Hadi konuya son noktayı koyayım
Konfor,kalite ve güvenlik olarak Pug 306 GTI Mk3 GTI'ın yanına bile gelemez. Ama görsel olarak baktığınızda 306 çok daha seksi bir makina
Ben VYJ'mi yeni aldığım dönemlerde kankam'da 306 GTI almıştı pek çok kez deneme şansımız oldu. Benim arabam stockken yani fabrikadan çıktığı gibi katından tutun orjinal son susturucusuna kadar herşeyi üzerinde iken 306'da chip açık hava filtre ve 60'lık komple düz boru vardı. En ciddi denememizde benim arabada 2 kişiydik 306'da 3 kişi ama ağırlıklar aşağı yukarı eşitti
Kalkış anından itibaren 306 tavşan gibi fırlıyor6 ileri şanzumanında artısı ile uzayıp gidiyor 4'ün sonunda 200 km hıza ulaştığımızda aradaki mesafe5-6 boya kadar çıkıyor ancak 5. viteste 210'dan sonra aradaki mesafe kapanmaya başlıyor.306'nın çok kısa şanzumanı arabanın daha fazla gitmesine izin vermiyor malesef. Arabam her ne kadar stock olursa olsunkabul etmek lazımki çok sağlam bir arabaydı,95bin km'de sadece uzun yolda kullanılmış bir araba olmasından dolayı motor neredeyse hiç yıpranmamıştı,neden sattın derseniz inanın hala pişmanım... Arabamı satmadan önce arabamda kat iptali,kutu içi performans tipi filtre,8mm silikon buji kabloları,Remus son susturucu ve chip vardı araba stock haline göre çok çok daha iyi gidiyordu o haliyle 306 ile denemek isterdim. Son bir konuda 306 GTI ve Mk3 GTI arasında ben arkadaşla denediğimiz dönemlerde km'de 250 bin lira yakarken 306 GTI 400 civarı yakıt tüketiyordu
306 perte çıktıktan sonra arkadaşım Calibra turbo aldı ve yükledi yaklaşık 310ps falan güç aldı yaptığı yorum "Calibra şu haliyle 306 ile aynı yakıyo..."