Gönderen Konu: 1972 - Volkswagen SP2-SP3  (Okunma sayısı 20198 defa)

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
1972 - Volkswagen SP2-SP3
« : 04 Şubat 2008, 18:37:28 »
Bu hafta haftanın Volkswagenini tanıtmak istedim Cihan abi'ye mesaj attım tanıt dedi kardeşim hastalandığı için dün tanıtamadım bugün tanıtıyorum...

Bu hafta sizlere 1972 Model Volkswagen SP 2-SP3'ü tanıtacağım İngilizce'si iyi olanlar için bir bilgi veriyim...

Origins of the project

In the 70s, the Brazilian market was closed for imports. The only sports car officially made there was the aging (and by then retired) Karmann Ghia, and its failed successor, the Karmann Ghia TC. Only independent car makers were able to fill the gap, notably Puma, Santa Matilde and Miura.

"Project X"
The Volkswagen subsidiary in Brazil always had some degree of independence from Wolfsburg, so in 1969 they decided to start a new project of their own. A team led by Senor Schiemann and supported by Rudolf Leiding (the CEO of the subsidiary and later of the entire company) started work on a so called "Project X", and presented a prototype in a 1971 fair. But it would take another year before the car reached the streets.

Production models
The SP, the final name of the car, was built on the frame of a Variant, with the same Volkswagen air cooled engine, but upgraded to 1700 cc, it developed 75 hp (56 kW), 160 km/h (100 mph) and made 10 km with a litre.

When the car was presented, it quickly drew media attention, with its many improvements over the local "air cooled" VW line, an impressive interior, its many extra features and its superb finishing.

Decline
A car named SP1 was also built, but due to its very poor performance (only 65 hp (48 kW) with a 1600 cc engine), it was soon discontinued. The same problem plagued the SP2. In fact, a malicious joke at that time was to relate the "SP2" name with "Sem Potência" ("Without Power", in Portuguese).

Despite its revolutionary look, the car failed to beat the Puma in performance. Although they used similar engines, the fiberglass Puma was much lighter. This resulted in low sales, and the SP was discontinued in February 1976.

With a total of 10,205 units made (670 of them exported to Europe), the car is now sought-after as a valuable collector's item. One of them, in white, is in the VW museum on public display. While prices during the production time frame were roughly the same as the Beetle, the price of a well-preserved example today is considerably higher than contemporary VW models.

SP3
An attempt to resolve SP's main problem, lack of engine power, was called "SP3 project". It would be basically an SP2, but with a larger 1.8L "AP" engine, watercooled, 8,5:1, 100 cv SAE at 6000 rpm and twin carburators, all "borrowed" from the Brazilian version of the Passat TS. Although at the factory, a prototype was made at Dacon

Devamında teknik veriler olacak ...

Logged

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #1 : 04 Şubat 2008, 18:47:44 »
Teknik veriler

