Ürünün yağ değişimi ile bir alakası yok.
Kaliteli yağ kullanımı hidrolik supap iticilerin sesinin azaltılmasında kesinlikle etkili olacaktır.
Temel sebep: Süpap iticileri, eğer motor yağı ile tam dolamaz ise süpap zamanlamaları (krank açısına göre) kayar, aracın performansı düşer ve belirilen şakırtıyı yapar.
Motor parçalarında aşınma olmadığını kabul edersek, bu durumun temel sebebi genellikle motor tasarım viskozitesinden daha yüksek viskoziteli kalan motor yağı kullanmak olacaktır ve kendini iki durumda gösterir:
1. Sabahları ortam sıcaklığı düşüktür ve seçilen yağ akıcılığını kaybetmiştir, yağ pompası karterden yağı çekip basamaz dolayısı ile supap iticileri dolmaz, şakırtı duyulur, motor ısınınca düzelir.
2. Araç yağ yakıyordur, uyanık usta yağ yakma problemini azaltmak için kalın yağ seçer (normal tasarım viskozitenin 2 vaya 3 basamak üzerinde), yine supap iticileri dolmaz, şakırtı duyulur, bazen motor ısınınca düzelir.
Fakat diğer dikkat edilmesi gereken durum şu şekilde,
1. Kullanıla gelen daha düşük koruyuculuğa sahip olan yağ, supap iteceklerinin mekanik salmastralarında (sızdırmazlık elemanlarında) ve yağ pompasında aşınmalara neden olur, ancak fark edilmez.
2. Daha düşük viskoziteli yağ kullanılmaya başlayınca, yağ pompasındaki ve supap itilerindeki kaçaklar, iticilerin tam dolmasını engeller, bu durumda zamanlamalar değişir, güç kaybı hissedilir, şakırtı duyulur.
Size tavsiyem öncelikle yağ viskozitesini düşürmeden Mobil 1 ESP 0W-40 kullanmanız. Eğer aşınma fazla değil diyorsanız, 10bin kilometrede yağ eksiltme 1 litrenin altındaysa 5W-30'a geçiş yapılabilir.