Gönderen Konu: Rampa aşağı boşa sallamak..  (Okunma sayısı 24080 defa)

Çevrimdışı cemdermen

  • İleti: 653
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #28 : 06 Aralık 2009, 23:10:59 »
kolu çıkartmayı nasıl başarmış? kol dediğiniz motor bloğunun içindeki piston kollarımı?
bloğun yüksek devirlerde parçalanması bu kadar kolay olmamalı ?
2006 VW ABT Polo 1.4 Trendline ABS Polo 9n3 ABT Tuning ve Cruise Control

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #29 : 06 Aralık 2009, 23:19:16 »
Benim gibi yapın 5. viteste 110 ile giderken 2. vitese takın...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #30 : 06 Aralık 2009, 23:20:19 »
kolu çıkartmayı nasıl başarmış? kol dediğiniz motor bloğunun içindeki piston kollarımı?
bloğun yüksek devirlerde parçalanması bu kadar kolay olmamalı ?

yüksek devirde bişey olmaz o kadar kolay. Bir örnekle açıklayayım durumu. 6500 devirde kesiciye giren bir araba 6000 devirde gidiyor, 4. viteste. Şoför de arabaya alışmamış ya da acemi ya da kafası güzel, 5 yerine 3'e atıyor ve çuff  :)

Çevrimdışı cemdermen

  • İleti: 653
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #31 : 06 Aralık 2009, 23:25:51 »
bosuna demiyorum en iyisi otomatik araba  :D :D :D :D :D
2006 VW ABT Polo 1.4 Trendline ABS Polo 9n3 ABT Tuning ve Cruise Control

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #32 : 06 Aralık 2009, 23:37:16 »
yüksek devirde bişey olmaz o kadar kolay. Bir örnekle açıklayayım durumu. 6500 devirde kesiciye giren bir araba 6000 devirde gidiyor, 4. viteste. Şoför de arabaya alışmamış ya da acemi ya da kafası güzel, 5 yerine 3'e atıyor ve çuff  :)

Of ne gülerim ama. ;D :D

Gülme kırizie tutulurum resmen abi. >:D
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #33 : 07 Aralık 2009, 13:44:49 »
iyide mecamir böyle şoför hatalarını ortadan kaldırmak için sanzuman sisteminde önlamler yok mu?

yani yanlış vitese takmaya çalışınca (probleme sebep olacak vitese) geçmemesini sağlayacak sistem dişli vb birşey

yanlış bilmiyorsam takılmaz yani dişliler büyük dişli hızında dönerken küçük dişlinin o hıza ulaşamayıp kırılacağı için vites geçmez diye biliyorum acaba yanlış mı?
 kazasız belasız arkadaşlar
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #34 : 07 Aralık 2009, 17:06:32 »
iyide mecamir böyle şoför hatalarını ortadan kaldırmak için sanzuman sisteminde önlamler yok mu?

yani yanlış vitese takmaya çalışınca (probleme sebep olacak vitese) geçmemesini sağlayacak sistem dişli vb birşey

yanlış bilmiyorsam takılmaz yani dişliler büyük dişli hızında dönerken küçük dişlinin o hıza ulaşamayıp kırılacağı için vites geçmez diye biliyorum acaba yanlış mı?
 kazasız belasız arkadaşlar


Eskilerde yok. Bildiğim kadarıyla yeni arabalarda da bu tarz sistemler yok. Hatta biraz zorlarsanız 5'le giderken geri vitese bile takabilirsiniz. Normal şartlarda 'ay' lar aşınmadan yanlış vitese geçmez kolay kolay. Tamamen kullanıcı hatası yani.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #35 : 07 Aralık 2009, 18:05:48 »
Benim amcamda 115 kasa Mercedes vardı oğlu yolda kaldım diye aramış arabanın yanına bi gitmişlerki kaputta delik var açmışlar bakmışlar piston fırlamış  ;D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #36 : 07 Aralık 2009, 18:23:05 »
Benim amcamda 115 kasa Mercedes vardı oğlu yolda kaldım diye aramış arabanın yanına bi gitmişlerki kaputta delik var açmışlar bakmışlar piston fırlamış  ;D

İlahi Gökhan piston üst kapağı deliptemi çıkıcak. :D
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #37 : 07 Aralık 2009, 18:26:37 »
İlahi Gökhan piston üst kapağı deliptemi çıkıcak. :D
Bana anlatılan bu ama harbi Mercedesti ha dehşet orjinal ama oğluda ne araba aldıysa hepsini paramparça etti Şahini kutu gibi yaptı 126 Biss vardı motorunu patlattı daha ne arabalar  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #38 : 07 Aralık 2009, 21:05:47 »
teşekkürler mecamir
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı hibo

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #39 : 09 Aralık 2009, 22:59:54 »
slm arkadaşlar...mantıken şöyle bi yorumum var benim,araç rölantide iken motor kendini stop etmeden çalıştırabilmek için sürekli yakıt çekerek minik patlamalar yapmakta ve pistonları hareket etttirmekte.yani vites boşta olduğu için motor kendi kendini hareket ettirmek zorundadır...ancak viteste iken bu sefer tekerler motoru döndürür,pistonlarda hiç yakıt yanması veya patlama olmasa bile(ki mümkün değil,minimum da olsa bi yakıt tüketimi olacaktır) tekerler motora hareketi iletecektir şanzıman aracılığıyla...velhasıl viteste inilirse motoru zaten büyük yüzdeyle tekerler hareket ettirir,küçük yüzdeyle pistonlardaki patlamalardan yararlanılır...viteste ve uygun devirlerde motor freniyle inmek hem gerçek tasarrufu sağlar,hem az kullanımdan ötürü fren balatalarının ömrünü uzatır...umarım anlatabilmişimdir...saygılar :D

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #40 : 09 Aralık 2009, 23:41:45 »
Bu konudaki soru işaretlerini yok etmek için gayet açıklayıcı olduğunu düşündüğüm bir metin ekliyorum  :) Artık bırakın boşa atmayı  ;)

sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine de-accelaration" - Gaza basılmadığıı zaman benzinin kesilmesi

yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .


sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .


işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .

alıntıdır, daha önce yazdığım şeylerin uzun ve daha açıklayıcısı.



Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rampa aşağı boşa sallamak..
« Yanıtla #41 : 10 Aralık 2009, 01:42:13 »
can o resim ne öle ya :) facebook mu olm bura :P reprezantlara benzemişsin :D

şaka maka karizma var heee :D