Gönderen Konu: Yakıt göstergesi problemi.  (Okunma sayısı 22328 defa)

Çevrimdışı ism_571

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Yakıt göstergesi problemi.
« : 03 Aralık 2009, 09:38:45 »
Slm Aleykm arkadaşlar. Geçenlerde passatımızla (2001 1.9 Tdi) giderken, yakıt göstergesi ibresi kırmızı bölgenin başlangıcında olmasına rağmen mazot bitti ve yolda kaldık. Gittik bidonla mazot almak zorunda kaldık. Bu sorun neden kaynaklanmış olabilir, aynı sorunu yaşayan arkadaşlar tavsiyelerinizi bekliyoruz.

Logged

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #1 : 03 Aralık 2009, 22:14:33 »
şamandıra tamir gördü mü?

şamandıraya yanlış adaptasyon yapılmıştır yani yanlış ayarlanmıştır tahminimce

yani göstergedeki 7lt kalması gereken kısıma ibre geldiğinde depoda 7 lt yakıt olması lazım şamandıranın bunu böyle alagılaması lazım eğer algılamıyorsa demekki depodaki yakıtın bitmesine çok az kala 7 lt algılıyor demektir buda sizin yolda kalmanıza sebep olmuş bence şamandıra sökülüp doğru ayarlanabilir
geçmiş olsun

bu arada yakıt bitince yakıt eklemişsiniz arabayı nasıl çalıştırdınız?
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2009, 22:15:07 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı ism_571

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #2 : 04 Aralık 2009, 08:30:53 »
Yok maverick şamandıra tamir görmedi ama bi gösterelim bakalım ankarada önerebileceğin bir servis var mı? Arabayı çalıştırmaya gelince araçlar hakkında pek fazla bilgim yok ama dizel araçlarda mazot bittiği zaman hava yapma durumu oluyormuş herhalde, bizde ondan korktuk ama yinede Allah'tan çalıştı işte kardeş.

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #3 : 04 Aralık 2009, 17:13:58 »
Çok Şükür diyelim o zaman bende ondan sormuştum zaten iyiki çalışmış
malesef Ankara'da değilim usta tavsiyesi yer tavsiyesi yapamayacağım Ankaralı arkadaşlar yardımcı olurlar heralde
ama arıza basit anladığım kadarıyla büyük bir masraf olacağını sanmam kolay gelsin
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2010, 18:22:33 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı asimomoto

  • İleti: 158
  • kemal
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #4 : 05 Aralık 2009, 12:04:08 »
aynı değil ama ona yakın olay benim başımada gelmişti,
yakıt göstergesi  hiç çalışmıyordu,
deponun bagaj içindeki arka koltuk altındaki vi dalı kapağını açtık benzin pompası dağılmıştı ,usta ile topladık ,plastik olduğundan sanırım tümseklerden geçerken pompa çatlamış sonrada ikiye ayrılmış durumdaydı bunda deponun araç lpg li oldduğu için devamlı boş olması ve boş depoda sıkışan hava basıncının da büyük etkisi var ,neyse pompayı plastik olduğundan sıcak demir ile yapıştırdık yerine taktık,hiç adaptasyon felan da yapmadık sanırım 5 ay oldu bi problem yok şuan ..
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2009, 12:06:03 Gönderen: asimomoto »

Çevrimdışı Hiper

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #5 : 28 Mayıs 2010, 12:29:38 »
 Benim de başıma geldi ona benzer bir olay önce yakıt göstergesi yanlış gösterdi, daha sonra yakıt pompası araza yaptı   velhasıl sonuç  tozlu yollarda çok geziyorsan  yakıt deposundan yakıt çıktığında yerine dolması gereken hava borularla sağ ön çamurluğun içindeki bir düzenekle alınıyor ve burası toz ile tıkanırsa depoya hava giremiyor  pompanın gücü ile depo yassılıyor ve önce şamandrayı sapıttırıyor  sonra yakıt pompasını. tavsiyem bir an önce hava girişini temizlettirmen herşey düzelecek eminim. Bu arabaları yapanlar çok iyi yapmışlar mükemmel bir sistem  kolay kolay bozulmuyor ama türkiye şartlarında  bu tür arızalar yapabiliyor servisler de bunu iyi bilmiyor   kolay gelsin.

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #6 : 31 Mayıs 2010, 08:28:10 »
servisler de bunu iyi bilmiyor   kolay gelsin.

 :tamamdir
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #7 : 01 Haziran 2010, 01:30:32 »
Şamandırada sorun olabilir arkadaşların söylediği gibi, bir başka ihtimal yakıt ibresinin altında ki step motorunda anormallik olabilir, ama sizin sorun şamandıra gibi.

