Gönderen Konu: 1100cc ve 1300cc  (Okunma sayısı 10431 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
1100cc ve 1300cc
« : 21 Aralık 2009, 11:09:00 »
bugun teknik detaylara bakarken farkettimki 1100cc ve 1300cc lik golf mk1 motorlarinin piston caplari ayni..
her ikiside 69.5mm lik pistona sahip..
aralarindaki fark stroke farki..
bunun manasi 1100 ve 1300cc lik golf mk1 motorlarinin sadece krank ve piston kollarinin farkli olmasimi?
saniyorumki 1300cc lik motorun krangi daha genis ki bu yuzden stroke farki var..
peki 1300cc lik motorun krank mili 1100cc likte surtmeden cevrilebiliyormu, yani tur atabiliyormu?
deneyen varmi boyle birseyi?
e30 bmw lerde yapilir bu islem mesela, 325 motorunun krangi diesel krangiyla yada eta krangiyla degistirilip, piston kollari kisaltilip hacim 2700cc oluyordu..
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2009, 12:28:58 Gönderen: erdem325 »

Logged

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #1 : 22 Aralık 2009, 01:51:12 »
yokmu bilgisi olan bu konuda arkadaslar?

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #2 : 22 Aralık 2009, 01:59:55 »
Sadece piston kolları farklı sanırım Krank milini farklı kullandıklarını sanmıyorum dediğiniz gibi piston çapı aynı olan bir aracın ancak stroku farklı olursa hacmi artar.Firmalar genelde kalıp ve malzeme maliyetini düşürmek için farklılıkları hep küçük parçalarla yaparlar.bence sadece kollar farklıdır emin değilim ama...
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #3 : 22 Aralık 2009, 02:05:09 »
Sadece piston kolları farklı sanırım Krank milini farklı kullandıklarını sanmıyorum dediğiniz gibi piston çapı aynı olan bir aracın ancak stroku farklı olursa hacmi artar.Firmalar genelde kalıp ve malzeme maliyetini düşürmek için farklılıkları hep küçük parçalarla yaparlar.bence sadece kollar farklıdır emin değilim ama...

eger boyle ise dahada guzel :)
1100 sahipeleri motor rektefesi yaptirirlarken kol degistirip araclarini 1300 olarak kullansinlar o zaman..
ama krakntada fark varsa eger 1300 kranginin 1100 blokta donup donmeyecegini ogrenmek lazm..

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #4 : 22 Aralık 2009, 02:14:54 »
Motor blokları aynıysa döner.Bunu anlamanın en kolay 1300 ve 1100 cclik bir aracın şasi numarası ile yedekparça katalogundan krank mılı numaralarının aynı olup olmadığına bakmak. :tamamdir
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #5 : 22 Aralık 2009, 02:23:45 »
benim elimde boyle bir katalog yok maalesef..
golf aleminde yeniyim :)
ayrica krank numarasi falanda yok elimde..
detaylari biraz daha inceledigimde farkettimki 1100 ve 1300 lerin skstirma oranlarida farkli..
1100 8:1 skstirma yapiyor..
1300 ise eger yanlis hatirlamiyorsam 9:1 civarindaydi..
bu bilgiye gore sanirim kranklarda ayni, sadece kollar farkli sanirim..
eger bu is sadece kollardaki farkliliksa 1100 sahiplerine tavsiye ediyorum bu isi :)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #6 : 22 Aralık 2009, 08:52:14 »
tekrar bi dusunup kafa yorunca farkettimki bir ust mesajda ben skstirma olayini yanlis dusundum..
yalnizca kollar farkli olursa eger skstirma farkli ancak stroke yine ayni olacak..
yani krank kesinlikle farkli olmali..
bu durumda 1100 ve 1300 kranklari farkli sanirim..
o halde 1100 sahibi birisi eger arastirip 1300 kranginin 1100de dondugune kanaat getirirse eger, 1300 krangini 1100e koyar, eger piston ust olu nokta degerinide geciyorsa kollarida kisaltip motoru ancak bu sekilde 1300 yapabilir sanirim..

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #7 : 22 Aralık 2009, 12:29:13 »
Ama ne yazıkki sitede 1100cc yok ama 1300cc 1600cc ye veya 1500cc 1600cc ye dönüştürülebilirse o zaman bu işi çok kişi yapabilir ama 1500ccnin 1600cc ye dönüştürüebilme işlemi bana mantıklı geldi aslında ama yanılıyorda olabilirim  :p
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #8 : 22 Aralık 2009, 13:07:01 »
himmmm...
demek 1100 cc ci kimse yok :D
bosuna kafa patlattim desene :D
onada bakariz..
belki cikar birseyler :)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #9 : 22 Aralık 2009, 15:43:19 »
himmmm...
demek 1100 cc ci kimse yok :D
bosuna kafa patlattim desene :D
onada bakariz..
belki cikar birseyler :)
Bence böyle bilgileri paylaşman daha iyi abi ilerde bakarsın GTI cılardan daha çok çıkar 1100cc ciler  :D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #10 : 22 Aralık 2009, 16:40:47 »
ben benim motora bi kaç uygulama dusunuyorum, ama nasıl yapıcaz bilmem. 1300 benimkisi de, daha önceki tartısmalarımızda o motor uzerinde yapılacak calısmaların bosa gidecegine kanaat getirmiştik, ama mevcut trafik yasalarına göre araca daha buyuk hacimli motor atma olayımız elden gidiyor. ruhsatta benim aracın motoru 1397 cc olarak yazılı, buna göre 1.4 polo motoru olabilir ama ne derece olur, ne kadar olur bilmem. olmadı ben kendi motorumda güçlendirmeye giderek headers + düzgün bi açık filtre + turbo uygulamasını düşünüyorum bu günlerde. normalde 60bg olan aracım, benzinli kullanımda bu uygulamalarla birlikte sanırım en azından beni tatmin edebilecek bi güce erişebilir diye dusunuyorum. gerci tecrubeli arkadasların bu konuda bana tavsiyeleri mutlaka olur, buna göre işleri yonlendiricem.

