olsun sen bence işe bu işe girme ha ben kapışacam basacam dersen arkadaşımızın dediği gibi idarene sahip biri isen taktır ama şöle bişey olur otobanda giderken bişey felan olur adam gel kaşıpşak der seninde kafan tutarsa gerisini düşünemiyorum.bence taktırma derim...
irade değilde oldum olası (yaklaşık 10 senedir) kullanma tarzım sabittir. arada bir aracımı denemk için oda yeni balans ayarı yaptırdığımda bir kereliğine basarım araca o kadar. sonrasında inişte 90 ı geçsin frene basarım
ama yeri geliyor dik yokuşlarda araç sollarken basmak lazım oluyor bu durumlarda da chipli olması avantaj sağlar. belli bir hıza ulaşmak için daha az gaza basacağım. bu demekki max. tork devrim 1900 devirden aşağı düşecek. bu ne demek daha düşük devirde daha fazla güç elde edeceğim ve buda turbomun ömrüne ömür katacak. ha yaklaşık 2100 devirde 90km hızla gidiyorum. bu eğride minimum özgül yakıt tüketimine denk gelecek olan nokta devri daha azalacaktır. buda sakin kullanımda bana tasaruf getirecektir.
sürekli tam gaz gidilmez ise chipli araç az yakar, turbosuna daha iyi bakar ve ani olaylarda daha fazla güçle belki ömür kurtarır.
seçim sizin.
şimdi bana bir marka yada fiyat konusunda yardımcı olmak isteyen arkadaşlarımdan rica ediyorum tekrardan. ne önerirsiniz.
araçlarımızın güvenliği içinde öneride bulunan tüm vw severlerden allah razı olsun.