başka bi forumdan aynı konuda yazdığım birde benden önce yazan bi arkadaşın yazısını kopyalıyoum..yorgun olduğum için baştan yazmaya üsendim açıkcası...
arkadaşınki...
çukur ve kasislerde ön takıma binen yükü ve haliyle kulelere yansıyan yükü dağıtır.. ( Özellikle
spor yay ve
spor yay-amortisör takılmış araçlarda gerekli bir ekipmandır )
Virajlarda aracın esnemesini bir nebze olsun engeller ve yol tutuşa katkısı vardır ( Yüksek süratlarda girilen virajlarda, deneyimli kişilerce yapılan kule gergili ve kule gergisiz denemelerde fark daha net hissedilir )
Kaza anında kulelerin kapanmasını engeller...
benimki...
bütün kule gergileri amortisör kafalarına vidalanmaz bazıları polye tabir edilen üst takozun cevresindeki yakın kısma yarım ay yada tam yuvarlak geçerek sabitlenir...ufak araçlarda gereksizdir sözü bence yanlış bi cümledir...aracın ufaklığından büyüklüğünden çok burun yapısı önemlidir..polyelerin cama yakınlığı veya farlara yakınlığı aracın yapı bakımından en etkili etkenidir gergi olayında..polyelerin fara yakın oduğu araçlarda gerginin olumlu etkisi daha hissedilir tarzdadır özelliklede eski modellerde...jant büyüklüğüde önemli olmayla birlikte dahada önemlisi lastik genişliğidir...dönüşlerde lastiklerin kenarları daha çok basar bilindiği gibi(özellikle 215 ve üstü genişliklerde) gergili araçlarda ise bu lastiğin yan basma eğilimi daha düşüktür...kaza konusunda ise yandan darbelerde ters kuleye darbeyi ilettiği bir gerçektir fakat bi videoda izlemiştim ii bir alman markasının kuleli araçla kulesiz aracın 60 km hızdakaza testi vardı çeşitli yan açılardan...%74 gibi bi olumlu sonuç çıkmıştı...kazalarda görünende suydu..gergili araçlarda vurulan kısım % 87 gibi bir oranda hasar görürken karşı taraf %13 oranında hasar görüyordu çünkü gergi kendini belli bir basınçtan sonra kaputa doğru salıyordu(aracın yapısı gergiye oranla daha esnek ve sağlam olduğu için sanırım)...gergisiz araçlarda ise darbeyi alan kısım %90 gibi bir oranda hasar görürken bu sefer karşı tarafın motor kulağı aracın ön kısmı(tampon arkası ve motor kapağının kilidinin geçtiği kısım)hatta gergili araçta etkilenmeyen şase kısmı dahil etkileniyordu...bana sorarsanız mantıklı bi parça belli araçlarda çok etkili olmasada bir çok araçta çok olumlu etkileri var...