG'ler daha düşük tork gücüne dayanabiliyorlar. O yüzden chip yapayım yükleyim diye düşünen arkadaşlar bir adım geri atmalılar,yazılım ve modifiye uygulamasına girmeden önce şanzumanlarının kodlarını öğrenip max. dayanabileceği tork değerini öğrenip ona göre adım atmalılar.
Islak şanzuman adından da anlaşıldığı gibi daha yüksek yağ kapasitesine sahipler ve bu yağ değişimlerinde +masraf olarak cebinize yansısa da daha sağlam bir mekaniğe sahip olmanın ufak bedeli diyebiliriz. Kuru DSG'ler 1,5LT şanzuman yağı alırken ıslak DSG'ler 6-7 litre yağ kullanmakta
Bir diğer husus,DSG'lerin en çok bozulma sebeplerinden bir tanesi ve kullanıcıların dikkat etmesi gereken bir husus. Çünkü bu nedenle arızaya giden araçlar kullanıcı hatası olarak işlem görmekte. Trafikte kısa süreli durmalarda (ışıklarda,yoğun trafikte vs vs) vitesi genelde kimse park konumuna (P) almıyor. Bu gibi durumlarda frene sadece aracı durduracak kadar basıyoruz. Oysa ki DSG şanzumanın kavramayı tamamen ayırabilmesi için fren tam basmak gerekir. Böyle bir durumda ıslak DSG'li aracın anlık yakıt tüketimi yol bilgisayarında 0.7-0.9 LT civarında görünmekte,frene tam basıldığında ise DSG kavramayı tamamen ayırıyor ve yakıt tüketimi 0.4 lt normal değerine düşüyor. (isteyenler bunu deneebilir
) Kavramayı tamamen bırakmaması yağlı çalışan DSG için çok önemli bir sorun teşkil etmiyor,sadece anlık tüketiminiz 0.3 litre artıyor hepsi o. Ancak aynı şeyi kuru DSG'ler için söyleyemem. Araç ışıkta durduğunda frene tam kuvvetle basmıyorsanız DSG'nin beyni kavramayı bırakıp bırakmama arasında kalıyor,ve bu şekilde kullanmaya devam etmeniz durumunda kısa süre içerisinde kavrama hatası veriyor. Eğer şanlıysanız programı yeniden yükleyip ucuz atlatabilirsiniz ancak genelde kavrama beyni bozulduğu için değişmesi gerekiyor ve 2500 lira masrafı mevcut
Aynı zamanda bu frene tam basmadığınız için kullanıcı hatası olarak değerlendiriliyor ve masraf cebinizden çıkıyor. Bu bilgiyi aslında araç tesliminde kullanıcılara anlatmak gerekiyor ancak Doğuş çalışanları malesef işini tam yapmıyor bu sebepten pek çok insanın canı yanıyor
Bugünlük öğrendiklerim bu kadar,DSG hakkında yeni birşşeyler öğrendikce yine bu konu başlığı altından sizlere iletmeye çalışacam. Bu bilgileri bana aktaran ve sizlere ulaşmasını sağlayan Opel Garaj Hakan ustaya teşekkür ederim.