Arkadaşlar herkese merhaba uzun süredir bakamadım foruma son 2aydır başımı ağrıtan stop etme bi seferde çalışmama çalışıpta stop etme vs tüm sorunları yaşarken hepsini çözüverdim
) nasılmı biraz uzun başınızı ağrıtacağım kusura bakmayın
)
Aracım 99model 100hp polo classic ve son 2aydır aracım sabahları çalışmamaya başladı çalışsada tekrar rölanti düşüp stop ediyordu ve 2-3. çalıştırmadan sonra sorun yokmuş gibi çalışıyordu nemi yaptım? İki tane özel servise gittim biri dedi lambda bozuk biri dedi hararet müşürü bozuk dedim tamam madem bozuk ne kadar deişirsiniz? Lambda 350+işçilik Müşür 30+işçilik dedim mecbur deiştireceğim fakat doğuda bu söylediğim yerler dedim memlekete gittiğimde baktırırım.
Velhasılında memlekete yolum düştü ve uzun yolda aracım 42ltlik simit depoyla 400km bitti tabi hayretler içinde kaldım inanamadım ve lambdanın bozuk olduğuna gerçekten inandım
) sonra yılların ustasının yanına gittim taktı mavi küçük bilgisayara dedi lambda bozuk hemen ankaradan bir firmayı aradım reklam olmasın diye söylemiyorum ve özel servisin 350 dediği parçayı aynı marka aynı numara 140liraya aldım geldim ustam değiştirdi sonra avansla oynadı buna dikkat edin lütfen ve araba acayip hızlandı ama boşa atınca stop etme devam etti. Akşama kadar uğraştı boğaz kelebeğidir dedi ayarladı daha beter oldu
sonra sanayideki bosch servisine gittim ve dedim bi ayar çekin şu kelebeğe
yarım saat uğraştı dedi bozuk bunuda deiştircen
( neyse dedim yapacak bişi yok bi sanayiyi dolaşayım derken bi baktım bi özel servis açılmış uğradım dedim ustam sorun bu yapabilirmisin?
Ben doğuşdan geldim buraya yapamaz olurmuyum çabaladı etti 1-2 saat deli oldu ustam tabi
) bırak arabayı git yapacam ben bunu
) (hayatımda böyle ısrarlı bir usta görmedim)) dedim geri dönecem neyse anlaştık müşteriler gitti akşam vakti ve usta bi girişti arabaya sorunu çözdü ve bitti maşallah diye diye bin hal oldum nasıl yaptı buyrun okuyun :
1-Boğaz kelebeği vag-com denilen araçla ince ayarlarına kadar girerek boğaz kelebğinin açısına kadar ayarlandı
2-Şarj dinamosu ölmek üzereymiş oda değişti
3-Hareret müşürü değiştiki can alıcı nokta
4-Lamda sensörü yeniden kontrol edildi
5-Sorun çözüldü
))
Rölanti 850de çakılı ve titreme şu bu bitti ve yakıtım normal değerlerine düştü hatta dahada ii km ler yapmaya başladı
)
Diyeceğim o ki lambda(ilk çalıştırmada stop etme sorununa sebep oluyor) bogaz kelebeği(boşta vs dalganlanmya sebep oluyo) hararet müşürü(stop etmeye direk etken ediyor)
ister inanın ister inanmayın ama 2 aydır çektiğim arabayı bile satmayı düşündüğüm anda bunları deiştirirek sorunlarımı bitirdim birde ağır bakımlarını yaptım
) 1milyara patladı ama diskler+balatalar+kampanalar+hararet+lambda müşürü+boğaz kelebeği+avans ayarı+sente atlayan triger vsvs bakımlarını yaptırmış oldum
)
Kusura bakmayın kafanızı ağrıttım ama benim gibi arabasına benzin döküp yakacak kadar sinir olan arkadaşlarımıza umarım faydalı olur.
Herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler.