öncelikle, hava yastığı ve emniyet kemeri direkt can güvenliğimizi sağlayan şeyler arkadaşlar. insan hayatı, ne konfor için ne para için riske atılacak birşeydir.
yeni arabalarda hava yastığı yolcu tarafında kapatılabiliyor, sürücü hava yastığı için böyle bir seçenek görmedim hiç bir yerde, başka markalar da dahil. tahminimce bunun amacı, sürekli tek kişinin kullandığı araçlarda olası bir kazada sağdaki hava yastığının açılıp lüzumsuz masraf çıkarmasını önlemek. çünkü açılan hava yastığını yenilemek 1000-1500 lira gibi bir paraya maloluyor galiba.
emniyet kemeri - hava yastığı ilişkisi de en azından benim arabada var. nasıl olduğunu tam bilmiyorum ama tahmin etmek gerekirse, kemer bağlı değilse o koltukta yolcu olmadığını düşünüp açılmıyor olabilir. böylece, diyelim ki arabanız durduğu yerde önden birisi çarparsa, iki hava yastığı açılıp dünya kadar ek masraf çıkarmamış olur.
arabanın
kitapçığında bunları çok detaylı anlatmıyor (ya da ben dikkat etmedim), servisten filan işi bilen birileri anlatırsa daha iyi olur elbette.