Tamirci, kaportacı veya boyacı değilim, yazımın başında da belirttiğim gibi kumlamacı ve kaportacıyla konuştuklarımı aktardım buraya.Her ikisi de aynı şeyi yani delinme ve dalgalanma olabileceğini söyledi.(ayrıca sacın incelmesi) Ben onların yalancısıyım.Zannedersem oluşacak dalgalanmadan kasıt, orada oluşacak sıcaklıktan ziyade, orada bulunan macunun (varsa tabi) kalkmasından dolayı oluşan dalgalanma olabilir, ama emin değilim. Burada bulunan yani araç toplamaya çalışan bütün arkadaşların bütçeleri doğrultusunda hareket ettiklerini düşünüyorum.Şahsen ben büyük bir bütçem olsa şasi hariç satılan bütün sıfır parçaları alır,gerekli kaynaklarını yapar, komple katofereze sokar sonra toplarım ki evladiyelik denilen şey budur bence. Bu arada işletme öğrencisiymişssin gibi bir his uyandı bende TEYOLOGY.
üniversiteden mezun olalı 13-14 sene oldu. yoğun işletme-iktisat grubu dersler almıştık. fakat iktisat hayatın her alanında malum. araç toplarken de. sonuç olarak kısıtlı kaynakları paylaştırmaya çalışacaksın. belirtmek istediğim oydu.
kaporta aksamını sıfırlamak şüphesiz ki resto çalışmalarında en sağlıklı alternatif. diğerleriyle kıyas dahi götürmez. mk1 in ful+ful kaporta sıfırlaması 2500 euro civarı bir rakam tutuyor. caddelerde ise bu rakam civarında fiyatı olan mk1ler dolusunca var. bu fiyat sadece kaporta parça parası. bunun üzerine işçilik, boya, elektrik aksamı, mekanik aksam (motor aktarma yürüme organları), döşeme, diğer aksam ve aksesuarlar da eklendiğinde mk5 parası çıkar karşımıza. ha mk1'e değmez mi? yapan yok mu? muhakkak ki değer ve yurt dışında bu paraları harcayanlar da var. bu kadar harcamayı yap, üstüne bir de bi-turbo vr6 motor ve uyumlu şanzımanı oturt. youtube da hayranlıkla izlediğimiz 100 km hızla giderken gaz köklendiğinde, aracın patinaja girdiği ibrenin aynı anda 180e fırladığı araçlardan bir tane de senin olsun. ama işte para para para.
bildiğim kadarıyla elektrostatik boyamada boya işleminden sonra yüksek sıcaklıkta (150-200 derece civarı) fırınlanması gerekir. bu sıcaklığa araç kaportasının pek olumlu tepki vereceğini zannetmiyorum. bu sebeple kalın etli yüzeylerde uygulandığını biliyorum. kısaca yanlışım var mı örnekleri var mı bilmiyorum ama araçlarda pek tavsiye edilebilecek ve uygulanan bir boyama yöntemi değil.