ya ne gereği var bu kadar. bur da eylenelim diye yazışıyoruz, ara sırada karşılaştığımız problemleri başından geçenlerle paylaşarak, faydalanabilmek için.
hız işinde aracın yükü, yol durumu, eğim, rüzgar, asvaltın kalitesi bile etkilidir. fizikten biraz anlayan varsa her türlü sürtünme kuvveti harekte terstir. yukarda saydıklarımın herbiri ayrı bir etken.
uygun koşullar yakalanmışsa normalin 15-20 km üstüne çıkmak o aracın her zaman o hızlara çıkabileceğini göstermez. burda herkes yaptığını paylaşıyor. bunu kırıcı şekilde eleştirmeye gerek yok.
bu arada bende mersinliyim. kaya beyi de tanımam ama bu bölüme daha önce de beraber yazı yazmıştık. pozantı otobanından aşağı çukurovaya inerken gerçekten hız yapmaya elverişli bir ortam var. asvalt kaliteli ve pürüzsüz, uzun düzlükler, yağış ve rüzgar da yoksa normalin üstüne çıkılıyor ben de zorlanmadan 200 dedim, zorlayıp tamgaz uzun süre gitsem birazdaha geçerdi hepsi o.