Çevrimdışı aydinarda35

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #8 : 02 Haziran 2010, 04:40:02 »
adem arkadaşım bildiğim kadarı ile ibre altında stepmotor yok ayarlı potansiyometre var buda depodan aldığı elektrik voltajı ile seviyeyi pot sayesinde göstermekte. ;)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #9 : 09 Haziran 2010, 15:07:33 »
adem arkadaşım bildiğim kadarı ile ibre altında stepmotor yok ayarlı potansiyometre var buda depodan aldığı elektrik voltajı ile seviyeyi pot sayesinde göstermekte. ;)

Kendim 97 T4'ün kadranı söktüm step motoru var, hatta 99 Passat'ınkini de gördüm onda da step motoru var:) Potansiyometre olayı bana saçma geldi, potansiyometre biliyorsunuz el ile ayarlanabiliyor, tabi dijital potansiyometrelerde var ama yakıt ibresi zaten analog değil mi? Yani bir ibreden ibaret bu ibreyi çevirmek içinde sonuçta bir motor lazım. Step motorununun içinde bir kıymık vardır bu kıymık motorun tam tur dönmesini engeller yani depo tam dolunca ibre en üst seviyeden öteye gidemez veya ibre alta hiç gitmez. Zaten parmağınızla dokunduğunuzda görürsünüz ibre 180 derece dönmez öyle olsa zaten mübarek saat gibi döner durur:) Benim T4'de o kıymığı yreine oturtamıştım mazot ibresi yelkovna gibi dönüyordu sonra düzelttim.

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #10 : 09 Haziran 2010, 18:59:30 »
Kendim 97 T4'ün kadranı söktüm step motoru var, hatta 99 Passat'ınkini de gördüm onda da step motoru var:) Potansiyometre olayı bana saçma geldi, potansiyometre biliyorsunuz el ile ayarlanabiliyor, tabi dijital potansiyometrelerde var ama yakıt ibresi zaten analog değil mi? Yani bir ibreden ibaret bu ibreyi çevirmek içinde sonuçta bir motor lazım. Step motorununun içinde bir kıymık vardır bu kıymık motorun tam tur dönmesini engeller yani depo tam dolunca ibre en üst seviyeden öteye gidemez veya ibre alta hiç gitmez. Zaten parmağınızla dokunduğunuzda görürsünüz ibre 180 derece dönmez öyle olsa zaten mübarek saat gibi döner durur:) Benim T4'de o kıymığı yreine oturtamıştım mazot ibresi yelkovna gibi dönüyordu sonra düzelttim.


potansiyometre ayarlanabilir  dirençtir..şamandıra potansiyometre görevi yapar .. :tamamdir
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #11 : 09 Haziran 2010, 21:47:43 »

potansiyometre ayarlanabilir  dirençtir..şamandıra potansiyometre görevi yapar .. :tamamdir

Evet orası öyle ama bizim söylediğimiz şey başka, ibrenin altında step motoru var.

Çevrimdışı CANERYAZAR

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #12 : 07 Temmuz 2010, 20:22:26 »
Merhaba arkadaşlar.Aynı sorun dün benimde başıma geldi.Benzin bitmek üzere diye gaz alırken 30 liralıkta benzin aldım.Ama ibrede herhangi bir oynama olmadı.Acaba benzinmi koymadılar diye gözümün önünde 10 liralık daha koydurdum yine bir hareketlenme olmadı.Aracın samandırasındada her hangi bir işlem yaptırmadım bugüne kadar.Sorun,yazdıklarınız kadarıyla sanırım şamandırada.Tamirini her zaman gittiğim ustam yapabilir mi acaba?Fazla masraf acarmı bir de ondan endişeleniyorum tam tatil öncesi para lazımken :D

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt göstergesi problemi.
« Yanıtla #13 : 07 Temmuz 2010, 22:33:10 »
Sorun şamandıradan da olabilir yakıt ibresinin altında ki step motorundan da, ard arda 30 sn aralıklarla kontak açıp kapatma da yakıt ibresi geri geri gidiyor mu? veya sapıtıyor mu? Aracı çalıştırırken ibrede hiç oynama oluyor mu? Bunlarda sorun yoksa şamandıradan kaynaklanabilir, tamirine gelince, dandirik birşeydir yani fazla teferruhatlı birşey değildir bu şamandıra, usta bakar tamir oluyorsa yapar fazla masraf tutmaz, olmazsa zaten yenisini alacaksınız o da 100-150 tl civarı sanırım.