Gönderen Konu: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!  (Okunma sayısı 100072 defa)

Çevrimdışı tesol.tr

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« : 22 Ağustos 2009, 23:08:10 »
 Arkadaşlar herkese merhaba uzun süredir bakamadım foruma son 2aydır başımı ağrıtan stop etme bi seferde çalışmama çalışıpta stop etme vs tüm sorunları yaşarken hepsini çözüverdim :)) nasılmı biraz uzun başınızı ağrıtacağım kusura bakmayın :))

  Aracım 99model 100hp polo classic ve son 2aydır aracım sabahları çalışmamaya başladı çalışsada tekrar rölanti düşüp stop ediyordu ve 2-3. çalıştırmadan sonra sorun yokmuş gibi çalışıyordu nemi yaptım? İki tane özel servise gittim biri dedi lambda bozuk biri dedi hararet müşürü bozuk dedim tamam madem bozuk ne kadar deişirsiniz? Lambda 350+işçilik Müşür 30+işçilik dedim mecbur deiştireceğim fakat doğuda bu söylediğim yerler dedim memlekete gittiğimde baktırırım.

  Velhasılında memlekete yolum düştü ve uzun yolda aracım 42ltlik simit depoyla 400km bitti tabi hayretler içinde kaldım inanamadım ve lambdanın bozuk olduğuna gerçekten inandım :)) sonra yılların ustasının yanına gittim taktı mavi küçük bilgisayara dedi lambda bozuk hemen ankaradan bir firmayı aradım reklam olmasın diye söylemiyorum ve özel servisin 350 dediği parçayı aynı marka aynı numara 140liraya aldım geldim ustam değiştirdi sonra avansla oynadı buna dikkat edin lütfen ve araba acayip hızlandı ama boşa atınca stop etme devam etti. Akşama kadar uğraştı boğaz kelebeğidir dedi ayarladı daha beter oldu :( sonra sanayideki bosch servisine gittim ve dedim bi ayar çekin şu kelebeğe  :) yarım saat uğraştı dedi bozuk bunuda deiştircen :(( neyse dedim yapacak bişi yok bi sanayiyi dolaşayım derken bi baktım bi özel servis açılmış uğradım dedim ustam sorun bu yapabilirmisin?

 Ben doğuşdan geldim buraya yapamaz olurmuyum çabaladı etti 1-2 saat deli oldu ustam tabi :)) bırak arabayı git yapacam ben bunu :))   (hayatımda böyle ısrarlı bir usta görmedim)) dedim geri dönecem neyse anlaştık müşteriler gitti akşam vakti ve usta bi girişti arabaya sorunu çözdü ve bitti maşallah diye diye bin hal oldum nasıl yaptı buyrun okuyun :

1-Boğaz kelebeği vag-com denilen araçla ince ayarlarına kadar girerek boğaz kelebğinin açısına kadar ayarlandı
2-Şarj dinamosu ölmek üzereymiş oda değişti
3-Hareret müşürü değiştiki can alıcı nokta
4-Lamda sensörü yeniden kontrol edildi
5-Sorun çözüldü :)))

Rölanti 850de çakılı ve titreme şu bu bitti ve yakıtım normal değerlerine düştü hatta dahada ii km ler yapmaya başladı :))
Diyeceğim o ki  lambda(ilk çalıştırmada stop etme sorununa sebep oluyor) bogaz kelebeği(boşta vs dalganlanmya sebep oluyo) hararet müşürü(stop etmeye direk etken ediyor)

ister inanın ister inanmayın ama 2 aydır çektiğim arabayı bile satmayı düşündüğüm anda bunları deiştirirek sorunlarımı bitirdim birde ağır bakımlarını yaptım :)) 1milyara patladı ama diskler+balatalar+kampanalar+hararet+lambda müşürü+boğaz kelebeği+avans ayarı+sente atlayan triger vsvs bakımlarını yaptırmış oldum :))

Kusura bakmayın kafanızı ağrıttım ama benim gibi arabasına benzin döküp yakacak kadar sinir olan arkadaşlarımıza umarım faydalı olur.

Herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler.

Logged

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #1 : 23 Ağustos 2009, 10:54:08 »
ilk çalıştırmada stop etme sorunu ben de de oluyor. bu lambda müşürü dediğin yer nerde ola ki? tek onu değiştirsek kaça patlar?
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #2 : 23 Ağustos 2009, 11:57:57 »
1-Boğaz kelebeği vag-com denilen araçla ince ayarlarına kadar girerek boğaz kelebğinin açısına kadar ayarlandı
2-Şarj dinamosu ölmek üzereymiş oda değişti
3-Hareret müşürü değiştiki can alıcı nokta
4-Lamda sensörü yeniden kontrol edildi
5-Sorun çözüldü Smiley))

Bu başlık iyi olmuş. Ellerine sağlık güzel anlatmışsın
benzer sıralamadan bende geçtim daha önce yazmıştım. Ama konu o kadar dallanıp budaklandı ve 30sayfayı geçtiği için görememişsiniz. 30sayfadan fazla sorun var mllet çözüme erişemiyor.

