Aslında konu hafiften sapmaya başlamış ama bilgi vermek amacıyla yazıyorum, aracınıza takacağınız süspansiyon sistemi ve viraj çubukları gibi parçalar otomobil
sporlarından elde edinilen bilgi ve deneyimler doğrultusunda geliştirilmektedir. Genel prensip aracın yol üzerindeki dengesini maksimum düzeyde koruyabilmesini sağlamaktır. Bu anlamda aracın özellikle viraj esnasında ya da ani hareketlerde çizgisinden saptığı anda minimum düzeyde riskle tekrardan yol tutuş sağlaması gerekir. Sizin satın aldığınız aracınızın süspansiyon sistemi doğal olarak uzun yıllar sorunsuzca çalışabilmesi için özel olarak testlerle denenmiş ve aracınıza monte edilmiş parçalardır. Konfr ağırlıklı olduğundan yol tutuş konusunda belli bir seviyeye kadar hizmet eder. Daha profesyonel parçalar kullanmak isterseniz eğer o zaman standart süspansiyon sisteminiz dışında parçalar satın almak zorundasınız. Aracınızı modifiye etmeseniz dahi standart donanımı için de yol tutuş performansını artıracak daha verimli parçalar kullanabilirsiniz.
Süspansiyon sistemi helezon yay ve amortisör parçalarından oluşur. Bunlara ek olarak özellikle virajlarda aracın dengesini koruyabilmesi için viraj denge çubukları ve amortisör kule gergileri kullanılmaktadır. Bu sistemleri aracınız için kullanabilirsiniz. Ancak şunu unutmamak gerekir bu sistemleri kullanmak beraberinde bazı konfor kayıpları da yaşatacaktır. Süspansiyon sistemindeki iyileştirmeler her ne kadar ilk etapta sürüş keyfi için düşünülsede aslında sürüş güvenliği için de önemli bir noktadır.
Yarış otomobillerindeki yol tutuş sistemine de kısaca değineyim belki merak edenleriniz vardır: Bu araçlar da amortisör kule gergileri - viraj denge çubukları - süspansiyon sistemi - sapacer* kullanılır. Özellikle görmüşsünüzdür yarış otomobillerinin çoğunda çamurluklar standart modelden daha kabarık ve genişti, bunun sebebi de aracın yoa daha geniş oturmasını sağlamak bunun içinde spacer adı verilen ek bir parça aracın forya ile jantı arasına konumlandırılır. Bu uygulama ile aracın yere basan genişliği artırılmış olur bu vesileyle de viraj kabiliyeti artırılmış olur. Son olarak bu otomobillerde bulunan güvenlik amaçlı rollcage (koruma demirleri) sadece aracın darbe esnasında korunmasını sağlamıyor aynı zamanda aracın tüm ağırlığının mümkün olduğunca eşit dağılmasına da yardımcı oluyor. Ayrıca aracın viraj esnasında burulma direncini de olumlu yönde iyileştiriyor. Biraz uzun yazdım kusura bakmayın konu saptı iyice ama sizleri elimden geldiğince bilgilendirmek istedim.