dostum genellikle araç radyatör çatlağı,boruların monte edildiği noktalardaki contaların eskimesi,motordan sıcak su çıkışına takılan plastik flanşörün çatlaması gibi nedenlerle şu eksiltir.Bunların tesbiti ve tamiri kolaydır.Aracın yakın bi zamanda hararet yapmışsa kesinlikle silindir kapak contasını değiştir.Neden diyorsan:bu contadaki az bir yanma veya eğilme ,yanma odasındaki havanın soğutma suyuna basılmasına neden olur.Motor havayı suya basar,buda soğutma sisteminde şişkinlik aşırı basınç oluşturur.genleşme kabının üzerindeki termostat açılarak fazla su dışarı atılır.Suyun yerini hava alır.Motor soğuduğunda ise su azalmış olacaktır.
Bunu anlamak için motoru çalıştırıp 90 dereceye kadar ısıt.Biraz devirli olarak kullan.Sonra aracı parkedip motoru 2 saat kadar soğut.motordan radyatöre giden,sıcak suyu radyatöre taşıyan borunun yumuşacık olması lazım.Genleşme kabının kapağının serbestçe basınçsız açılması lazım.kapağı açınca puf diye hava üflememesi lazım.Birde genleşme kabına koyduğun kırmızı antifiriz suyun içine dikkatlice bak,yanmış yakıt tortusu vb görebiliyorsan buda iyiye alamet değil.
Birde şöle bişey var.Bu yazdığım sorunu yaşayan arabanın genleşme kabı kapağındaki termostat yetersiz kalırsa basınçlı hava soğutma sisteminin en zayıf yeri nereyse orayı patlatıyor.Su oradan kaçıyor.Tamircide sorunun kökünü görememişse sadece o zayıf yeri kapatıyor.boru,conta vb değiştiriyor.Ama aracın kronik sorunu devam ediyor.Bi dahaki sefere başka bi yeri patlatıp ordan kaçırıyor.
Seninki inşallah böle ciddi değildir.Uzun uzun hikaye gibi yazdım.kusura bakmayın arkadaşlar.Hepinize kazasız belasız sağlıklı günler...