Arabanın neresini kumlatacağını tam olarak bilmiyorum ama komple kumlatmayı düşünüyorsan bence kumlatma. Dün birkaç kumlamacıyla ve kaportacıyla konuştum. Arabanın kaportası özellikle de 30 senelik bir arabanın kaportası kumlamanın basıncına (+ 7 bar) dayanamaz ve kaportada yer yer delinmeler veya dalgalanmalar (daha önce macun varsa daha çok dalga ) olacağını söyledi. Böyle bir durumda ise, az macun bol işçilik, yerini, çok macun bol bol kulak çınlamasına bırakacaktır. Hiç bir kaportacı kumlanmış arabayı boyaya almaz, alacak olan da fahiş bi fiyat isteyecektir.(ki hakkıdır, dalgaları yok etmek için çok emek harcayacak) Yok illa kumlama diyorsan kapı direkleri ve motor havuzunu yaptır, diğer yerlere boya sökücü kimyasallar kullan (sitede arkadaşın biri yapmıştı, biraz uğraştırıcı ama kumlamadan daha iyi bence)
Kolay gelsin.
delinmeler olacağı Allah hakkı da dalgalanmalar konusunda katılmıyorum. aksine ısı tabancası, canavar vs işlemlerde oluşacak yüksek sıcaklık daha fazla dalgalanmaya sebebiyet verecektir. dalgalanmanın oluşmaması açısından kumlama, en sağlıklı boya soyma yöntemi.
az macun bol işçilik konusunda ısrarlıyım. yapboz misali eski çürük/yeni delik yerler kesilip çıkartılabilir. iyi ve bol bir işçilik ile tertemiz olacaktır araç.
elbette fayda/maliyet oranına göre kullanıcı karar verecektir hangisini uygulayacağını. kaporta aksamı kumlanmayıp sadece şasi/marşpiyel vs taşıyıcı unsurların kumlanması da bir alternatif. ikisi de doğru. bu yanlıştır demek mümkün değil. dediğim gibi fayda/maliyet hesabı önemli. ya da toplam maliyet/mevcut bütçe.