Gönderen Konu: Rally Otomobilleri  (Okunma sayısı 14547 defa)

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Rally Otomobilleri
« : 20 Eylül 2009, 22:17:30 »
arkadaşlar rally otomobillerindeki sistemi merak ettim, bilenler anlatabilir mi acaba? merak ettiğim konu, rally araçlarında gazı bırakınca ortaya çıkan egzoz sesi, her neyse, teknik olarak nasıl ortaya çıkıyor? araçta ne gibi değişiklikler yapılıyor? bizim araçlara o tip sistemler uygulanabilir mi?

bilenler anlatırsa sevinirim..

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #1 : 21 Eylül 2009, 11:26:37 »
Evet bende o sistemden istiyorum hani vites değiştirirken falan egzozun patlaması ve ateş çıkartması gerçi ben gaza full basıyorum 7000 devirden birden bi bırakıyorum vınnnnn pıtır pıtır pıtır işte o sesine hastayım benim arabanın İlker abi sakın sen deneme denediğimizde biliyorsun 4500  :saskin: İlker abi sen en yakın zamanda git şarj dinamosunun yastığını sötür ve bir tornacıda rotor bakırını hallettir o zman bak bakalım devir kaça kadar çıkıcak  ;)  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #2 : 21 Eylül 2009, 12:01:00 »

Arkadaşlar sakın sistemi söylemeyin yarın öbürgün İlker abiyi bu şekilde görmeyelim sonra  :D  ;D :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #3 : 21 Eylül 2009, 12:46:34 »
İlker'cim ralli otomobillerine yapılan işlemlere göre sesleri değişir. Bu işlemler de sınıflara göre değişir.

Örneğin grup N otomobilde performans attırmaya yönelik işlem yok denecek kadar azdır. Güvenlik ekipmanlarıyla donatılıp farrikadan çıktığı performansla yarışır. (ÖR: Subaru İmpreza ve Mitsubishi EVO'lar ülkemizde genelde grN kullanılır)

Grup A otomobillerde ise güvenlik ekipmanlarının yanı sıra performans arttırıcı ekipmanlar da bulunur. Grup A kendi içinde de sınıflandırılır (Gr A5, N2 vs)

Grup N

Sınıf 1: 1400cc'ye kadar
Sınıf 2: 1400-1600cc arası
Sınıf 3: 1600-2000cc arası
Sınıf 4: 2000cc ve üzeri

Grup A

Sınıf 5: 1400cc'ye kadar
Sınıf 6: 1400-1600cc arası
Sınıf 7: 1600-2000cc arası
Sınıf 8: 2000cc ve üzeri

Birkaç örnek vermek gerekirse:

Fiat Palio: N2 veya A6
Opel Astra B: N3 veya A7
Subaru Impreza: N4 veya A8


Sen hangi aracı kastediyorsun? Eğer Golf mk1 ise ona benzer ses almak için önce emmenin sağlam olması lazım sonra da headers ve performans sos susturucu (dandik abart egzozlar değil, ÖR: Borla'nın universal son susturucusu var görüntü standart ama performans ve ses muazzam fiyatı 400 euro gibi bişeydi en son)  ile almak mümkün.

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #4 : 21 Eylül 2009, 12:49:17 »
sanırım gökhanın paylaştığı resim grup N sınıfına giriyor.
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #5 : 21 Eylül 2009, 12:49:36 »
Kısacası senin arabaya roll bar yapıp, 5 nokta emniyet kemerli yarış koltuğu koyup süspansiyon ve kasa takviyesi yaparsan bir de bunları homologe edersen (yarışmak için onay diyebiliriz) N2'de yarışabilirsin sanırım :)

