Mk1 GTI ın k-Jet sistemine TR de tüp takacak kadar yetenekli bir yer bulmak çok zor..
Her LPG ci takar ama o motordan istenilen randımanı almanız çok zor... Yurt dışında özellik ile ingilterede LPG dönüşümü için gaz kelebeklerinin önüne Custom bir aparat yapıyorlar ve sadece o aparatın fiyatı 350str ama bazı uyanıklar tüp kafasını gaz kelebeği ile k-jet arasındaki hava borusuna takarakta bu işi yapıyor ve nekadar randımanlı orası aşina
... Ama bunu takmakla iş bitmiyor sisteme otomatik gaz kafası takılması lazım ilk marşı benzin ile yapmak zorundasınız sonra LPG ye geçmeli yoksa enjeksiyon sistemine elveda dersiniz... En kötü tarafıda çok hassas bir mekanik ayarlama isteyen K-Jetronik in hem benzinde hemde LPG de iyi bir randıman için ayarlanmasına kalıyor ve buda gene TR de hiçbir LPG cinin yiyeceği bir halt değil...
O yüzden MK1 GTI nabıyoruz GTI ın I sını atıyoruz onu GT yapıyor ve LPG yi uyguluyoruz...
Mk1 GTI nekadar yakar konusuna gelince yakıt litre fiyatları malum geçen seneye kadar 220-250krş olarak güzel gidiyoduk ama şimdi 250-300krş arasını buluyor... Ama en mantıklı cevap şu 1,6EG sistemi düzgün ise uzun yolda 7,0-7,5 litre şehir içinde 9-10litre tüketmekte..
Enson Erdekten Gönene ilkerin yanına gittim geldim 115km yol yaptım ama hızım devamlı 110-125km arası 30TL lik 97 oktan almıştım ucu ucuna yetmişti.. 95 oktanda 35-40tl rahat yakardım.. Yani okatnda önemli..