Gönderen Konu: Ultrasonic Buji-İridyum Buji Sizin Tercihiniz ?  (Okunma sayısı 18243 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ultrasonic Buji-İridyum Buji Sizin Tercihiniz ?
« : 29 Kasım 2009, 22:48:43 »
Arkadaşlar aracımda BOSCH 'un tek tırnak bujileri var ve uzun süredir üzerindeler ve elimde daha kutudan hiç çıkmamış NGK nın bujileri var.Sizce performans sağlamlık konusunda hangi bujiyi tercih etmeliyim bu arada NGKlar uzun süre bodrumda yattılar fakat kutudan hiç çıkmadılar herhangi bişey olurmu sakatlık çıkartırmı bujinin uç kısmının çemberleri çok az paslanmış ama zımparayla temizlerim sorun yaratırmı ? ? ? Bide ben bi duyum aldım ne kadar çok tırnaklı buji takarsanız o kadar daha iyi oluyormuş bizim arabalara en iyi giden buji hangisi bilgi verebilirmisiniz  :p
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2010, 17:38:10 Gönderen: GolfMk1Cabrio »
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı c3t1n

  • İleti: 642
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #1 : 30 Kasım 2009, 04:38:16 »
bende NGK V-LINE var(burda tanesi 5€ - 10tl)
sagdaki....vw bunlari öneriyor burda
http://www.strangelanding.com/skyline/plugs.jpg

g60 motoru gelince bunlari kullanicam(tanesi 20€ - 40tl civarinda)
http://www.dubracers.de/picture/Zuendkerzen.jpg

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #2 : 30 Kasım 2009, 10:35:02 »

Bendekiler bunlar abi NGK Spark Plug yazıyor üzerinde sence hangisi daha iyi  ??? BOSCH mu NGK mı  ;)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı c3t1n

  • İleti: 642
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #3 : 30 Kasım 2009, 15:11:18 »
normal motorlar icin NGK V-Line

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #4 : 30 Kasım 2009, 15:14:10 »
normal motorlar icin NGK V-Line
Normal motor için derken neyi kastediyosun Çetin abi benim motora hangisi daha iyi üzerindeki BOSCH lar dursunmu yoksa bunlarımı takayım BOSCH lar uzun süredir üzerinde ama  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı c3t1n

  • İleti: 642
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #5 : 30 Kasım 2009, 17:47:32 »
normal dedigim modifiye edilmemis...bence NGK tak...aldiklarini geri ver V-line(üc tirnakli) al...

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #6 : 30 Kasım 2009, 17:49:26 »
normal dedigim modifiye edilmemis...bence NGK tak...aldiklarini geri ver V-line(üc tirnakli) al...
Abi ben hiç buji almadım arabanın üzerinde BOSCH un tek tırnak bujileri var bu NGK larda tek tırnak ve eskiden kalmalara ama hiç kullanılmadı ben diyorumki benim arabam için hangisi daha iyi olur NGK mı BOSCH mu  ;)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #7 : 30 Kasım 2009, 17:52:15 »
2 side iyi marka sana extradan hiçbir getirisi yok gökhan alt tarafı buji yav...  VW Fabrikadan Bosh u kullanmış ve o markayı önermiş başkada bi olayı yok...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #8 : 30 Kasım 2009, 18:05:06 »
2 side iyi marka sana extradan hiçbir getirisi yok gökhan alt tarafı buji yav...  VW Fabrikadan Bosh u kullanmış ve o markayı önermiş başkada bi olayı yok...
Abi bi ara seninle konuşmuştuk bu 2 tırnak 3 tırnak olayını onlarda ne fark yapıyo  ???
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #9 : 30 Kasım 2009, 20:58:50 »
Motorun stock değil mi? orijinalinden şaşma. boşa para verirsin ;) hiç bir artısı olmaz sadece buji değişmenin, tecrübeyle sabittir  :) ama illa değiştirmek istersen iridium buji al.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #10 : 30 Kasım 2009, 23:25:14 »
Motorun stock değil mi? orijinalinden şaşma. boşa para verirsin ;) hiç bir artısı olmaz sadece buji değişmenin, tecrübeyle sabittir  :) ama illa değiştirmek istersen iridium buji al.
İridiumun normal bujilerden farkı nedir abi bide ne kadar çok tırnaklı takarsan okadar daha iyi diyolar doğrumu
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #11 : 30 Kasım 2009, 23:44:33 »
İridiumun normal bujilerden farkı nedir abi bide ne kadar çok tırnaklı takarsan okadar daha iyi diyolar doğrumu

Kısmen doğru. Ama tek başına buji etki etmez. Düşün şimdi. Senin bobinin standart akım üretiyor, buji kabloların ancak standart akımı iletebiliyor, bujilerin iridium ya da 5 tırnak olsa ne fark eder? Gelen akım aynı, ateşlemede de pek fark olmaz, olsa da hissetmezsin zaten  ;) Boşuna para verme, orijinali neyse onu al. Bir bildiğim var ki söylüyorum :) Aksi taktirde  o kadar masraf edip İngiltere'den buji kablosu getirtip, İridium buji alıp odamda bekletmezdim di mi? bobin bekliyorum takmak için, yoksa bir işe yaramayacağını ve paramın boşa gideceğini biliyorum çünkü :)

Ayrıca;
'İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir. Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor.'

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #12 : 01 Aralık 2009, 20:57:38 »
Kısmen doğru. Ama tek başına buji etki etmez. Düşün şimdi. Senin bobinin standart akım üretiyor, buji kabloların ancak standart akımı iletebiliyor, bujilerin iridium ya da 5 tırnak olsa ne fark eder? Gelen akım aynı, ateşlemede de pek fark olmaz, olsa da hissetmezsin zaten  ;) Boşuna para verme, orijinali neyse onu al. Bir bildiğim var ki söylüyorum :) Aksi taktirde  o kadar masraf edip İngiltere'den buji kablosu getirtip, İridium buji alıp odamda bekletmezdim di mi? bobin bekliyorum takmak için, yoksa bir işe yaramayacağını ve paramın boşa gideceğini biliyorum çünkü :)

Ayrıca;
'İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir. Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor.'
Gerçektende çok açıklayıcı bir anlatım oldu Can abi teşekkürler o zaman benim arabayı çıkarttığımızda ben NGK ları takayım BOSCHlarıda güzelcene temizlerim bir süre kullandıktan sonra belki BOSCH ları takarım yada Mercoya takarım  ;)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Buji seçimi ?
« Yanıtla #13 : 01 Aralık 2009, 23:57:20 »
Merso'ya aynı buji olmaz büyük ihtimal. Üzerinde hepsinin kodu vardır, hem o kodlar önemli ateşleme için hem de uzun paso-kısa paso olması fark eder. Yine de bi dene ama hiç sanmıyorum merso ile golf'e aynı buji olsun ;)