Gönderen Konu: frene basılınca gelen ses  (Okunma sayısı 17396 defa)

Çevrimdışı fdalkiran

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
frene basılınca gelen ses
« : 02 Aralık 2008, 16:20:41 »
merhabalar bu gune kadar gordüğüm en güzel forum sayfayı diyerk hazırlayanların eline sağlık diyorum.
2004 bora otomatik pasifik aracım var. frene bastığımda araba hareket halinde olup olmaması önemli değil .fren sisteminden bir ses geliyor. balata sesi olduğunu zannetmiyorum. ama bir ustaya baktırdım balataların değişmesi gerektiğini söyledi. merak ettğim balataların bittiğinde bu şekilde bir uyarı olurmu veya nedeni nedir?

diğer bir sıkıntıda  otomatik araclarda arac çalışır durumda hareketsiz haldeyken motordan biraz ses geliyor. düz vitese gore daha sesl bu normalmidir.

otomatik aracları nası kullanmak gerekir.

teşekkir ederim.

Logged

Çevrimdışı sarilarinsulo

  • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #1 : 02 Aralık 2008, 19:18:17 »
balata bitince,bazende bitmeden bi cıykkkk :) ses gelir benim 6n de yapardı.özelliklede balatalar tozlanınca.ne iş anlayamadım hala.ama benim bildiğim başka bişey frenler için ikaz lambası olması lazım aracında.o yanınca balata bitti demekti sanırım.

Çevrimdışı oguz oktay

  • İleti: 1680
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #2 : 02 Aralık 2008, 20:13:44 »
gelen ses cık cık sesimi frene basınca  bide senin aracında frenlerik bitik olsa gösterge panasunda arıza ısıgı yakıcalktır

Çevrimdışı devran

  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #3 : 10 Aralık 2008, 12:18:04 »
arkadaslar bende 2000 passat var.bızmkındede dururken yada yolda basıncı kapı gıcırtısına benzer bı ses cıkıyor.arkadan daha cok cıkıyor. ama aldıgımız kısı yakın bı abımız. balatalrı yenı degıstrdıgını bılıyrum.önlerı degıstrdımı emın degılım ama arkaları degıstrdıgını cok ıyı bılıyorum.ne tesdufkı yenı oldugu halde özellıkle dururken yada parkederken gıcırtı gelıyor arkadan gıcırtı gelıyor...takarken ustanın bıhatasından kaynaklanıyor olabılırmı???

Çevrimdışı KOÇ:)

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #4 : 30 Aralık 2008, 19:17:28 »
Yanlış bilgilendirmek olmasın ama ıslandığında da kapı gıcırtısı gibi öter diye biliyorum.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #5 : 30 Aralık 2008, 23:25:07 »
Fren konusunda ustanizin dedigi gibi buyuk ihtimal balatalarda problem vardir.Motor sesi konusunda tereddut etmeyin.Otomatik araclarda gayet normal.Vites d konumunda iken araciniz yuklu konumda oluyor.Yani gitmek icin israr ederken siz durma pozisyonunu korumak icin frene basiyorsunuz.Ayni olayi manuel vitesli aracta da yaparsaniz yine motor sesi duyabilirsiniz.Motor sesini duymak istemiyorsaniz durma pozisyonunda vitesi n konumuna almaniz yeterli.Fakat bu sekilde denemelerinizde yine motor sesi manuel araca gore fazla cikiyorsa bir problem olabilir ki buyuk ihtimal bu da aracin rolanti devrinin yuksek oldugu anlamina gelir.Buda size ufak tefek sorunlar cikarabilir.
Yetkili servise gidin aracin problemini ogrenin, sonra ustaniz varsa onun yanina gidip durumu izah edin.Ustaniza yaptirin :)

Çevrimdışı kesik44

  • İleti: 474
  • Gelirken Ne Getirilirki Giderken Ne Götürülür?
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #6 : 11 Ocak 2009, 16:00:52 »
bazı yeni çakılan balatalar kendine yer yapana kadar ötebiliyor ama hepsinde değil tabiki bazılarında olabiliyor benim bildiğim.

Çevrimdışı judaskiss

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #7 : 23 Nisan 2010, 23:20:30 »
çok üstüne düşülücek bi olay değil aynı sorun benm arabamdada vardı 99 bora comfortline frene aşırı yüklenmede arabanın içinde bi uğultu sesi oluyordu korktum gittim disk + balatalrı deiştirdim harcadığım 600 lirayla kaldım o yüzden fazla endişe edilcek bir olay olduğunu düşünmüyorm ama direksiyona etkisi çoktu o yüzden pişman değilim değiştirdiğime..

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #8 : 24 Nisan 2010, 01:29:17 »
merhabalar, bende 2005 otomatik pacific sahibiyim, fren konusunda söylenecek pek birşey kalmamış gibi, sadece ekleyebileceğim bunların dışında disklerin eskimiş veya fatura yapmış olup torna istiyor olma olasılığı.Otomatik araçları kullanırken başlıca dikkat edilmesi gereken  hususlardan biri aracın tiptronik olmadığını unutmamak, yani 1,2 ve 3ü mümkün mertebe kullanmamak, bunu söylüyorum çünkü eski aracımda tork gerektiğinde gaza 2 kere tıklatmak yerine 2ye 3e çekerdim, zaten meyvesini de aldım malesef.Bir diğer husus da "P" hakkında, genelde bazı arkadaşlarım araçta P konumu olmasına rağmen niye çekiyrsun o el freni görevi görüyor diyorlar ama özellikle rampada durulduğunda p de bırakıp el freni çekmemek vitese çok zarar veriyor.Işıklarda beklerken hem freni ve hem motoru yormamak için "N" konumunda veya "P" konumunda aracı bekletmek faydalıdır.Belki çoğunu biliyorsunuzdur ama söyleyeyim dedim, en önemlisi ise naparsınız yapın otomatik aracınızda vitesi boşa alarak gitmeyin,vitesi sararsınız, çok büyük masraflar açar

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: frene basılınca gelen ses
« Yanıtla #9 : 26 Nisan 2010, 23:53:32 »
O ses muhtemelen arka balatalardan geliyordur. içinin açılıp hava tutulması ve yay bağlantılarının yağlanması gerekiyor.. eğer dört tekerlek disk fren değil ise ekrandaki fren ikaz lambası sadece ön balataların bittiğini gösterir.
Otomatik vitesli arablarda 30 sn. ve yukarısı bekleme durumları için arabanızı "N" yani boş konuma getiriniz. çünkü "D" konumunda motor hala tekerleklere güç aktarmakta ve arabada bir titreme ve ses artışı olmaktadır. bu durmun uzun vade de ne gibi zararı olur bilemem ama otomatik viteste en önemli şey araba durmadan vites değiştirilmemesidir D'den R'ye R'den P'ye vs.. "P" konumunda ise arabanız difarensiyeli kilitler ama "P" konumuna almadan önce El freninizi çekerek difaransiyelin yükünü azaltın ondan sonra Vitesi "P" konumuna getiriniz. Bir diğer husus ise Otomatik vitesi normal vitesler gibi rampa aşağıya boş viteste salmayın "N" konumunda Şanzıman yağlanmayacağından Sıkıntılar doğabilir. Kaldıki araba komprasördeyken rolantide olduğundan çok çok az yakıt harcar zaten normal vitestede boşa atmanın bir mantığı yoktur güvenliğinizi ve bütçenizi tehlikeye atmayın.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline