Gönderen Konu: 1.6 TDI  (Okunma sayısı 62724 defa)

Çevrimdışı dr.adana

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #42 : 18 Ekim 2009, 21:33:08 »
Alıntı
Şuan Tsı Motorun ömrü tam olarak bilinmemekte bence tsı motorlara çok güvenmeyin turbo ile şişiriyolar motorLarı

Motor piyasaya ilk çıktığında böyle bir endişe tüm otomotiv meraklıları tarafından dillendirilmişti.Ama aradan geçen 4 yılda motorda dayanıklılık konusunda  bi sıkıntı çıkmadı.Üstelik son 4 yıldır kendi kategorisinde yılın motoru ödülüne layık görüldü.İlginç bir şekilde diğer büyük otomobil firmaları da bu motorun arkasından giderek küçük hacimden yüksek güç üreten downsizing teknolojisine yönelim gösterdiler.

Logged

Çevrimdışı SoundCarMan

  • İleti: 91
  • Forumillegal.com<<--
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #43 : 18 Ekim 2009, 23:19:27 »
Bence TSI PatLıcak :tamamdir

Çevrimdışı cagrierisen

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #44 : 24 Ekim 2009, 01:28:36 »
Herkese meraba.
Eylül başında Golf TDI Trendline 1.6 105hp manuel satın aldım. Araç konusunda yeterince bilgili değilim. Bazı sorular soracağım.

*Araç daha yeni 1 aylık ve1955 km'deyken bir gün arkadan bembeyaz dumanlar çıktığını görüp kenara çektim ve servise çektirdim. Yakıt-hava oranını kontrol eden bir elektronik cihazın arıza yaptığını, giden benzini görmediği için çok daha fazla benzin pompaladığını ve bu parçayı değiştirdiklerini söylediler. Bu sorunun ilerde tekerrür etme olasılığından bahsedilebilir mi?

*Aracın kullanımıyla ilgili pratik önerileri olan var mı? Örn. Kış vakti fazla zorlama gibi.

*Göstergenin üstünde vites yükselt işareti çıktığında vitesi yükseltmek devir kaybına yol açıyor ve tekrar vitesi küçültmek gerekiyor. Bu bir turbo sorununun, ya da başka herhangi bi r motor sorununun belirtisi olabilir mi?

*Golf 6'nın şanzuman sorunu olduğunu söyledi biri bana aracı satın aldıktan sonra. Doğru mudur? Doğruysa sorun nedir? Değilse bana bunu söyleyen adam niye zırvalamış?  ;)

Bu sorularda belirttiğim çekincelerin dışında araçtan, performansından, yakıt tüketiminden, konforundan çok memnunum. Pahalı olduğu doğru, ancak değer diye düşünüyorum ve o parayı helal ediyorum.

Bu arabadan isteyen diğer arkadaşlara da nasip olmasını dilerim.

Çevrimdışı SoundCarMan

  • İleti: 91
  • Forumillegal.com<<--
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #45 : 25 Ekim 2009, 00:28:55 »
 hayırlı olsun

Çevrimdışı burak888

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #46 : 28 Ekim 2009, 12:27:00 »
aracınız hayırlı olsun öncelikle Allah kazasız belasız kullandırmayı nasip etsin.
1.6 tdi nin motor performansı yakıtı ve motorun kalitesi hakkında bilgi verirmisiniz.
bu yeni motoru herkes merak ediyor...

Çevrimdışı cagrierisen

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #47 : 29 Ekim 2009, 23:30:57 »
aracınız hayırlı olsun öncelikle Allah kazasız belasız kullandırmayı nasip etsin.
1.6 tdi nin motor performansı yakıtı ve motorun kalitesi hakkında bilgi verirmisiniz.
bu yeni motoru herkes merak ediyor...

