Selam kardeş;
Uzun süredir forumdan ayrıydım, biraz göz atayım dedim, senin konuyu görünce ilgimi çekti.
İligi ve bilgi alanımda olan sorularını yanıtlamaya çalışalım.
Arabana çıkma parça takman mekanik ömür açısından pek iyi değil, ama maddi sebepler herkesi bu yola itiyor malum. Geri vitese takarken crrrr sesi geliyorsa debriyajını ayarlattır derim. Hatta şöyle bir test yap: Bir süre ilerle sonra dur. Durduktan hemen sonra geri vitese takarken yine ses yaptıysa; tekrar bir süre git. Sonra tekrar dur, motor devrinin rölantiye düşmesini bekle. Sonra debriyaja iyice basarak geriye tak. ses gelmiyorsa baskı ayarında hata olabilir, kontrol ettir. Yine ses geliyorsa ve 1. ve 2. viteste vites kolundan da direnç hissediyorsan şanzımanındaki sorun çözülmemiş olabilir. Sen her halukarda kontrol ettir. Ancak bu kontrolleri arabayı yaptırdığın yere değil, imkanın varsa başka bir yere yaptır.
Gelelim titreşim ve çukurlardaki sorununa. Araç dururken titreşimi pedallarda ve direksiyonda hissetmen % 90 tek bir sebebe bağlıdır; o da süspansiyon sisteminin bozuk olduğu. Arabanın amortisörleri ne zaman değişti (sende veya senden önceki sahibinde)? Ona da şöyle bir test uygula. Düz bir zeminde dur, elfrenin çekili olmasın ve vites boşta olsun, sol ayağın debriyajın üstünde, sağ elin direksiyonda, sol elinin parmak uçlları dashboard'ın üzerinde olsun, rölantiden 4.000 devire kadar çık, devri rölantiye düşür ama ayağın gaz pedalına dokunuyor olsun. Motor devri rölantiye yaklaşırken seri bir şekilde dikiz aynana ve sol yan aynana bak aynalarda titreşim görürsen ve direksiyon, debriyaj, dashboard'a temas ettiğin noktalarda titreme hissediyorsan ön amortisörlerini kesinlikle değiştirmeni tavsiye ederim.
Bu ikazı yapmak boynumun borcudur: AMORTİSÖRLERİNİZİ KESİNLİKLE TAMİR ETTİRMEYİN, EDENİ DE İKAZ EDİN, HAYAT KURTARABİLRİSİNİZ. Maddi durumunuz uygunsa orjinal (aracınızın üzerinden çıkan marka) amortisör alın ki; konfor ve performans olarak aracınıza en uygun parça budur. Yol tutuş, titreme, konfor gibi problemlerinizin çözüldüğünü göreceksiniz. Birde motorun şasiye bağlantı noktalarındaki kauçuk takozlar vardır. Aracınız 10 yaşında ve kauçuk parçalarınız muhtemelen eskimiş ve sertleşmiştir. Bunları da uygun sertlikteki yeni parçalarla değiştirmeni tavsiye ederim.
Elimden geldiğince bildiğim konularda size yardımcı olmaya çalıştım kardeş, bundan sonra sizin yapacaklarınızla rahatlayacaksınız.
Problemsiz günler dileğiyle