Gönderen Konu: monroe reflex polo 6n yardım  (Okunma sayısı 21088 defa)

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #14 : 28 Nisan 2007, 11:33:35 »
bence monroe degil de koni almalisin...monroe refleksler vw nin orjinal amortisorlerinden daha iyi midir diye dusunmek lazim...ama koniler monroelarin 4 kati fiyata sahip....o konuda haklisiniz....

Logged

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #15 : 28 Nisan 2007, 11:42:50 »
1.6 larin amortisorleri tek tip gozukuyor...orjinal parca kodunu VW nin istersen lazim ise veririm ama monroe ile uyusmaz...

Çevrimdışı UuR

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #16 : 28 Nisan 2007, 11:55:20 »
1.6 larin amortisorleri tek tip gozukuyor...orjinal parca kodunu VW nin istersen lazim ise veririm ama monroe ile uyusmaz...
hımm tesekkür ederim genede.senin dediğin boge marka amartisöre göre sanırım.neyse artık pazartesi salı gibi sonuçlandırmam lazım bu işi.

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #17 : 28 Nisan 2007, 14:06:40 »
boge olup olmadigini bilmiyorum...vw nin kendi kullandigi parca....yani gidip yetkili servisten alacagin parca...;)

Çevrimdışı UuR

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #18 : 28 Nisan 2007, 14:30:28 »
izmitteki özel vw servisindeki ustama sordum boge dedi.monroe nin kodunu falan bilmiyor.çünkü kullanmıyorlar serviste.aklımdan koni geçiyor ama bin lira az değil..bakalım hangisi nasip olcak.

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #19 : 10 Mayıs 2007, 15:04:33 »
koniler ciddi anlamda pahalı monreo reflexsin özelliği normal monreolara oranla biraz daha sert.yalnız monreo marasında özellikle poloların arka amortisörlerinde sorun yaşıyorlar diye duymuştum bilginiz olsun....bence öen güzeli boge alıp içindeki yağı 10/40 ile değişin çok tatlı bi sertliği oluyor...

Çevrimdışı UuR

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: monroe reflex polo 6n yardım
« Yanıtla #20 : 11 Mayıs 2007, 11:02:10 »
koniler ciddi anlamda pahalı monreo reflexsin özelliği normal monreolara oranla biraz daha sert.yalnız monreo marasında özellikle poloların arka amortisörlerinde sorun yaşıyorlar diye duymuştum bilginiz olsun....bence öen güzeli boge alıp içindeki yağı 10/40 ile değişin çok tatlı bi sertliği oluyor...
Vallahi ne yapacağımı şaşırdım :)
« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2007, 11:04:11 Gönderen: G60 »

Çevrimdışı hcokal

  • İleti: 11
  • Problemsiz günler dileğiyle
    • Profili Görüntüle
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #21 : 18 Mayıs 2007, 12:32:44 »
Selam arkadaşlar,
Lütfen araçların emniyet parçaları ile ilgili tavsiyeler verirken dikkatli olalım. MODİFİKASYON birbiri ile bağlantılı çalışan sistemlerde bir parçayı  değiştiriken diğerlerini de değişene uygun olarak düzenlenmesidir. TASHİH ise sadece o parça üzerinde oynama yapmaktır.
Konuya açıklık getirmek istiyorum, forumda yeniyim  :-[ ama amortisör konusunda biraz tecrübeliyim. Monroe'da 4 yıl çalıştım da ondan.  ;)
Reflex tip dediğimiz amortisörler; KONFOR açısından aracınızın üzerindekinden farklı olmamakla beraber PERFORMANS açısından çok daha stabildirler. Çünki;
Aracınızın üzerindeki amortisörler nitrojen gazı ve amortisör yağı aynı haznededir, monotüpte ise (REFLEX) nitrojen gazı haznesi ayrıdır, yağ haznesi ayrıdır. Amortisör çalıştıkça içindeki piston ve valf parçalarının arasından geçen yağ köpürme yapar. Klasik hava yağ karışımlı amortisörlerde uzun ve sarsıntılı yollardaki performans kaybı bu yüzdendir. Bu yüzdendir ki 15-20 sene önce taksici abilerimizden amortisör patlattım lafını çok duyardık. Monroe'nun Gas-matic ürününde ise (birçoğumuzun aracındaki amortisörler markaları farklı olsa bile üretim teknolojisi budur) gaz basıncı nedeniyle köpürme çok azdır ve konfor daha iyidir.
Gelelim REFLEX'e. Yağ haznesi ve gaz haznesi ayrı olduğu için köpürme yok denecek kadar azdır, darbelere karşı tepki verme süresi çok kısadır, hemen sönümleme yapmaya başlar ki performansın ve konforun stabil olması bu yüzdendir. Bu tip amortisörlerde performans ve konfor kaybı sıcaklıktan dolayı içindeki yağın akışkanlığının değişmesinden kaynaklanabilir. Ama bunu hissedebilmeniz için amortisörün yaşlanmış ve çok uzun süredir kesintisiz çalışıyor olması gerekir. Bunu da ancak  yaklaşık15-20.000 km yapmış olan reflex amortisörler ile çölde sıcağında uzun süredir gidiyor iseniz hissedebilirsiniz.