Benimki sadece ""Hararet müşiri değişimi+Bilgisayarla Boğaz kelebeği açısı ayarıyla çözüldü."" 1seneyi geçti rahatım. Ankarada EnderVW ni şiddetle Tavsiye ederim benim kini  o düzeltmişti. 0312 394 11 98
http://www.vwtr.net/forum/polo-bogaz-kelebegi-t707.405.html 28.sayfada yazmıştım

« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2009, 12:00:02 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı tesol.tr

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #3 : 23 Ağustos 2009, 16:24:16 »
ilk çalıştırmada stop etme sorunu ben de de oluyor. bu lambda müşürü dediğin yer nerde ola ki? tek onu değiştirsek kaça patlar?

lambda sensörü çokta basit olmayan bir yerde arabayı lifte kaldırıyolar ve katalizatörün orda böyle ampul gibi ince uzun bi parça katalizatörürün içine giriyor ve sonra motordada üstünden sensör fişi takılıyor yani lifte kaldırmadan sökmesi zor.  Fiyatı ankara atılgan VW'de 140lira bosch marka orjinal.
« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2009, 16:27:21 Gönderen: tesol.tr »

Çevrimdışı mustafa_yuksel

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #4 : 23 Ağustos 2009, 16:47:04 »
Sorunlarınızın bittiğine çok sevindim geçmiş olsun.

Çevrimdışı tesol.tr

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #5 : 23 Ağustos 2009, 18:29:30 »
Sorunlarınızın bittiğine çok sevindim geçmiş olsun.

sağolasın kardeşim valla deli olmuştum herkes birşey diyo yok o yok bu yok şu sonunda işin ehli bi ustaya düşünce hallediverdi ki poloların kronik sorunu bu hepimiz boğaz kelebeği diye biliriz ki tek etken boğaz kelebeği değilmiş bunu öğrendim ve ustanın dediği hararet müşürü warya cogu kişi diyor uzun yolda 70de kalıyo ısınmıyor şu bu tamamen bozuk olmasında benimde son bir kaç aydır hep 70lerde dururdu özel servise gititğimde yaptıkları açıklama :))

uzun yolda gidiyorsunya öne cok soguk hava geliyo ondan ısınmıyo :))

hararet müşürünü deiştirince sorunda bitti hep olması gereken yerde hararet :)))

Çevrimdışı dangerfield

  • İleti: 457
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #6 : 23 Ağustos 2009, 19:06:55 »
bilgisayara bağlatınca hiçbir program hataları göstermedimi?

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #7 : 23 Ağustos 2009, 19:15:03 »
bilgisayara bağlatınca hiçbir program hataları göstermedimi?

!!!!!DİKKAT. Bilgisayar hararet müşiri arızası göstermiyor ama ibre gezinmesinin stopun sebebi o. Hararet müşiri değişip. Açı ayarlanınca geçiyor. Bide Polo35 inki gibi boğaz kelebeğinin elektrik tesisatı eskimiş olabilir
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #8 : 23 Ağustos 2009, 19:31:35 »
lambda sensörü ne arıza veriyordu neden değişti ?

   
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı dangerfield

  • İleti: 457
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #9 : 23 Ağustos 2009, 20:39:12 »
!!!!!DİKKAT. Bilgisayar hararet müşiri arızası göstermiyor ama ibre gezinmesinin stopun sebebi o.
YOK ARTIK!!! 1 yıl uğraşıp halen kesin çözüm bulamadığım stop sorunumun sebebi eğer hararet müşürü çıkarsa tüm bu bilgisayara bağlayıp "hata vermiyorsa sorun yoktur" diyen ve usta olduklarını iddia eden insanlara verdiğim her kuruş haram olsun.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #10 : 23 Ağustos 2009, 22:22:44 »
YOK ARTIK!!! 1 yıl uğraşıp halen kesin çözüm bulamadığım stop sorunumun sebebi eğer hararet müşürü çıkarsa tüm bu bilgisayara bağlayıp "hata vermiyorsa sorun yoktur" diyen ve usta olduklarını iddia eden insanlara verdiğim her kuruş haram olsun.

