Gönderen Konu: 1983 MK1 DX GTİ  (Okunma sayısı 145939 defa)

Çevrimdışı corrado_g60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1828
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #112 : 29 Eylül 2007, 09:00:03 »
bı cok aracın (marka degıl) kluplerı var ama sızınde dedıgınız gıbı mk1 cok cok farklı ;)
 :sevgi:  :sevgi:

Logged

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #113 : 29 Eylül 2007, 09:08:55 »
Bizim araçlarımız tabiki özel ama gelin görün ki, herşey araç üzerindeki yatırıma bağlı. Belli bir yatırım sağlamadan, hiçbirşey yapılmıyor ama bu bir tutku, sevgi. Hayal kurması bile güzel  :sevgi:

Çevrimdışı living-legend

  • İleti: 290
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #114 : 29 Eylül 2007, 12:25:35 »
300 derece ciddi bi rakam onun için 10 hp düşük geldi banada güzel bi egzos ve susturucuyla sölediğin güçler yakalanıyor örnekleri çok,zamanında bende az takılmıştım eg konusunda ve biraz araştırmıştım...mekanik lifterli motorlarda hidroliklere göre aınan güç biraz daha düşük oluyormuş bu kadar çokmu düşüş oluyor acaba diye düşündüm arkadaşın yazısını okuyunca..sağol bilgiler için..

tesekkurler.....

teorıkte oyle bırsey yok escocem...mekanık lıfter her zaman daha avantajlı ve proplemsızdır.hıdrolık lıfterler camshaft uygulaması derece olarak sınırlıdır.max 288 derece sınırlı kalır.onun ustu derecelerde kesınlıkle mekanık lıftere cevrılemsı gerekır.sebep olarak hıdrolık lıfterler yuksek derece ve lıft camshaft kullanıldıgında 7000 devırın ustunde subap yuzmesı baslar.subapları ıstenıldıgı gıbı kontrol edemez..sadece cadde tıpı aftermarket camshaftlarla sorunsuz kullanılır.ama cıddı modlamalarda ve yarıs kosullarında kesınlıkle mekanık lıfter sıstemıne gecılır.

ornek olarak: 2 subap hıdrolık lıfter kapak ventıl hub ot (subap merkezı veya yolu) 1,9mm (tımıng degerı) ustunde rolantı bozulmaları baslar..motor sıkıntılı calısır.ama 2 subap mekanık lıfter kapak da bu deger2,5mm dır.4subap hıdrolık lıfter 1,1mm 4 subap mekanık lıfter 1,8mm dır.

hıdrolık lıfter kullanılma sebepı uretım malıyetlerı ve sorunsuz olması subap ayarı ıcın ugrasmadan kullanılması hıdrolık lıfterler yag basıncıyla subap ayarını cozumluyor.bu yuzdenkı belkı senın arastırmalarında 260 veya 276 derecelerde daha fazla guc almıs gıbı algılamıs olabılırsın.cunku mekanık olunca cok hassas subap ayarı ıster.ama hıdrolık lıfterde boyle bır sorunla karsılasılmaz.ama yuksek dereceler ve devırlerde kesınlıkle mekanık lıfter kacınılmazdır.

mesala benım mk1 de mekanık lıfter olmasına ragmen eurospec den race lıfter kıtı getırtırtım.sebebı mk1 kapaklar bılırsınız shım lı sıstemdır.subap ayarı shımler yardımıyla olur.ve kesınlıkle mukemmel bır sıstemdır.ama benım racıng undercut lıfter sıstemıne donme sebebın 8500 devırın ustunde mk1 mevcut shımlı sıstemı bıle bu devırlerın ustunde lıfterın ustundekı shımı yerınden fırlatması.bu sebebpten dolayı undrecut lıfter kullanıyorum..mercımek seklındekı shımler subap ların basına takılarak ayar yapılıyor.12.000 devırın ustunde bıle sorunsuz kullanılıyor.

motor mekanık ıslerı  hassas ve karısıktır.her zaman ıstedıgını almak zaman emek ve para ıster.

ıyı gunler.
1982 golf gti limited
1988 golf gti 16v
1990 golf gti 16v 1996 golf cl   8v 1997 golf gti limited edition 1998 golf sport 2000 golf gti exclusive

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #115 : 29 Eylül 2007, 19:45:26 »
 dx motorlarda mekanık ve hydrolıc  olarak ıkı kapakta  kullanılmıs bence herseyın mekanıgı en ıyısıdır ev kod gti de hydrolıc lıfter dı ben bır turlu ses kesememıstım yag basıncı ve vıscosıtesı oldukca önemli  ustelık o tapetlerın çin malı olanlarıyla hıc sans yok  cenkınde dedıgı gıbı mekanık kapaklarda cok daha yuksek derecelı cam lar kullanılıyor
1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #116 : 29 Eylül 2007, 22:15:21 »
evet söylediğin gibi düşük dereceli eg.lerde hidrolikler tam ayarı kendisi ayarlayabildiği için mekaniklere oranla daha sağlıklı verim alınır diye okumuştum bigiler için sağol..
tesekkurler.....

