mafsalları sökmeden WD-40 yağlayıcı ile yağladım aynı zamanda yağlayıcıyı debriyaj aksamına da sıktım, sonra da vites körüğünü söküp vites kolunun dibine aynı işlemi uyguladım. sonuç: hissedilir ölçüde vites geçişleri kolaylaştı bunun yanında debriyaj da hissedilir ölçüde yumuşadı. sorun yaşayan arkadaşlar bu ucuz yöntemi kesinlikle denemeliler. sertlik konusu bu şekilde düzeltilebiliyor. ancak özellikle belirli viteslerdeki zor geçişler düzelmiyor. benim aracımda 2 vitese geçişlerde biraz beklemek gerekiyordu mesela. bu durum değişmedi tabi yukarda bahsettiğim uygulamalardan sonra. sorun sanırım 2. vites sekromecinde. sekromeç 40 50 tl bişey ama asıl masraf sanırım şanzumanın indirilmesi...
ya arkadaşlar vites geçişlerinin baskı balatayla ne ilgisi var Allah aşkına. baskı balatanın tek görevi motor ve şanzuman arasındaki bağlantıyı sağlamaktır. diğer arakdaşların dediği gibi en ucuz ve kısa yöntemi en başta denemekte fayda var. öncelikle şanzuman yağınızı değiştirebilirsiniz. özellikle de her viteste bu sorunu yapıyorsa şanzuman yağı bir çare olabilir. ama özellikle belli viteslerde yapıyorsa sekromeç en kötü ihtimalle de o vitese ait dişlilerinde sorun olabilir. ha tabi hiçbiri değil de sadece vites kolunun bağlı olduğu aksamların yağlanması bile sorunu kökten çözebilir. ben olsam önce vites kolunun bağlı olduğu aksamları yağlatırdım en ucuzu bu. olmadı şanzuman yağını bi değiştiriverirdim yine olmazsa son çare olarak da sekromeç ve şanzumana iyi bir ustada baktırırdım. saygılar.
şanzuman yağı 3 lt lt fiyatı 15 tl.toplamı 45 yapar. 2 gün önce değiştirdim. ustam 8 tur aldıgını söledi ne anlama geldiğini bilmemekle beraber.castrol 75-90 yanılmıyosam o giriyo.işçilik vermenize gerek yok.yağcılarda mevcut fakat pek yanaşmıyolar çünkü karter korumayı sökmekle uğraşmak istemiyolar. sürekli gittiğiniz ustanız size yardımcı olur. ben değiştirdim. aynı zorlanma bende vardı.fakat pek bi şey göremedim. 1. vitesde senkromeçlerden dolayı zor geçiyo onu biliyoruz. baskı balata gecen sene 2009 aralıkda değişti.onlada bi ilgisi olmadı. şimdi ole biniyom bi saatten sonra alısıyosunuz. genel durumu bu aracım 1999 model bazen o kadar da olsun diyorum sonuç olarak 12 yaşına girdi arkadaslar araçlarımız:)
debriyaj bilyasını da unutmayın onun arızasında da aynı vites sorunları ortaya çıkıyor
Sert vites geçişlerinde elbet birçok faktör vardır, ama şanzumanın sağlıklı olduğunu varsayarsak esas akla gelecek soru baskı baltadır. Balata bittiğinde baskı görevini yapamaz aynı zamanda bizim debriyajlar hidrolik olduğundan dolayı kendini balatanın durumuna göre ayarlar yani yukarıda kavramalar başlar bu da vites geçişi sırasında baskı balatayı sağlıklı şekilde ayırmayacağı anlamına gelir ki viteslerin sert geçmesi bu yüzdendir ve arabanın şanzımanını koruyan bir sistemdir. Aynı hızınız 15 km üzerinde iken 1. vitese zor geçilmesi gibi bu balata bittiğinde 2. vitese de yansır.
vites değiştirildiğinde motor kısmında oynayan vites lamesini mi yağladınız acaba?