merhaba,
çok eski bir efsanenin yeni sevdalılarındanım. bir buçuk yıla yakın oldu aracımı alalı... ilk 6 ay kadar sorunsuz bindim ancak gelin görün ki ilk arızamdan dolayı aracımı özel servise bıraktığım günden bu yana sürekli boğuşuyorum desem yeridir. ilk zamanlar aklıma kötü ihtimaller gelmezdi. nedendir bilinmez ancak güveniyordum ustalara. şimdi mi !!
maymun gözünü açtı derler ya benim ki o hesap. bulunduğum yerde ustalık ve güven konusunda maalesef aradığımı bulamadım. hani yakıt parasını göze alırım da istanbula kadar yolu göze alamıyorum.
benim aracımın bana en son sürprizi, ilk start esnasında devir dalgalanması ve seyir halinde klima devreye girince aracın hızlı bir şekilde gaz kesmesi ve stop etmesi idi.
bugünlerde viteste seyrederken ayagımı gazdan ceker cekmez arabada yıgılma başladı. forumu baya bir kurcaladım. aracımın bu problemi oluşturmasında bir kaç etken olabileceği kararına vardım ve en ucuzdan en pahalıya doğru metodları izlemeye karar verdim.
ilk olarak hararet müşirini değiştireceğim. (aracım şehir içinde 80 derece civarında,uzun yolda ise 70 derece gösteriyor).
daha sonra enjektörleri temizleteceğim. (buji ve ateşleme kablolarım 4000 km önce değişti ancak buji kablolarım değişmedi)
en son aşama olarak da Namı ile ünlü boğaz kelebeğini değiştireceğim. (servis temizledi ancak adaptasyon yapılamadığını söyledi)
benim de size tam olarak bu aşamada ihtiyacım var arkadaşım.
ben boğaz kelebeği alırken nelere dikkat edeceğim. orjinal parça ile yan sanayi parçalar arasındaki kalite farkı, fiyat farkı ve parça temini gibi hususlarda bilgilendirilmeye ihtiyacım var. yardımcı olursanız size minnettar kalırım. ve şuna inanın ki istanbul değil de antalyada olsa idiniz bu soruları kaputu açık polomun yanında çaylarımızı yudumlayarak konuşuyor olurduk.
sağlıcakla kalın.