Teşekkür ederim. Bu araçtan önce 10 yıl Fiat Palio 1.4 EL kullanmış ve başka araç sahibi olmamış ve kullanmamış biri olarak bu araba bana uçuyor gibi geliyor. Yanlız satın alma sürecinde Hyundai i30 115hp, Auris 1.6 ve Mazda 3 ile test sürüşü yaptım. Performansı bariz bir şekilde daha yüksek. Performans derken maksimum hızdan değil ataklık ve yokuş performansından bahsediyorum, ancak son hızda da geride kaldığını sanmıyorum. Aracı aldıktan 2 hafta sonra şeker bayramında git gel 1400 km'lik yola çıktık. Yolun başında 145 liraya doldurduğum depo 90-110 km/s'lik hız yaparak döndüğümde dibe dayanmıştı. Bavul olmasa ve tek kişi olsa daha da fazla gidecektir. Motorun kalitesi hakkında ne söyleyeceğimi bilemiyorum, zira teknik bilgim oldukça zayıftır. Birşeyler öğreneyim diye foruma üye oldum zaten, eğer daha özelleşmiş sorularınız varsa yanıtlayabilirim. Ancak önceki sayfada da belirttiğim gibi devir sorunu olmasından şüpheleniyorum. Elektronik göstergede "vites büyüt" işareti gösterdiği anda vitesi yükseltirseniz araç boğulabiliyor ve vitesi geri küçültmek gerekiyor. Yani aracı düşük viteste kullanmak gerekiyor. Düz vites olduğu için bu durum en fazla bir miktar daha fazla yakıt tüketimi anlamına gelebilir, ancak aracın otomatik vitesli modelinde de benzer bir sorun varsa ciddi performans sorunları muhtemeldir.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #48 : 31 Ekim 2009, 14:04:47 »
Bence TSI PatLıcak :tamamdir

Ön yargılı yaklaşmayalım. Tsi patladı ama dediğinizin tersi yönünde. Son iki senenin "en iyi" motoru ve "Hibritten bile az çevre kirleten en çevreci motoru". 1.4 de turbo ile 550HP üretilse dediğin doğru olurdu ama
Turbo sorun olur diyorsun Audi Tdi ile yarışlara imzasını atıyor. Nakres in şahit olduğu bir olay var Tdi motor 800.000km de motor yaptırmadan yani sağlam motorla servise girmiş pert olmasa 1milyon kmyi devirecekti diyor. Yine forumda bir arkadaşın üç adet Tdi motorlu 400bini devirmiş aracı var Golf için 430.000kmde hala ilk günkü gibi diyor.Tsi motor da 1milyon km testini geçmiş sürdüğüm için biliyorum mükemmel birmotor. 2.0 atmosferik motorlarda ortalama 170Nm tor alırken 1.4 Tsi ile 320Nm alıyorsun ve benzinde ANKARA İÇİNDE 6.2 TÜKETİM yakalıyorsun. 3yılında TSİ gerçek hayattada kendini ispatlamıştır bence.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2009, 14:09:27 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı burak888

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #49 : 02 Kasım 2009, 16:09:14 »
145/1400=0,103
bu araba 103bin mi yakıo yani. daa ne yaksın araba.
ben 1400km yol gitsem zaten 145tl lik yemek yerim :D
şehir içinde ne kadar yakıyor peki

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #50 : 03 Kasım 2009, 21:45:45 »
Doğuş fiyatı iyice artırmış

1.6 90hp tdi Şehir dışı 3.8lt/100km olmuş(1.4 70hp polo 3.9lt). Böyle süper bir değer VW yakalayınca Doğuş dururmu basmış zamı.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı cagrierisen

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #51 : 07 Kasım 2009, 12:44:51 »
1000'in hemen altında şehir içi. Ancak ben oldukça sabit devirli kullanırım.

Çevrimdışı dr.adana

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #52 : 08 Kasım 2009, 19:10:02 »
Alıntı
Doğuş fiyatı iyice artırmış

1.6 90hp tdi Şehir dışı 3.8lt/100km olmuş(1.4 70hp polo 3.9lt). Böyle süper bir değer VW yakalayınca Doğuş dururmu basmış zamı.


Doğuş işi iyice abartmaya devam ediyor.9 Kasımdan geçerli bir fiyat listesi yayınlamışlar inceleyince küçük dilinizi yutacak gibi oluyorsunuz.
Yeni Polo 1.6 TDI 36300,Golf 1.6 baz:38800,1.6 dizel 45300 lira yazıyor.
Geçen haftal otomobil  dergilerine göz atınca farkettim bu adamlar arabayı Almanyadaki standart donanımını  baya azaltarak ithal ediyolar misal yeni Poloya o kadar para istiyolar ama sadece 2 havayastığı veriyolar üstelik ESP opsiyon listesinde bile yok.Dergide çok hoşuma giden bi resim vardı arabanın orta konsolunda 5 tane düğme yeri var sadece 2 tanesi işlev görüyor kalanları hiçbir şekilde kullanamıyosunuz.
Cidden fiyat politikası konusunda ciddi sıkıntı var,demek yarın bir devalüasyon olsa Euro 2.500 sınırına dayansa Polo 40.000 lira falan olacak heralde.
Borusan  X1'i getirmeden önce 2 ay Almanyada sıkı pazarlık yaparak aracın fiyatını 45.000 euro seviyesine çekmiş.Bunu yazmamın nedeni; Tiguan 2.0 TDI'ın fiyatı 46.000 eurodan başlıyor yorumu sizlere bırakıyorum.Saygılar...