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #6 : 21 Eylül 2009, 12:50:43 »
Kısacası senin arabaya roll bar yapıp, 5 nokta emniyet kemerli yarış koltuğu koyup süspansiyon ve kasa takviyesi yaparsan bir de bunları homologe edersen (yarışmak için onay diyebiliriz) N2'de yarışabilirsin sanırım :)

can abi tamda adamını buldun :t ;D (ilker abi :D)
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #7 : 21 Eylül 2009, 13:56:43 »
Kısacası senin arabaya roll bar yapıp, 5 nokta emniyet kemerli yarış koltuğu koyup süspansiyon ve kasa takviyesi yaparsan bir de bunları homologe edersen (yarışmak için onay diyebiliriz) N2'de yarışabilirsin sanırım :)
Abi sen ne iş yapıyosun yaa bu kadar şey biliyosun  :) Peki sanabişey sorucam ben babama dedimki ehliyetimi alınca yarışlara katılmak istiyorum seni almazlar yarış arabasına sığamassın dedi bu doğrumu yada yarışlara girmek için neler lazım  ???
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #8 : 21 Eylül 2009, 14:14:30 »
Abi sen ne iş yapıyosun yaa bu kadar şey biliyosun  :) Peki sanabişey sorucam ben babama dedimki ehliyetimi alınca yarışlara katılmak istiyorum seni almazlar yarış arabasına sığamassın dedi bu doğrumu yada yarışlara girmek için neler lazım  ???

bi ara benimde hevesim vardı ralli yarışlarına katılmaya ama allh muhafaza kaza maza yaparız canımızdanda oluruz bi şirin şirin arabamızı kullanalım o bize yeter ;) :tamamdir
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #9 : 21 Eylül 2009, 14:14:43 »
Baban doğru demiş :) Formula 1 ve go-kart dışında bildiğim kadarıyla boy sınırı yok. Bir ara 1.80 sınır vardı şu an değişti mi bilmiyorum.

Go-kart için yaşın geçmek üzere, genelde 16'dan küçükleri eğitim için tercih ediyorlar.

Go-kart yarışlarına katılman için Tosfed'e lisans için başvurman gerekiyor, yıllık 4000 euro civarı garaj ve teknik servis masrafı + 5000 euro go-kart + 2000 euro civarı da kask eldiven tulum vs.. ile yıllık 12 - 13 bin euro arasında bir bütçe ile lisansı aldıktan sonra sezona katılabilirsin, lisans masrafını şuanda bilmiyorum..

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #10 : 21 Eylül 2009, 14:34:00 »
Eğer çok paranız veya çok sağlam bi sponsorunuz yoksa vazgeçin bu sevdadan arkadaşlar.

Lisans ücretlerini ve yarış harçlarını bir yana bırakın; arabayı grup N için hazırlamak bile çok masraflı...

bir kaç kalemi yazayım mesela

 Akü (izole edilmiş),
 Yangın Söndürücüler (FIA standartlarına uygun),
 Benzin Depoları (FT3 tipi),
 Ön Camlar (Lamine olmalı),
 Koltuklar ( koltuk bağlantıları 3mm çelik veya 5 mm. hafif alaşımlı metalden olmalı),
 Kaput Mandalları (Grup N için olmasa da olur),
 Rollbar (FIA std uygun olmalı),
 İç Mekan (sivri, kesici, delici malzeme olmamalı),
 Elektrik Şalteri (FIA std uygun olmalı),
 Çekme Kancası (önde ve arkada bulunmalı ve gözükecek bir şekilde sarı, kırmızı veya portakal renkte)
 Çamur Paçalıkları (4 tekerde esnek paçalık olmalı)

Bunların masrafı zaten kafadan 5000 euro falan :) en dandik arabaya bile yapsan...



Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #11 : 21 Eylül 2009, 14:39:48 »
bi iş yaptığı yok senelerdir içinde kaldı bu sevdlar ordan biliyor :)kuzen zengin olunca parayı basıp yarıştırıcam seni söz bak >:D

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #12 : 21 Eylül 2009, 14:50:26 »
O zaman ben direkman boydan kaybediyorum  :-[ Ve bukadar parayıda rüyamda bile zor görürüm  >:(
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rally Otomobilleri
« Yanıtla #13 : 21 Eylül 2009, 15:11:59 »
bi iş yaptığı yok senelerdir içinde kaldı bu sevdlar ordan biliyor :)kuzen zengin olunca parayı basıp yarıştırıcam seni söz bak >:D

İşte arkadaşlara dediğim gibi sağlam para ya da sponsor olmadığı için yalnızca ilgileniyoruz, yarışamıyoruz :) elimize geçen 3-5 i de arabalara harcıyoruz :)