Gönderen Konu: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları  (Okunma sayısı 18435 defa)

Çevrimdışı ferhattt

  • İleti: 22
  • GOLF 4 SEVER
    • Profili Görüntüle
4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« : 13 Aralık 2009, 15:48:49 »
arkadaşlar mrh.benim golf 4 basiflayn var. 4 tınak performans buji leri oldugunu söylüyorlar, bunun faydaları ney. zararları ney.fiyatı ney?kakıtı azaltıyormu yoksa aksine cokaltıyormu.cvp larınız için şimdiden tşk.ler.
GOLF 4-SEVER

Logged

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #1 : 13 Aralık 2009, 19:18:11 »
Buji nin boyu birebir orjinalle aynı ise ateşlemeyi kuvvetlendirir. Çok az kuvvet alırsın. Yakıtında biraz düşer. Bende taktıracağım bi türlü bulamadım. Bosh 4tırnak gümüş performans bujisi üretti. Bulursan haber ver.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ferhattt

  • İleti: 22
  • GOLF 4 SEVER
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #2 : 13 Aralık 2009, 21:00:19 »
ok
GOLF 4-SEVER

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #3 : 13 Aralık 2009, 22:40:22 »
Aracı motoru ve diğer ateşleme ekipmanları (bobin, buji kabloları, distribitör) orijinalse bujiler hiç bir işe yaramaz tek başlarına, paranızı sokağa atmış olursunuz. Test edildi onaylandı ;) Artık aklım başıma geldi binlerce km uzaktan parça getiriyorum günlerce bekleyip... Birazcık arabadan anladığımı düşünenleriniz varsa niye diye sormaz sanırım, bi bildiğimiz vardır :)

daha önce konusu geçmişti mk1 için, açıklamıştım o konuda, aşağıdaki adresten okuyabilirsiniz.

http://www.vwtr.net/forum/buji-secimi-t12754.0.html
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2009, 22:44:44 Gönderen: mecamir »

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #4 : 13 Aralık 2009, 23:10:35 »
Gerçi denenmiş almak lazım biri Ultrasonik buji almış poloya bobini kabloyu kemirmiş. Bosh u sebeple dedim o markaya göre üretir golf4e uygunu varsa 30değil 50.000 km gider verdiğin paraya değer.

Ama performans için buji(platin amerikan v tipi falan) kablo set alıyorlar desen adı gibi uçuyormu  Astra gibi kalkışı ağır arçların kalkışını biraz düzeltiyormuş bence o paraya değmez.

bide çok mu heyecanlısın kekeme gibi yazmışsın. :)
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2009, 23:11:45 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı polo38

  • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #5 : 13 Aralık 2009, 23:14:53 »
Gerçi denenmiş almak lazım biri Ultrasonik buji almış poloya bobini kabloyu kemirmiş. Bosh u sebeple dedim o markaya göre üretir golf4e uygunu varsa 30değil 50.000 km gider verdiğin paraya değer.

Ama performans için buji(platin amerikan v tipi falan) kablo set alıyorlar desen adı gibi uçuyormu  Astra gibi kalkışı ağır arçların kalkışını biraz düzeltiyormuş bence o paraya değmez.

bide çok mu heyecanlısın kekeme gibi yazmışsın. :)
Ultrasonic bujinin ne gibi zararı olabilir?
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2009, 23:16:21 Gönderen: polo38 »

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #6 : 14 Aralık 2009, 18:13:58 »
Normalde iyi ateşlemeyen buji kabloya zarar verir diye biliyorum. Belki arızalı çıkmıştır laf arasında polo forumda birisi demişti aklımda kalmış.

Ama bende şu kanı uyandı; Orjinali 3tırnak Bosh zaten çok iyi 3tırnak 40.000 kullandım zerre yakıt artmadı. Ancak bosh üretirse (100binlerce kez dener) bu poloya uygun 4tırnak al derse alır direk takarım. Ultrasonic bende takacaktım yazıdan sonra vazgeçtim.
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2009, 18:22:36 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #7 : 14 Aralık 2009, 18:19:19 »
Mağdur "outro"

alıntı mesaj"""""""""""""""""
Benim otomatik vites 99 model polo hb var. bende de stop etme, titreme var ve devir rölantide 400 ile 1000arası gidip geliyor daha sonra da stop ediyor. bana denilen bujinin yağ bağlamasından dolayı 4 silindirin 1 tanesinin çalışmadığı. bu yüzden motorun indirilip temizlenmesi gerektiği.
sizce bu bir tuzak mı, gerceklik payı var mı?

