Mühendislik harikası olan motorları kullanan araç sahibiyiz bunun eskisi yenisi olmaz.. Zaten olsa idi mk1 deki motor blok ve motor içi mekaniği hala günümüzdeki son model mkV ve mkVI larda kullanmazlardı... Aracının motor yağı 20-50 dizeldir yaz kış farketmez, edemezde günümüzdeki kaliteli yağlar ile... Yağ yakıyorsa sebebi yağ değil motorunun bazı parçalarını aşınmasıdır bunu farklı yağlarla yada katkılarla biraz geciktirirsin okadar...
Zamanı geldimi fırsatın varsa bakımını yaptır sistemin ama sakın olaki farklı bir yağ kullanma sorunları kısa veya uzun zamanlarda ortaya çıkacaktır...
Küçük bir örnek vermek istiyorum ve bu olayıda Balıkesir yetkili servisi yapıyor... araba 1,6 FSI MKV yazlık bakımlarda araça servis 20-50 koyuyor ve araç 2000km sonra yatak ve subap vurma derdi ile servise tekrar gidiyor motor yapılıyor ve tekrar sorunlar nüksediyor.. Araç sahibi özel bir servise gidiyor onlarda yataklarda sorun oluşmuş bunu tekrar yaptırmanız gerekiyor diyor... Sahibide geçen yaz bizim buraya geliyor... Yazlıkçı komşumuz durumu anlatıyor tabi benim mantığım ve tecrübem için fazla olan bi durum... Bandırmadan cevdet abimi arıyorum erdeğe geldiğinde bana bir uğra bi araç var sende bi göz at diye... Cevdet abimiz geliyor motoru 1 5dk çalıştırıyor ve araçtaki yağı soruyor ve 20-50 cevabını duyunca anahtarı araç sahibine veriyor at bu aracı artık bi halt olmaz bu motordan diyor...
Bu örenk benzinli araç için geçerli ve daimi yaz kış 10-40 kullanılması gereken bir araç...