"""
Polo 1.4 16v Highline (2000/3)
Genel Bilgiler Sürüş özellikleri iyileştirilen Polo, 1.4 litrelik 16 supaplı motoruyla keyifli bir kullanım sunuyor. Bir üst sınıftaki Golf'e çok yakın donanım özellikleri, fiyatının da çok yüksek olmasına sebep oluyor.
VW'nin 1981 yılı sonunda piyasaya çıkan küçük otomobili Polo, 1994 yılında yepyeni bir kimlikle karşımıza çıktı. 1999 yılında kapsamlı bir makyaj gören yeni Polo Türkiye'de 1.4 litre 75 HP ve 1.4 litre 101 HP'lik motorlarla satılıyor. 75 HP'lik versiyon Trendline ve Comfortline olmak üzere iki donanım paketiyle satılırken 101 HP'lik versiyon sadece Highline paketiyle ancak üç ve beş kapılı olarak ithal ediliyor.
Karoser, iç mekan
Dış görünümü önde Bora'ya arkadaysa Golf e benzetilen yeni Polo'nun değişen tamponları boyunun biraz uzamasına (3743 mm) neden olmuş. Ancak boyunun 28 mm uzaması iç mekanda hissedilmiyor, çünkü platformunda bir değişiklik yok. İç mekanda yeni kokpit hemen göze çarpıyor, iki adet yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, içeriye doğru hafif bir çıkıntı yapan orta konsol eskisine göre daha modern hatlar taşıyor. Buna karşılık orta konsolun alt kısmı biraz içte kaldığı için ulaşmak zor. Orta konsoldaki portatif bardaklık ve bozuk para cebi iyi konumlandırılmış. Eski versiyonda kokpitte olan elektrikli cam düğmeleri kapı içine taşınmış. Polo' nün iç mekanı, dış boyutlarına göre makul. Polo'nun 245 litrelik bagajı sınıf ortalamalarında, ancak yükleme eşiği biraz yüksek. Asimetrik katlanabilen arka koltuk sayesinde bagaj hacmi kademeli olarak 975 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, performans
VW Polo'da 1.4 litrelik motorun 75 HP ve 101 HP'lik iki versiyonu kullanılıyor. Üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı motorun 101 HP'lik versiyonu sadece Highline donanım paketiyle satılıyor. Avrupa'da aynı motorun 60 HP'lik bir versiyonu daha bulunuyor. Manifold ve işletim sistemi farkı sayesinde 6000 d/d'de 101 HP güç üreten motorun maksimum torku 4400 d/d'de 126 Nm. 75 HP'lik motorun maksimum torku da 126 Nm ve bu torku 3800 d/d'de üretiyor. VW mühendisleri 26 HP daha fazla güç almak için tork devrinin yükselmesine göz yummuş. 75 HP' lik versiyona göre daha kısa oranlı bir şanzımanla donatılan 100 HP'lik Polo özellikle ilk üç vitesteki ataklığıyla göz dolduruyor. Buna karşılık maksimum tork devrinin yüksek olması 5'inci vitesteki esnekliklerinin beklenenden ağır olmasına sebep oluyor. Gaz pedalına hemen tepki veren motor yüksek devirlerde biraz gürültülü çalışıyor.
Testlerimizde 0'dan 100 km/s hıza 9.8 sn'de çıkan Polo, bu derecesiyle 2.0 litre motorlu orta sınıf otomobillere kafa tutuyor.
Esneklik testlerinde 60-100 km/s hızlanmada 4'üncü viteste 9.3 sn, 5'inci viteste de 13.6 sn'lik değerler kaydedildi. 90-120 km/s hızlanmadaysa 4'üncü viteste 8.2 sn, 5'inci viteste 11.5 sn' lik derecelere ulaşıldı. VW Polo 1.4 16V, testlerimiz boyunca 7.7 litre yakıt tüketti. Bu tüketim performansa göre düşük bir değer. 45 litrelik deposuyla ulaşılan 584 km'lik menzil yeterli.
Kullanım, konfor
Makyajlanan Polo'nun süspansiyon sisteminde de bazı geliştirmeler yapılmış. Ön iz açıklıklan 2 cm kadar genişletilen Polo'nun karoser burulma direncini artırmak için şasisine takviyeler yapılmış. Bu sayede virajlarda olduğu kadar bozuk zeminlerde de otomobilin daha stabil olması sağlanmış. Kısa ve sert darbeleri emmekte zorlansa da, orta sertlikteki süspansiyon sistemi yeterli konforu sağlıyor. Virajlarda yüklenildiğinde önden kayma eğilimi gösteren ve slalom testinde arka tekerleğim kaldıran Polo kolay kontrol ediliyor. İstenilen tepkileri hemen veren hassas direksiyon sistemi aracın yönlendirilmesini kolaylaştırdığı gibi zemindeki bozuklukları sürücüye filtre ederek hissettiriyor. Polo'nun kokpitinde vites kolunun ön kısmında, biraz içte kalan havalandırma kumandalarına ulaşmak için sürücünün eğilmesi gerekebiliyor. Kapı kolçağındaki elektrikli cam düğmeleri de çok geride kaldığı için kullanımı zor. Önde yeterli genişlikte oturma alanı sunan Polo'nun arka koltuklarında diz mesafesi biraz kısıtlı. Polo 1.4 l6V Highline'da ABS ve dört tekerlekte disk frenler standart olarak sunuluyor. ABS devreye girdiğinde fren pedalı sertleşiyor, ancak 100 km/s hızda yapılan panik frenlerde elde edilen 39 metrelik duruş mesafesi oldukça başarılı.
"""""""