Aracıma ultrasonic buji takmıştm ve 2 ay sonra aynı bu sorunları yaşadım. Aracım teklemeye başlamıştı bi türlü sorunu anlayamıodm.. 3. vitesle 70 yapıyodu sanki aracı bişi tutuyodu.. sonra makineye bağlattm aracı ve ateşleme bobininde arıza olduğunu gösterdi.. bide buji kablolarını ölçtüler ve kablolarında eridiğini anladılar. Bu tür sorunlar ya ateşlemeden yada aracın düzenli yakıt yakamamasından kaynaklanıyor. mutlaka distribitörü bujileri ve buji kablolarını kontrol ettirin..
"""""""""""""""""""""""""

ADRES AŞAĞIDA PERFORMANS BUJİ TARTIŞILMIŞ
http://www.vwtr.net/forum/empty-t7962.0.html
   
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #8 : 14 Aralık 2009, 21:22:19 »
benim araçta 2. marşta alma sorunu vardı.17 bin kmdir değişmeyen bosch tek tırnak bujiler yerine üzerinde vw audi  seat skoda amblemli orjinal NGK bujileri takıldı sorun halloldu.4 bujiye 50 lira verdim.Ama kaç tırnak onu bilmiyorum

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #9 : 14 Aralık 2009, 21:35:58 »

Ama bende şu kanı uyandı; Orjinali 3tırnak Bosh zaten çok iyi 3tırnak 40.000 kullandım zerre yakıt artmadı. Ancak bosh üretirse (100binlerce kez dener) bu poloya uygun 4tırnak al derse alır direk takarım. Ultrasonic bende takacaktım yazıdan sonra vazgeçtim.

Yakıt neden artsın ki? sonuçta buji senin ayağının altındaki gaz pedalına basmıyor... sen aynı oranda basınca enjektörler aynı oranda püskürtüyor... değişen tek şey 3-4-5 tırnak ya da iridium bujiler daha iyi ateşleme yapar ve yanma odasındaki hava-yakıt karışımının tamamı (ya da tamamına yakını) yanar. o yüzden de daha verimli olur, performans artışı dedikleri olay da bu zaten başka birşey değil. Takarsın adam gibi performans hava filtresi, çıkışı yani egzozu rahatlatırsın headers ya da düz boruyla, beyin yazılımını elden geçirirsin, bobin, distribitör, buji, buji kablolarını set halinde yüksek enerji üreten (40.000 volt vs) dayanacak şekilde o zaman performans alırsın. Fazla hava gelsin, fazla yakıt püskürtsün (ya da çok hassas tepki versin gaz pedalı), ateşleme iyi olsun, çıkış da rahat olsun (re-pressure'u da göz önünde bulundurmak lazım tabi) o zaman performans alırsınız doğrudur. Hem de tek tırnak bujiden daha ekonomik olur basmadığın zaman, daha iyi ateşler ve yakar, verimli olur. tırnak olayının başka bir işe yaradığı yok. bir de buji alırken orijinalini götürün gösterin parçacıya ona göre aynısını ya da bir soğuk olanını alın, üzerindeki koda göre anlar zaten parçacı.

Çevrimdışı polo38

  • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #10 : 14 Aralık 2009, 22:09:24 »
Neden sordum bende 27bin km dir ultrasonic buji kullanıyorum.

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #11 : 14 Aralık 2009, 22:45:22 »
Neden sordum bende 27bin km dir ultrasonic buji kullanıyorum.

Bi zararı olacağını sanmıyorum  ;)



Gerçi denenmiş almak lazım biri Ultrasonik buji almış poloya bobini kabloyu kemirmiş. Bosh u sebeple dedim o markaya göre üretir golf4e uygunu varsa 30değil 50.000 km gider verdiğin paraya değer.



Buji akım çekmiyor ki? Kabloyu bujinin eritmesi çok saçma geldi bana... Standart da olsa 5 tırnak da olsa 10 tırnak da olsa bujiye ne kadar akım giderse o kadar ateşleme yapar. Sadece bujiyi iridium ya da 5 tırnak vs takınca buji kablosu etkilenmez. o erime olayı buji kablosunun dandikliğindendir. ya da bobinle, distribitörle falan alakalı bir sorun olmuştur fazla akım göndermiştir, kısa devre tarzı bişey olmuştur falan...

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #12 : 15 Aralık 2009, 00:52:29 »
Şimdi ultrasoniğe de laf atmak istemem. "Can"ın alttaki yorumuna katılmakta güçlük çekiyorum ???leri oluşuyor.
Üniversitede motorlar inceledik çalışma şekli 2zamanlı  4 zamanlı motorları 2dönem gördüm. Elektirk motoru vs. de.

*Bizzat deneyerek gördüğüm ve teknik bilgilerdede böyle geçen birşey var. İyi ateşleme yakıt azaltır. Kötü ateşleme artırır. Çünkü yanma odasındaki yakıt- hava karışımı eskimiş buji ile tamamen yanamaz ve egsozdan yanmamış yakıt çıkışı olur. Böyle olmasa Platinyum iridum vs. bujiler çıkmazdı. Honda Jazz piston başına 2buji koymazdı. Bujide çok kısa bir aralıktan (iki metal tırnak arasından) yüksek gerilim atlaması ile ateşleme oluşur. Bu mesafe yaşlı bujide daha fazladır, çünkü tırnak zamanla erir  ateşleme sağlıksızlaşır yakıt artar.

*bujide tırnak önemlidir. 3tırnağa sıçrayan gerilim tek tırnaktan daha fazla alana yayılır daha çok yerden tutuşturur.

*Elektirik devresindeki alıcı çekilen akımı değiştirir.V=I.R  Aynı 220v lik prize ütü takıncamı sayaç daha hızlı döner, radyo takınca mı? Fırına takılan uzatma kablosu ince olursa zamanla erir. Buji Bu etkiyi yaratabilirmi Direncin düşeceği kesin(ne kadar düşük direnç o kadar iyi elektrik geçişi) ama eritecek kadar düşermi?

Buji hakkında yukarıdakileri çok rahat söyleyebilirm.
-Ama Ultrasonik, v biçimli buji hakkında iyidir kötüdür kesin birşey söyleyemem(çalışma prensiplari bana mantıklı geliyor)  
-Bujinin alaşımı önemlidir İyi alaşım daha az direnç gösterir. İridium platnium gümüş altın bu sebepledir.
-Enjeksiyonlu poloda 3tırnak standart buji varken passatta platinium tek tırnak var diye biliyorum. Burada mühendisler ne düşünmüştür net olarak yorum yapamıyorum.

Deneyim önemli denemiş biri ben 40.000 kmdir kullanıyorum söyle fayda sağladı derse en doğrusu o bence.
Canın şu görüşü en kayda değeri.
 """""""Aracı motoru ve diğer ateşleme ekipmanları (bobin, buji kabloları, distribitör) orijinalse bujiler hiç bir işe yaramaz tek başlarına, paranızı sokağa atmış olursunuz. Test edildi onaylandı""""
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2009, 01:00:07 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 4 dırnak buji; golf 4 e olurmu faydaları
« Yanıtla #13 : 15 Aralık 2009, 20:06:55 »
Yazdıkların doğru Onur. Kesinlikle 3 tırnak tek tırnaktan daha iyidir, zaten yukarda onu da belirttim.  Ama ben de performans artışı olmaz ama sağlıklı yanmadan dolayı daha verimli yakılır hava-yakıt karışımı yazdım. İyi ateşlemenin yakıtı azaltması şöyle açıklanır: Aracın ateşlemesi sağlıklı olduğu için karışımın tamamı yanıyor ve maksimum patlama -> basınç dolayısıyla güç elde ediliyor. x oranda gaza basınca araba iyi tepki vermiş oluyor, sürücü daha fazla basmadığı için de yakıt ekonomisi sağlıyor. Kötü ateşleme yakıtı arttırır olayı da tam tersi: karışım sağlıklı yanmadığı için x miktarda gaza basınca arabanın verdiği tepki sürücüyü tatmin etmiyor, araba yürümüyor dolayısıyla sürücü daha fazla gaza basıyor ve araç daha fazla yakıyor. Bu aynı 'abart egzoz hava filtresi takınca araç fazla yakar' mantığı :) Egzozu takınca da çıkan sesten  gaza gelen sürücü gaza daha çok basıyor, bunun sonucunda araç fazla yakıyor.

Ben de otomotiv ile ilgili bir bölüm okumak istiyordum ama olmadı, finansmanla başladım ve bitirdim öğrencilik hayatımı :) Hiç bir yerde hiç bir teorik eğitim almadığım için yalnızca benim, babamın, arkadaşlarımın yaşadıklarından edindiğim tecrübe ve bilgi ile yardımcı olmaya çalışıyorum. Alaylı - mektepli olayı :) Sen mekteplisin, ben alaylı ;)


bu arada amacım kimseyle polemiğe girmek falan değil. insanımız malesef biraz cahil, her söylenene her okuduğuna inanıyor. O yüzden buji tırnak sayısıyla ilgili performans artışı olur  falan yazılıp çizilmesin, insanlar yanlış yönleniyorlar bir dünya apraları boşa gidiyor. Standart motorla, yazılımla ve bobin, distribitör, buji kablosuyla yalnızca yakıt ekonomisine yardımcı olur sağlıklı ateşleme. çok para vermemek kaydıyla 3 tırnak ya da iridium bujiler tercih edilebilir ama performans artışı beklenmesin. Hiç artmaz diye bişey yok, artar ama atıyorum %0,5 artar onu da kimse hissedemez :)
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2009, 20:11:20 Gönderen: mecamir »