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #53 : 10 Kasım 2009, 17:21:19 »


Doğuş işi iyice abartmaya devam ediyor.9 Kasımdan geçerli bir fiyat listesi yayınlamışlar inceleyince küçük dilinizi yutacak gibi oluyorsunuz.
Yeni Polo 1.6 TDI 36300,Golf 1.6 baz:38800,1.6 dizel 45300 lira yazıyor.
Geçen haftal otomobil  dergilerine göz atınca farkettim bu adamlar arabayı Almanyadaki standart donanımını  baya azaltarak ithal ediyolar misal yeni Poloya o kadar para istiyolar ama sadece 2 havayastığı veriyolar üstelik ESP opsiyon listesinde bile yok.Dergide çok hoşuma giden bi resim vardı arabanın orta konsolunda 5 tane düğme yeri var sadece 2 tanesi işlev görüyor kalanları hiçbir şekilde kullanamıyosunuz.
Cidden fiyat politikası konusunda ciddi sıkıntı var,demek yarın bir devalüasyon olsa Euro 2.500 sınırına dayansa Polo 40.000 lira falan olacak heralde.
Borusan  X1'i getirmeden önce 2 ay Almanyada sıkı pazarlık yaparak aracın fiyatını 45.000 euro seviyesine çekmiş.Bunu yazmamın nedeni; Tiguan 2.0 TDI'ın fiyatı 46.000 eurodan başlıyor yorumu sizlere bırakıyorum.Saygılar...

         son derece haklısınız. ancak otomobil fiyatları artışta. hafta sonu renault bayinin önünden geçiyordum. sürekli reklamını gördüğümüz fluance i bir inceleyim dedim. vitrinde en üst donanım vardı sadece ve onun bile plastik kalitesi hala aynı. fiyat sordum. baz donanımı 1.6 lt 110 bg benzinli 39000 TL. düşünün artık. 38800 e golf almak varken veya jetta. sadece doğuş değil ülkemizdeki genel vergi politikası bu. bazı firmalar karlarından feragat edebiliyor olabilirler ama genede dediğiniz gibi fiyatlar uçuk.

Çevrimdışı murat.uludirik

  • İleti: 21
  • mirket
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #54 : 16 Kasım 2009, 21:39:28 »
arkadaşlar merhaba.......16 tdı.105 hp.comf.aracım haftaya teslim alıyorum.......sizden.ilk gün kullanımı....rodaj varmı? yapılması gerekenler neler...? ilk defa dizel kullanacak biri olarak..motorun ömrünün  uzun olması adına  nasıl bir sürüş sergilemem gerek....VS.gibi konularda.yardımcı olmanızı rica ediyorum.....şimdiden teşekürler....

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.6 TDI
« Yanıtla #55 : 18 Kasım 2009, 20:02:58 »
*HEM DİZEL HEM BENZİNLİ SOĞUK ARABADA yüksek devir yapmayın 2000civarı tercih edin
*ısınsa bile" sürekli" yüksek devirden(4000devir üzeri) kaçının devir gelince üst vitese geçin
*YÜKSEK DEVİRLİ SIKIŞTIRMA SONRASINDA STOP ETMEDEN YERİNDE ROLANTİDE BİR SÜRE ÇALIŞTIRIN TURBONUN SICAK KALMAMASI İÇİN
*RODAJ SÜRESİNDE OTOMOBİLİ YÜKSEK DEVİRLERDE KULLANMAYIN 2000KM MİNİMUM. Gerek olmadıkça 2000-3500devir arası uygun olur.
*RODAJ SÜRESİNDE YAĞ EKSİLTMEYİ DÜZENLİ KONTROL EDİN YAĞ AZALDIKÇA YAĞ KOYUN İLK 10.000KMDE.
SONRAKİ 10BİN ARALIKLARINDA BİR MİKTAR YAĞ EKSİLTMESİ NORMALDİR 5.000 KULLANDIKTAN SONRA KONTROL EDİP EKSİLMİŞSE EKLEYİN. ARACINIZLA ÇOK ÜST DEVİRLERE ÇIKMIŞSANIZ YAĞINI KONTROL EDİN ÇOK FAZLA BASKI OLDUĞUNDAN BİR YERLERDEN ATACAKTIR, AZALACAKTIR.

Vw nin rodajı uzun değildir. yeni alındığında bile düşük yakıt tüketimi ile başlar. Yinede parçaların birbirine iyice alışması için yakıt tüketimi uygunda olsa motor ömrü açısından 5.000km rodaj olarak kabul edin
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2009, 21:32:49 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di