Benden daha iyi bilenler ve anlatacaklar mutlaka vardır ama ben uzun süredir çeşitli arabalarda kullandığım için sana yardımcı olacak bilgiler vereyim İlker.
Weber; iyi desteklendiğinde (elektrikli benzin pompası, dereceli egzantrik vb) çok çok iyi sonuçlar veren, aslında sanıldığı gibi çok yakmayan (çift boğazdır. biri ufak biri büyüktür bu boğazların. ayağının ucuyla basarsan sadece ufak boğazı açar ve az yakar, çok basarsan da kopuşa geçer) bir karbüratördür. Yatık ve dik olarak kullanılır, tek ve çift olarak kullanılır.
Araban kaç motor bilmiyorum ama 1.6 olduğunu varsayarsak: Stock motora 44'lük bir weber yüklediğinde senin işini fazlasıyla görecektir. Eğer blokla veya silindir kapağıyla oynadıysan o zaman tek yetmeyebilir, çift (DCOE) 40'lık Weber öneririm. Her iki durumda da tork ve beygir gücünde hissedilir oranda değişiklik olur.
Senin aracına uygulanır. Cem'in k-jettronik sistemini söküp tavsiyemiz (ben, babam ve diğer çevre) üzerine Weber'e geçtiğini bilmiyorsun sanırım. Şu an mk1 gti'da 44 PICT Weber karbüratör var. Manifold uydurmak gerekir, onu da iyi bir usta rahatlıkla yapar...
Ben de çeşitli arabalarda kullandım (Renault 5, VW 1303, Renault Flash vs) hatta kömürlükte atıl duran 2 adet silindir kapağından birini güzelce (dereceli egzantrik, büyük siboblar vs) doldurup çift weber'e sisteme geçmeyi düşünüyorum ama benim arabamda seninki kadar iyi sonuç vermez. Tek başına bir 44'lük Weber 150 hp civarı destekler...
Weber'i her yerde kolaylıkla bulabilirsin, hiç olmadı git çıkmacıya tempra karbüratörü ver de
Bu kadar artısını saydım, benim gözümdeki tek eksisi şu:
Sabahları motor soğukken pek tat vermez, ama motor normal ısısına gelince de tadından yenmez
Eğer benzini düşüneceksen, dediğim gibi az basarsan orijinal karbüratöründen daha az yakar (küçük boğazın memelerini ufaltırsın daha da az yakar). Büyük boğazın memelerini de kullanım tarzına göre mümkün olduğunca geniş koy, gaza bastığında alet şahlansın
Benden bu kadar. Kafana takılan bişey olursa sorabilirsin