Valla dostum LPg takıldı. 6-7ay ibrem yerinde durmadı. Park ederken filan stop ediyordu. Gittik Ender VW e birinin tavsiyesiyle. Hararet müşiri+ayar dedi arıza göstermez ama yapar dedi. Aynen de dediği gibi  çıktı 1yıldan fazladır kullanıyorum bişey yok benimki ondanmış
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #11 : 23 Ağustos 2009, 22:41:07 »
hararet müşürü arızalarında arkadaşlarında belirttiği gibi arıza göstermeyebilir.öncelikle hararet müşürünün çalışma şeklini kısaca yazmak gerekiyor..

 hararet müşürleri ntc veya ptc olarak iki tiptir
 yani sıcaklığa karşı dirençleri doğru orantılı olarak artanlar ve sıcaklığa karşı direnci düşenler......



  bizim hararet müşürlerimizde 4 adet pin bulunur hararet müşünün üzerinde bulunan 4 pinden iki tanesi anlık üzerinde anlık oluşan direnci motor kontrol ünitesine diğer iki pin ise göstergeye iletir....


 motor kontrol ünitesi hararet müşüründen üzerinde oluşan  dirençleri değerlendirerek motorun en verimli çalışacağı şekilde

       ateşleme haritasını (avans)
      enjeksiyon sürelerini (enjektörlerin açık kalma süreleri)
     boğaz kelebek açısını (alınan hava miktarını)
  *****   lambda sensörü çalışma başlangıcını (soğukken lambda sistemi  devreye girerse kontrol ünitesi uygulamalarını iptal eder)*******bu raya yıldız koydum  ;)

(   yukarıda belirtmiş olduğum kontrol ünitesi uygulamaları sadece hararet müşüri ile yapılmaz)

    haliyle hararet müşürünün tesisatında kopukluk kısa devre vs.gibi arızalar olmadığı durumlarda  hararet müşürü yanlış bilgi gönderse dahi gelen bilgileri motor kontrol ünitesinin değerlendirip gelen bilgiler doğrultusunda çalışmayı düzenlemesi mecburidir....

  eee  biz kendi hararet müşürümüzün  doğrumu yanlış mı bilgi ürettiğini  bir başka deyişle doğru  direnç oluşturduğunu nerden bileceğiz ??????? ???

  onuda bilen bilir  ;) ;) ;)

  yukarıda sordum lambda niye değişti diye.....



  avans ayarı bozuk olduğu  durumlarda lambda sensörü değerler üst veya alt sınırda veya sınır aşıldı  diye bilgi vermesi çok doğal bir durumdur çoğu zaman  bu bir arıza değil bilgi niteliğindedir...

yukarıda bir şıkkı  yıldızladım ........motor soğukkende aynı arızalar devam ediyor ise soğıkken oluşan arızanızın lambda sensörü ile uzaktan yakından alakası yoktur......


arkadaşlar  kısa yazıyım dedim uzadı  umarım bu işlerle biraz da olsa ilgilenmiş olan arkadaşlara yazdıklarım sistemi anlamaya biraz daha yaklaştırır....hiç uğraşmamış arkadaşlarda neden bahsediyo diyebilirler :)


      
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı tesol.tr

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #12 : 23 Ağustos 2009, 22:52:37 »
nakres üstad dediklerinin aynısı yaşadık serviste avans ayarında hata verdi sonra düzeltildi vs dediklerine tamamen katılıyorum  birde bu hararet müşürünün arızalı oldugu şöyle anlaşılıyor:

vag-com'a baglandı hata vermedi tabi usta bogaz kelebeği ince ayarlara girdi bi baktı orda ısı 137derece arabada 90derece :)) ustada şaşırdı tabi işte dedi bak bozuk hemen deiştirdi etti şükür sorun çözüldü ya bu sorunu yaşayan arkadaşlar verdiğim listedeki gibi kontrol ettirsinler %100 çözülecek tabi beyinde sorun yoksa  :tamamdir

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #13 : 23 Ağustos 2009, 23:07:25 »
bak ustan bilenlerden miş :) ;D
  en son gittiğin usta ustaymış piyasada o kadar çok eline teşhis cihazı alan adam var ki herkeste onları cihaz vs kullanıyor diye bişey sanıyor halbuki çoğu sadece arıza soruyor  arıza varsa var yok sa  aıza kesinlikle yok makina herşeyi bilir herşeyi gösterir hesabı  :)
  yalan söylüyorsun yada sen rahatsız biriymişin gibi davranırlar :)   
neredeyse ön takımdan ses geliyor deseler bile makinaya bağladık arıza yok diyecekler :)
   
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon