sporter002.jpg/" class="bbc_link" target="_blank" rel="noopener noreferrer">
sporter002.th.jpg" alt="" border="0" onload="NcodeImageResizer.createOn(this);" class="bbc_img" />
Aile olmak bir olmaktır. Bir aileye mensupsanız, ailenin diğer fertlerine uyum sağlamalısınız. Yemeniz, içmeniz, oturmanız, kalkmanız bir uyum içinde olmalıdır. Aynı şekilde aynı ailenin fertleri de birbirlerine uyumlu görünmelidir. Farklı sınıflardan pek çok modeli kapsayan geniş bir otomobil ailesi sahip olan Volkswagen’de de işler böyle yürüyor. Bir modelin yenilenmesi, peşinden bir çok modelin de elden geçirileceğinin en büyük işaretidir. Zira markanın kompakt modeli Golf’ün geçen yılın sonunda yollara çıkan altıncı nesli de benzer bir durumun kapılarını açtı. Golf’ten sonra yollara çıkan ilk model olan Polo, ağabeyini hatırlatan bir yüz taşımaya başladı. Binek kardeşlerden sonra sırada ticari ağabeyleri Tran
sporter ve Caravelle var.
Temel tasarımı aynı kalan Volkswagen T5’in dış görünümünde en büyük değişim ön bölümde gözleniyor. Sivrileşip, Golf ve Polo’nun karışımı gibi duran farlar, krom şeritli ön ızgarayla bütünleşirken, tampon tasarımında da küçük değişiklikler yapılmış. Arka bölümde stopların tasarımı değişirken, kokpitte de tıpkı ön bölümde olduğu gibi Golf ve Polo’dan esintiler hissediliyor. Kokpitin temel yerleşimi korunsa da, yeni göstergeler ve kumanda elemanları iç mekana çok şık ve değerli bir görünüm kazandırmışlar. Kompakt otomobilleri hatırlatan kokpitle birlikte ikizlerin donanımlarında da önemli iyileştirmeler yapılmış. Yakıt ekonomisi için vites değişim göstergesi tüm T5 modellerinde standart donanımdayken, üst sınıf otomobillerden tanıdığımız kör nokta uyarı sistemi, lastik basınç göstergesi ve navigasyon sistemi gibi donanımlar model ve pazara göre sunulacak.
Gerek iç, gerekse dış tasarımda küçük ancak çok etkili değişimlerin görüldüğü T5’lerde asıl büyük yenilikler karoserin altına saklanmış. Seleflerinde 1.9 ve 2.5 lt’lik pompa-meme enjeksiyonlu dizel motorlarla satılan araçlarda, artık hepsi 2.0 lt hacimli 84 HP, 102 HP, 140 HP ve 180 HP güçlerinde olan modern common-rail enjeksiyonlu dizel motorlar kullanılacak. Motorlar arasında 180 HP ile güç zirvesini oluşturan ünitede çift turbo besleme kullanılırken, motor bu yönüyle Volkswagen’in bu silindir hacmindeki ilk çift turbo beslemeli dizeli unvanını taşıyor. Eski TDI motorlara göre daha fazla yakıt ekonomisi ve daha düşük emisyon değerleri sunan yeni dizellerin aynı zamanda daha sessiz oldukları iddia ediliyor. Halen satılan Tran
sporter ve Caravelle modellerinde sunulan 4 telerlekten çekiş sistemi 4 Motion’u elden geçiren Volkswagen mühendisleri, yeni modellerde sistemin işleyişini geliştirmişler. Bununla birlikte güncel modellerde sunulan 6 kademeli otomatik şanzımanın yerini alacak olan 7 kademeli DSG şanzıman da bu sınıfta yine bir olacak. Dünya prömiyeri Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek olan yeni Volkswagen Caravelle ve Tran
sporter, ekim ayında Almanya’da satışa sunulurken, araçlar kısa bir süre sonra Türkiye’ye de ithal edilecekler.