Yazdıkların doğru Onur. Kesinlikle 3 tırnak tek tırnaktan daha iyidir, zaten yukarda onu da belirttim. Ama ben de performans artışı olmaz ama sağlıklı yanmadan dolayı daha verimli yakılır hava-yakıt karışımı yazdım. İyi ateşlemenin yakıtı azaltması şöyle açıklanır: Aracın ateşlemesi sağlıklı olduğu için karışımın tamamı yanıyor ve maksimum patlama -> basınç dolayısıyla güç elde ediliyor. x oranda gaza basınca araba iyi tepki vermiş oluyor, sürücü daha fazla basmadığı için de yakıt ekonomisi sağlıyor. Kötü ateşleme yakıtı arttırır olayı da tam tersi: karışım sağlıklı yanmadığı için x miktarda gaza basınca arabanın verdiği tepki sürücüyü tatmin etmiyor, araba yürümüyor dolayısıyla sürücü daha fazla gaza basıyor ve araç daha fazla yakıyor. Bu aynı 'abart egzoz hava filtresi takınca araç fazla yakar' mantığı
Egzozu takınca da çıkan sesten gaza gelen sürücü gaza daha çok basıyor, bunun sonucunda araç fazla yakıyor.
Ben de otomotiv ile ilgili bir bölüm okumak istiyordum ama olmadı, finansmanla başladım ve bitirdim öğrencilik hayatımı
Hiç bir yerde hiç bir teorik eğitim almadığım için yalnızca benim, babamın, arkadaşlarımın yaşadıklarından edindiğim tecrübe ve bilgi ile yardımcı olmaya çalışıyorum. Alaylı - mektepli olayı
Sen mekteplisin, ben alaylı
bu arada amacım kimseyle polemiğe girmek falan değil. insanımız malesef biraz cahil, her söylenene her okuduğuna inanıyor. O yüzden buji tırnak sayısıyla ilgili performans artışı olur falan yazılıp çizilmesin, insanlar yanlış yönleniyorlar bir dünya apraları boşa gidiyor. Standart motorla, yazılımla ve bobin, distribitör, buji kablosuyla yalnızca yakıt ekonomisine yardımcı olur sağlıklı ateşleme. çok para vermemek kaydıyla 3 tırnak ya da iridium bujiler tercih edilebilir ama performans artışı beklenmesin. Hiç artmaz diye bişey yok, artar ama atıyorum %0,5 artar onu da kimse hissedemez