teorıkte oyle bırsey yok escocem...mekanık lıfter her zaman daha avantajlı ve proplemsızdır.hıdrolık lıfterler camshaft uygulaması derece olarak sınırlıdır.max 288 derece sınırlı kalır.onun ustu derecelerde kesınlıkle mekanık lıftere cevrılemsı gerekır.sebep olarak hıdrolık lıfterler yuksek derece ve lıft camshaft kullanıldıgında 7000 devırın ustunde subap yuzmesı baslar.subapları ıstenıldıgı gıbı kontrol edemez..sadece cadde tıpı aftermarket camshaftlarla sorunsuz kullanılır.ama cıddı modlamalarda ve yarıs kosullarında kesınlıkle mekanık lıfter sıstemıne gecılır.

ornek olarak: 2 subap hıdrolık lıfter kapak ventıl hub ot (subap merkezı veya yolu) 1,9mm (tımıng degerı) ustunde rolantı bozulmaları baslar..motor sıkıntılı calısır.ama 2 subap mekanık lıfter kapak da bu deger2,5mm dır.4subap hıdrolık lıfter 1,1mm 4 subap mekanık lıfter 1,8mm dır.

hıdrolık lıfter kullanılma sebepı uretım malıyetlerı ve sorunsuz olması subap ayarı ıcın ugrasmadan kullanılması hıdrolık lıfterler yag basıncıyla subap ayarını cozumluyor.bu yuzdenkı belkı senın arastırmalarında 260 veya 276 derecelerde daha fazla guc almıs gıbı algılamıs olabılırsın.cunku mekanık olunca cok hassas subap ayarı ıster.ama hıdrolık lıfterde boyle bır sorunla karsılasılmaz.ama yuksek dereceler ve devırlerde kesınlıkle mekanık lıfter kacınılmazdır.

mesala benım mk1 de mekanık lıfter olmasına ragmen eurospec den race lıfter kıtı getırtırtım.sebebı mk1 kapaklar bılırsınız shım lı sıstemdır.subap ayarı shımler yardımıyla olur.ve kesınlıkle mukemmel bır sıstemdır.ama benım racıng undercut lıfter sıstemıne donme sebebın 8500 devırın ustunde mk1 mevcut shımlı sıstemı bıle bu devırlerın ustunde lıfterın ustundekı shımı yerınden fırlatması.bu sebebpten dolayı undrecut lıfter kullanıyorum..mercımek seklındekı shımler subap ların basına takılarak ayar yapılıyor.12.000 devırın ustunde bıle sorunsuz kullanılıyor.

motor mekanık ıslerı  hassas ve karısıktır.her zaman ıstedıgını almak zaman emek ve para ıster.

ıyı gunler.

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #117 : 29 Eylül 2007, 22:23:14 »
dediğinde haklısın aracı ilk aldığımda sistem çok güzeldi aracı ilk çalıştırdığımda ses oluyordu kısık bi sesle daha sonra 25-30 sn kdr sonra ses kesiliyordu tamamen...taki bi akşam kontrol için su haznesinin ve motor yağ kapağını söküp kapatmayı unutup ertesi günde dip gaz yarışa yarışa sideye kdr gazlayana kadar...orda farkına vardım kapakların olmadığını su kapağım vardı taktım ama yağ kapağı olmadan geri antalyaya döndüm sonra ses başladı kafama taktım 3 kez fincanlar felan değişti en sonunda sesi kesebildik...bizim araçlarda mekanik akşamda kesinlikle orjinalin dışında parça kullanıldığında kısa sürede sorun oluşuyor bunu anladım ozamanlarda...eg.i takınca bi video cekersin artık görelim değişimi..kolay gelsin..
dx motorlarda mekanık ve hydrolıc  olarak ıkı kapakta  kullanılmıs bence herseyın mekanıgı en ıyısıdır ev kod gti de hydrolıc lıfter dı ben bır turlu ses kesememıstım yag basıncı ve vıscosıtesı oldukca önemli  ustelık o tapetlerın çin malı olanlarıyla hıc sans yok  cenkınde dedıgı gıbı mekanık kapaklarda cok daha yuksek derecelı cam lar kullanılıyor

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #118 : 29 Eylül 2007, 22:29:18 »
bakalım nasıl olacak bende meraktayım ama acelem yok 2 e nın sıboplarını koyacagım buyuk ıhtımal
1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #119 : 29 Eylül 2007, 22:37:40 »
hayırlısı bekliyoruz...

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #120 : 01 Ekim 2007, 18:32:00 »

1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #121 : 01 Ekim 2007, 19:39:13 »
katalog cekimi gibi maşallah diyelim :)

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #122 : 03 Ekim 2007, 22:24:38 »
Tek kelimeyle mükemmel bi araç ;)

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #123 : 03 Ekim 2007, 23:27:28 »
tesekkur ederım daha ıyılerı sızın olsun
1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #124 : 03 Ekim 2007, 23:43:05 »
Güzel bir otomobil...

Güle güle, güzel günlerde binmek nasip olur inşallah. :tamamdir
...

Çevrimdışı Ouzoo

  • İleti: 3622
  • Bayılırım otobüs kokusuna
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« Yanıtla #125 : 04 Ekim 2007, 00:48:09 »
hayırlıı olsunn.kazasız belasız keyifli sürüşler arkadaşım :)
Otomobil kullanmak asalaklıktır. Kurallara uygun kullanmak ise çağdaşlık. Lütfen trafik kurallarına uyun. Sinyal kullanmayı sevin. Yol verirken de cömert olun. Ki insan olmanın tadına varın..