Sözün özü şu arkadaşlar:
1- Reflex amortisörü eliniz aldığınız zaman sertliği sizi aldatmasın, konfor ve performans testleri aracınızın dizayn şartları ile aynı. Yani yay-amortisör kombinasyonu ile performans elde edeceğim diyorsanız hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Bir bayide Renault 19 arka monotüp amortisörlerini alın, elinizle test edin sertlik açısından fark göremeyeceksiniz
2- Amortisörün çalışmasında ve ömründe en önemli faktörlerden birkaçı amortisörün araç üzerindeki  açık-kapalı boyu, çalışma stroku ve performans değerleridir ki bu değerler aracınızın motor ağırlığı son hızı vs. birkaç teknik dizayn verilerine göre tasarlanmıştır, ÇOK ÖNEMLİ UYARI: EĞER BU DEĞERLERİ ARACINIZA UYGUN OLMAYAN AMORTİSÖR KULLANIRSANIZ ORTA VADEDE YÜRÜYEN AKSAM, ÖN TAKIM ROT, VS KISA VADEDE DE SES, VURUNTU, AMORTİSÖRÜN DAĞILMASI GİBİ ARIZALARLA KARŞILAŞABİLİRSİNİZ.
3- Amortisör dünya otomotiv sistem standartları gereği EMNİYET PARÇASIDIR. Her parçası üzerinde düşünülmüş ve testler yapılmıştır. İçindeki parçaların herhangi birini değiştirmek yol tutuşu  ve fren emniyeti açısında ciddi tehlikeler yaratır. 1999'daydı yanlış hatırlamıyor isem vatandaşın biri eski amortisörleri tamir ediyorum diye otoshow gibi bir dergiye çıkmıştı, fabrika da adamın ticari hayatıyla oynadı haklı olarak. Araçların emniyet parçaları ile tashih tavsiyeleri foruma ciddi zararlar verebilir arkadaşlar.
4- Escocem'e katılmıyorum. Bilmiyorum, amortisörün güvenlik parçası olduğunu yol tutuşu ve emniyetli fren mesafesi konusunda en büyük yardımcı parça olduğunu biliyorsa bunu kesinlikle tavsiye etmemesi gerekiyor.
Sakın ha içindeki yağı 10/40 ya da 20/50 gibi şeylerle değiştirimeye kalkmayın. O Boge'nin içindeki yağı değiştiren vatandaş amortisörü açtıktan sonra nitrojen gazını tekrar basıp nasıl kapatıyormuş amortisörü çok merak ettim. Gaz basmıyorlarsa 1-normal hava-yağ karışımlı amortisör kullanın çok daha iyi, 2- Su koyun hem daha ucuza gelir hemde patentini alın dünyada devrim yapın.
5- Son olarak bu yazımı okuduktan sonra halen amortisör-yay kombinasyonu denemek isteyen arkadaşlar varsa lütfen açık-kapalı boy, strok gibi teknik verilere uygun olarak aracınıza uyan amortisör arayın, çok daha memnun kalacak ve daha az risk almış olacaksınız. Ve halen de amortisörün yağını değiştirmek isteyen varsa gidelim notere sözleşmeyi yapalım, alalım yağı değiştirilmiş amortisörü bir takım da orjinal amortisör test parasını cebimden vereceğim gidelim simülasyon merkezine bakalım performans ve konfor değerlerine. Bunları 1999 senesinde fabrikada noter huzurunda yaptık ta orada biliyorum. Ha bu arada performans ve konfor testi sonucu uçuk derecede farklı çıkarsa arabasını alırım ona göre.
Bu arada ille de Monroe amortisör kullanmak istiyorum diyorsanız bayide Intercompany ürünleri arasında arattırın belki bulunabilir. Ama Monroe'nun VW amortisörleri Belçika'da üretiliyor ve Avrupa yol şartlarına uygundur. Açık-kapalı boyu biraz daha kısa ve yanılmıyorsam da stroku biraz daha azdır. Ülkemizde kullanırsanız çabuk yıpratabilirsiniz.

