Merhaba arkadaşlar,
Immobiliser'ın ve anahtardaki çipin nasıl çalıştığı bu başlıkta ikinci sayfada anlatılmış:
http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/cipli-anahtar-t3633.0.html;msg90293#msg90293Bu da Wikipedia linki:
http://en.wikipedia.org/wiki/ImmobiliserKısaca özetlemek gerekirse:
-- Anahtarın içindeki chip, kablosuz iletişimle çalışır.
-- Aracın üzerindeki devre, bu çipi RF ile tetikleyip içindeki eşsiz (unique) kodu okur. Kod doğru değilse ECU (beyin dediğimiz ünite) araca yakıt pompalamaz.
-- Güvenliği geliştirmek amacıyla, bu eşsiz kod her seferinde değiştirilir. Hatta bazı sistemlerde yanlış kodla (başka anahtarla) aracı çalıştırmaya çalışınca, belirli bir süre çalışmama, telefonla alarm verme gibi yönemler bile kullanılır.
Bu bilgiler ışığında diyebiliriz ki:
--Çip anahtardani çıkarıp direksiyon civarına yapıştırınca, deliğe uyan her anahtarla arabayı çalıştırabilirsiniz. ama bu, anahtar kaybolmasın diye direksiyona bağlayıp orda bırakmak gibi, ya da evin anahtarını paspasın altına bırakmak gibi gayet salakça bir eylemdir. Hırsıza "gel arabamı çal" demektir. 100 lira kar edeyim derken arabadan olursunuz.
--Plastik anahtarın içinde çip olabilir de olmayabilir de (gulyabani yoktur, ama olabilir de:))). Bunu anlamak için, çipli (gerçek) anahtar arabadan gayet uzakta bir yerdeyken plastik anahtarla arabayı çalıştırmayı denemek gerekir. Çünkü araba, cebinizdeki anahtardan çipi okuduğu için plastikle çalışıyor olabilir.
--Immobiliser'li araba ancak çekici ile ya da iterek götürülebilir.
--Siz siz olun immobiliser olan arabanın anahtarını kaybetmeyin. Kurcalayacağım diye çipi filan bozmayın.