Anket

Hangisi?

Tofaş Şahin 1.6
4 (22.2%)
Fiat Tipo 1.6
14 (77.8%)

Toplam Oy Verenler: 18

Gönderen Konu: Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6  (Okunma sayısı 18488 defa)

Çevrimdışı Emre Can

  • İleti: 178
    • Profili Görüntüle
Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6
« : 26 Mart 2010, 20:12:59 »
Tofaş Şahin 80 hp 1.6 motor 1993 model arka çekişli.Fiat Tipo 90 hp 1.6 motor 1995 model.Kalkış ve hız bakımından kim alır?
Almanlar Mercedes ve Bmw'yi Satmak Volkswagen'i Kullanmak İçin Yaparlar.

Logged

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6
« Yanıtla #1 : 27 Mart 2010, 20:47:58 »
tipo 400 de en az 2 boy atar.önden çekişli araç her zaman atiktir..

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6
« Yanıtla #2 : 30 Mart 2010, 19:22:21 »
dayımda 2001 yılında 99 model tipo vardı, hemde karbüratörlü motor tipo S. yani motor doğan slx ile aynı idi. ama araç bir kaçıyordu. ben o araçla o yıllarda 1.6 bmw ile bile kapışıyodum. gençlik işte  :D gerçekten aktarma organları ve şanzumanı doğandan çok farklı. doğan 70 lerin teknolojisi. tipo 90 ların başı. en az 15 yıllık teknolji farkı var ve gidişi çok farklı. bu arada tipoların kasa yapısından dolayı sürtünme katsayısı da farklı ki o da seriliğine bir etken  :tamamdir

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6
« Yanıtla #3 : 30 Mart 2010, 22:01:53 »
hayırdır hoca, ne güzel boraya biniyosun işte, sen bunu niye merak ettin? :)

Çevrimdışı Emre Can

  • İleti: 178
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6
« Yanıtla #4 : 01 Nisan 2010, 13:56:23 »
tipo nun önden çekişliğindeki atikliği kalkışta fayda etmez kalkışta şahin arkadan çekişli olduğu için kalkışta 1 boy fark bile atabilir.Bu ilk 20 metre için geçerlidir. ;D
Almanlar Mercedes ve Bmw'yi Satmak Volkswagen'i Kullanmak İçin Yaparlar.

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: Tofaş Şahin 1.6 vs Fiat Tipo 1.6
« Yanıtla #5 : 01 Nisan 2010, 23:05:17 »
     işin tekniğine girecksek nacizane birikimimi paylaşayim. çekişte motor gücünden çok tekerlek gücü önemlidir. kuş gurubunun 86 bg lik motoru 30-40 yıllık şanzuman ve diferansiyel teknolojisi ile yola 70-75 bg arası güç aktarırken, tipo 80 bg civarı aktarır. her zaman için fizik kuralı olarak ne kadar fazla parça o kadar sürtünme ortaya çıkaracaktır. 200 bg e kadar önden çekişli, sonrasında arkadan itişli avantajlıdır.
     arkadan itişli avantajlı derkende BMW, mercedes gibi araçlar aklınıza geliyordur. bunlarda yıllardır kilitli diferansiyel kullanılmaktadır ki bu sistem çoğu zaman elektronik çekiş yardımına (ESP) bile gerek bırakmamaktadır.
     yola en hakim sistem 4 çeker sistemidir ancak onunda dez avantajları var. ön ve arkaya ayrı aktarımdan dolayı aracında bir az daha geç devirlenmesini sağlar. bu da yakıt tüketimi ve hızlanmayı etkiler.
     örneğin;sebastian loeb (citroende üst üste şampiyonluklar yaşamış isim) ilk önce önden çekiş xsara (300 bg) ile bir çok yarışta gene aynı markanın da oduğu 300 bg lik WRC (4 tekerden çekiş) araçları geçti. bu yarışlar kuru zemin asvalt yarışlarıydı. çünkü kuru asvalt zeminde tutunma daha kolay. aynı sene karlı veya toprak zeminli yollarda 4 çekerlerin yanına bile yanaşamadı. sbep tutunma sorunu.
      arkadan itişlere gelince şuan BMW ve mercedesten başka kaç markada arkadan itiş araç var bir dikkat edin. tabi ki süper spor otomobiller hariç. kaldı ki onlar bile artık 4 çeker modeller üretiyorlar. lombardini(st4 tü galiba), mercedes(4 matic), nissan skyline,...