Problemsiz günler dileğiyle
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2007, 12:34:17 Gönderen: hcokal »

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #22 : 18 Mayıs 2007, 12:37:08 »
Detaylı yazılar ve güzel anlatım için çok teşekkürler hcokal. Konusuna oldukça hakim birisini aramızda görmek gerçekten güzel. ;)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı hcokal

  • İleti: 11
  • Problemsiz günler dileğiyle
    • Profili Görüntüle
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #23 : 18 Mayıs 2007, 12:49:34 »
Teşekkürler arkadaşlar,
Bilgi paylaşıldıkça değerlenir. Yalnız bana ait olan bilginin kimseye faydası olmaz. Sadece arkadaşlarımı uyarmak istedim. Yol tutuşu ve emniyetli fren mesafesi oldukça ciddi konular, arkadaşlarımızın sırf daha güzel görünecek yada performans elde edecek diye emniyet parçaları ile oynanması yüzünden kötü sonuçlar ile karşılaştığını hele ki Allah korusun kaza yaptığını duymak istemeyiz. 14 yıldır yollardayım gördüğüm kazalı polo sayısı 3-4, ama yayları kesilmiş ve amortisörleri değiştirilmiş sadece şahin sayısı 30un üstünde.
İnanın amortisörün, lastiklerin, fren sistemlerinin ne kadar önemli olduğunu teknik veriler ile birlikte bilmiş olsaydınız bana %100 hak verirdiniz.  Emniyet parçaları hariç, komple sistemi parçaların birbirleri ile olan ilişkilerini gözardı etmeden yapılan modifikasyonlara hiçbir sözüm yok; arkadaşlarım lütfen bana kırılmasınlar.

Problemsiz günler dileğiye

Çevrimdışı UuR

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #24 : 18 Mayıs 2007, 14:04:22 »
acıklayıcı bilgiler için sağolun.
az ucuz olsa koni alıcam ama peşin para hemen toplanmıyor.hayatımda bir kere yay kestim başka bir araçta.ondan sonrada töbe dedim.aynen dediğiniz gibi canımdan oluyordum ve başkalarına zarar verecektim az daha.cok dikkat edilmesi gereken hususlar bunlar.
koni alana kadar idare edicez artık bogelerle.

Çevrimdışı TuningLINE

  • İleti: 2943
  • Polo Community
    • Profili Görüntüle
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #25 : 18 Mayıs 2007, 15:26:28 »
Üşenmeyip yazmış olduğunuz bu değerli bilgiler için teşekkür ederiz Hakan Bey :)
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı ARDAcan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #26 : 18 Mayıs 2007, 15:51:41 »
sıkılmadan okudum valla, iyide oldu cok onemli seyler ogrendim acikcasi  ;)
Hakan abicim teşekkurler, saol  ;)
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2007, 16:10:12 Gönderen: ARDAcan »

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Monroe Reflex Polo 6n Yardım
« Yanıtla #27 : 18 Mayıs 2007, 21:01:41 »
hakan bey yazınız için teşekkürler. ;)