Tabi ki LPG uygulamasında uzun yıllar sorunsuz kullanım isteniyorsa Kaliteli Ürün, Doğru Montaj, Hassas Ayar üçlüsüne dikkat edilmeli.
Bence kaliteli LPG kiti demek öncelikle kaliteli enjektör kullanan bir kit demektir. Çünkü yukarıda yaptığım alıntıda da anlatılan gibi LPG sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de LPG enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadaki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoid valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskürtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
Enjektör kalitesinden sonra gelen ikinci kalite etkeni de bence yazılımın otokalibrasyon yeteneği ve hassas ayara izin vermesi. Yani daha fare tutmayı yeni öğrenmiş, klavyede tuş arayan bir usta bile dönüşüm kitinin otokalibrasyon özelliğiyle ayar yapsa program bunu en fazla %5 hatayla düzgün şekilde ayarlayabilmelidir. Tabi ki iyi bir usta burada devreye girip yol testi yapıp LPG ateşleme haritasıyla benzini %0 fark olacak şekilde ayarlayacaktır.
Şimdi öncelikle piyasada benim bulabildiğim sadece 3 tane kit elektronik enjektör kullanıyor. Prins, BRC ve KitMTM(BRC'nin parçalarını üreten şirket üretiyor, BRC'den tek farkı Keihin enjektör kullanması.) Bu üç markanın yazılımı da iyi.
Bu kitler arasında da fiyat konusunda en uygun olan BRC markası. Tüm parçalarını kendi üretmesi anladığım kadarıyla fiyatının diğer iki kite göre daha uygun olmasına avantaj sağlıyor. BRC'nin geniş yetkili servis ağı ve emme manifoldu delinmeden gaz pipolu uygulamaya izin vermesi de diğer bir avantajı.