Marka           = Volkswagen     
Model             = SP2    
Üretim Yılı    = 1972
Karoser Tipi = 2S FHC
Kapı Sayısı     =2
Dingil Mesafesi  =2400 mm     (94.5 in)
Ön İz Genişliği     =1342 mm     (52.8 in)     
Arka İz Genişliği    =1380 mm     (54.3 in)    
Uzunluk    =4217 mm     (166 in)    
Genişlik    =1610 mm     (63.4 in)    
Yükseklik    =1158 mm    (45.6 in)    
Yerden Yükseklik    =149 mm     (5.9 in)    
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı    =1.76    
Ağırlık    =890 kg     (1960.4 lb)
Yakıt Kapasitesi     =40 litre   (8.8 Imp gal ,  10.6 US gal)     
Motor Üreticisi     =Volkswagen     
Motor Yeri    =Arka    
Motor Yerleşimi    =Uzunlamasına
Soğutma Türü  =   Hava     
Motor Tipi    =OHV    
Silindir Sayısı ve Yerleşimi =   F-4    
Silindir Başına Subap Sayısı    =2    (toplam 8 adet)    
Motor Hacmi    =1679 cc     (102.46 cu in)    
Çap    =88 mm     (3.46 in)    
Strok =   69 mm     (2.72 in)    
Çap / Strok Oranı    =1.28    
Silindir Başına Düşen Hacim    =419.75 cc/silindir    (25.61 cu in/silindir)
Sıkıştırma Oranı     =7.5 : 1     
Yakıt Besleme Tipi    =1 So carb    
Hava Besleme Türü    =Normal
İntercooler Türü     =Yok     
Katalitik Konvertör    =Yok    
Maksimum Motor Gücü    =64 HP     (47.7 kW)    
Maksimum Güç Devri =   4000 d/d    
Maksimum Tork    113 N.m=     (83.4 lb.ft ,  11.5 kg.m)    
Maksimum Tork Devri    =3000 d/d    
Maksimum Güç Devrinde Tork =   113.9 N.m    (4000 d/d)    
Güç / Ağırlık Oranı    =71.9 HP/ton    (53.6 W/kg)    
Güç / Motor Hacmi Oranı    =38.1 HP/litre    (28.4 kW/litre)
Son Sürat     =161 km/h   (100.1 mph)
Şanzıman Türü  =   4M     
Son Vites Dişlisi Oranı    =0.89 : 1    
Son Dişli Oranı    =3.88 : 1    
Aktarma    =RWD
Direksiyon Türü     =worm & roller
Süspansiyon (ön)     =I.TB.     
Süspansiyon (arka)    =I.TB.    
Fren Türü (ön/arka)    =Di/Dr

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #2 : 04 Şubat 2008, 18:52:57 »
Resimler






SP3'den bir görünüm.


Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #3 : 04 Şubat 2008, 19:00:41 »
eline sağlık ahmet arac biraz yumurtayı andırsada güzel demek birezilya yapımı bu ii daha neler görcez bakalım....
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #4 : 04 Şubat 2008, 19:08:48 »
brezilyadan gidiyoruz bu ara.
değişik vw ler.
porche çakması gibi.
tabi bunu 72 yılında görsek dibimiz düşerdi  8)
sağol ahmet farklı modelleri tanıdık sayenizde.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı ®oyal

  • İleti: 2238
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: T5'04
  • Şehir: Bursa
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #5 : 04 Şubat 2008, 19:12:19 »
Sıra bana tekrar gelse idi bende bu aracı tanıtacaktım eline sağlık  ^-^
MY VOLKSWAGEN (VW) SP2

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #6 : 04 Şubat 2008, 19:14:00 »
vw zamanında neleryapmış böyle ama çoğu brazilya yapımı bir birine benziyor ve şunu farkettim hepsinin motor gücü ve motor hacmi düşük .Eline sağlık ahmet  :tamamdir en üstte ki  yazı çok açıklayıcı olmuş bea :D
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #7 : 04 Şubat 2008, 19:59:48 »
Yorumlarınız için Teşekkürler.Evet Sedat abi çok açıklayıcıyımdır  ;D

Çevrimdışı emirhan

  • İleti: 146
  • Turboo İntercooler
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #8 : 04 Şubat 2008, 21:28:18 »
en alltaki resm cok güzel olmuş ya bizim burdada olsalar keşke

Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #9 : 04 Şubat 2008, 23:10:12 »
ellerine sağlık ahmet çim tekrar geçmiş olsun :sevgi:

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #10 : 04 Şubat 2008, 23:13:37 »
Sağol abi..

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #11 : 04 Şubat 2008, 23:22:08 »
Çok, çok güzel bir araç. Paylaşım için saolasın.  :tamamdir
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2008, 23:25:03 Gönderen: Firestarter »

Çevrimdışı AhMeTH61

  • İleti: 2223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #12 : 04 Şubat 2008, 23:24:27 »
Sen sağol abi GTI ler sağolsun :D

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1972 - Volkswagen SP2-SP3
« Yanıtla #13 : 04 Şubat 2008, 23:25:48 »
GTI; çok yakar, çok kaçar.  ;D