Ama Can abi babam şey demişti bu yaptığım küçük arabalarda yaptığımda çok zararlı dedi bu sadece büyük arabalarda geçerli dedi...
Böyle bişey varmı Yoksa Gökhanın yaptığı zaralımı??
Kardeşim, ufak hacimli motorların çabuk yorulduğuna dair bir inanış vardır. Motor ömürleri aracın yaptığı km'ye göre değil, yaptığı devire göre hesaplanır. Ben de çok duyuyorum hatta kendim de söylüyorum bazen arkadaşlara ufak motorlu aracı fazla yorma diye. Ne kadar doğrudur onu ben de bilmiyorum ama ufak motor hacmine sahip arabalar yüksek devir çevirsin diye, hız yapsın diye değil; ekonomik olsun diye üretilmiştir. Fazla zorlamamak lazım
1. sayfadaki uzun yazımda 'doğru devir banzı araca göre belirlenmeli' derken tam da senin söylediğin noktayı kastettim. Yani, Ferrari düşün. Adam 6000-7000 devirde vites küçültebilir rahatlıkla, çünkü adamın arabası 11000 çeviriyor
Ama bir dizel araç düşün, 5000-6000 de vites düşürmeye kalkarsa pistonlar motor bloğundan fırlar
Zaten çoğu dizel 6000 devir çevirmez bile. O yüzden aracın motoruna göre, maksimum devrine göre aracı yormayacak, zarar vermeyecek bir devir belirlenip o devirde vites küçültülmeli. O zaman sorun olmaz hiç bir araçta.
vites büyültsem araç dahada hızlanacak, çok dik ve dar yokuş üstelikte çift yönlü akıyor...vites büyültmenin farkı nedir?
Seninkii istisnai bir durum. Yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal hesabı
O durumda en doğrusu çıktığın vitesle inmek, baktın araba hızlanıyo ayağının ucuyla frene dokunursun. O yokuşu ve paralel sokakları biliyorum, orası için yapılacak pek bişey yok