300 derece ciddi bi rakam onun için 10 hp düşük geldi banada güzel bi egzos ve susturucuyla sölediğin güçler yakalanıyor örnekleri çok,zamanında bende az takılmıştım eg konusunda ve biraz araştırmıştım...mekanik lifterli motorlarda hidroliklere göre aınan güç biraz daha düşük oluyormuş bu kadar çokmu düşüş oluyor acaba diye düşündüm arkadaşın yazısını okuyunca..sağol bilgiler için..
tesekkurler.....
teorıkte oyle bırsey yok escocem...mekanık lıfter her zaman daha avantajlı ve proplemsızdır.hıdrolık lıfterler camshaft uygulaması derece olarak sınırlıdır.max 288 derece sınırlı kalır.onun ustu derecelerde kesınlıkle mekanık lıftere cevrılemsı gerekır.sebep olarak hıdrolık lıfterler yuksek derece ve lıft camshaft kullanıldıgında 7000 devırın ustunde subap yuzmesı baslar.subapları ıstenıldıgı gıbı kontrol edemez..sadece cadde tıpı aftermarket camshaftlarla sorunsuz kullanılır.ama cıddı modlamalarda ve yarıs kosullarında kesınlıkle mekanık lıfter sıstemıne gecılır.
ornek olarak: 2 subap hıdrolık lıfter kapak ventıl hub ot (subap merkezı veya yolu) 1,9mm (tımıng degerı) ustunde rolantı bozulmaları baslar..motor sıkıntılı calısır.ama 2 subap mekanık lıfter kapak da bu deger2,5mm dır.4subap hıdrolık lıfter 1,1mm 4 subap mekanık lıfter 1,8mm dır.
hıdrolık lıfter kullanılma sebepı uretım malıyetlerı ve sorunsuz olması subap ayarı ıcın ugrasmadan kullanılması hıdrolık lıfterler yag basıncıyla subap ayarını cozumluyor.bu yuzdenkı belkı senın arastırmalarında 260 veya 276 derecelerde daha fazla guc almıs gıbı algılamıs olabılırsın.cunku mekanık olunca cok hassas subap ayarı ıster.ama hıdrolık lıfterde boyle bır sorunla karsılasılmaz.ama yuksek dereceler ve devırlerde kesınlıkle mekanık lıfter kacınılmazdır.
mesala benım mk1 de mekanık lıfter olmasına ragmen eurospec den race lıfter kıtı getırtırtım.sebebı mk1 kapaklar bılırsınız shım lı sıstemdır.subap ayarı shımler yardımıyla olur.ve kesınlıkle mukemmel bır sıstemdır.ama benım racıng undercut lıfter sıstemıne donme sebebın 8500 devırın ustunde mk1 mevcut shımlı sıstemı bıle bu devırlerın ustunde lıfterın ustundekı shımı yerınden fırlatması.bu sebebpten dolayı undrecut lıfter kullanıyorum..mercımek seklındekı shımler subap ların basına takılarak ayar yapılıyor.12.000 devırın ustunde bıle sorunsuz kullanılıyor.
motor mekanık ıslerı hassas ve karısıktır.her zaman ıstedıgını almak zaman emek ve para ıster.
ıyı gunler.