bir de kafama takılan bir soru var, ruhsat a renk değişimini işletirken, bi tanıdık filan bulsak trafikte, motor hacmini de elden geçirtmemiz mümkün mü? zira böyle bi olayı gerçekleştirebilirsek, renk değişimine gidebilirim sırf bu iş için.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #11 : 22 Aralık 2009, 16:48:37 »
İlker abi bence sana lazım olan en önemli şey 5 ileri GTI şanzumanı sonradan headers filtre vs olaylar zaten arkasından gelir senin motor iyi durumda çünki bence arabanın renginde çok güzel sadece ufak rötüşlere ihtiyacı var bide pastaya  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #12 : 22 Aralık 2009, 21:46:54 »
ben benim motora bi kaç uygulama dusunuyorum, ama nasıl yapıcaz bilmem. 1300 benimkisi de, daha önceki tartısmalarımızda o motor uzerinde yapılacak calısmaların bosa gidecegine kanaat getirmiştik, ama mevcut trafik yasalarına göre araca daha buyuk hacimli motor atma olayımız elden gidiyor. ruhsatta benim aracın motoru 1397 cc olarak yazılı, buna göre 1.4 polo motoru olabilir ama ne derece olur, ne kadar olur bilmem. olmadı ben kendi motorumda güçlendirmeye giderek headers + düzgün bi açık filtre + turbo uygulamasını düşünüyorum bu günlerde. normalde 60bg olan aracım, benzinli kullanımda bu uygulamalarla birlikte sanırım en azından beni tatmin edebilecek bi güce erişebilir diye dusunuyorum. gerci tecrubeli arkadasların bu konuda bana tavsiyeleri mutlaka olur, buna göre işleri yonlendiricem.

bir de kafama takılan bir soru var, ruhsat a renk değişimini işletirken, bi tanıdık filan bulsak trafikte, motor hacmini de elden geçirtmemiz mümkün mü? zira böyle bi olayı gerçekleştirebilirsek, renk değişimine gidebilirim sırf bu iş için.

aslinda turbo olayina gidebilirsiniz..
basincida yukseltmek isterseniz dovme piston(forget piston) kullanmalisiniz..
bu pistonlar erimez normal piston gibi..
birde turbo uygularsaniz buyuk ihtimalle basinci yuksettikce arac avans vuracaktir, bu yuzden skstirmayi dusurmeniz gerekecek..
piston kollarini kisaltarak yapabilirsiniz bu iside..
ama yok ben turbo istemiyorum diyorsaniz, dun bi yabanci sitede gormustum, adam 1300 motorun krangini degistirmis, daha kucuk bir krank koymus ve stroke oranini dusurmus, sonra weber koymus, dereceli egzantrik koymus, ne oldugunu anlamadigim bir sanzuman koymus ve bu isler sonunda motora ufak krangin yardimiyla 9000devir yaptirmislar..
1.6 lara kafa tuttugundan hatta stock 1.6 lari cogunlukla gectiginden bahsetmis..
bi arastirin derim..

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1100cc ve 1300cc
« Yanıtla #13 : 22 Aralık 2009, 23:15:17 »
aslinda turbo olayina gidebilirsiniz..
basincida yukseltmek isterseniz dovme piston(forget piston) kullanmalisiniz..
bu pistonlar erimez normal piston gibi..
birde turbo uygularsaniz buyuk ihtimalle basinci yuksettikce arac avans vuracaktir, bu yuzden skstirmayi dusurmeniz gerekecek..
piston kollarini kisaltarak yapabilirsiniz bu iside..
ama yok ben turbo istemiyorum diyorsaniz, dun bi yabanci sitede gormustum, adam 1300 motorun krangini degistirmis, daha kucuk bir krank koymus ve stroke oranini dusurmus, sonra weber koymus, dereceli egzantrik koymus, ne oldugunu anlamadigim bir sanzuman koymus ve bu isler sonunda motora ufak krangin yardimiyla 9000devir yaptirmislar..
1.6 lara kafa tuttugundan hatta stock 1.6 lari cogunlukla gectiginden bahsetmis..
bi arastirin derim..


nerde yazıyodu o? vortexte mi ?