« Yanıtla #21 : 30 Aralık 2009, 14:52:40 »
Sis farları mümkün olduğunca yere yakın takılır.Sisli havalarda ışığın kırılma açısı düşer çünkü.Alt taraftan doğrultulan ışık hüzmesi sisi kırar.Hatta dikkatli incelerseniz bazı araçlarda sis lambaları bu yüzden yere doğru doğrultulurlar.Bizim araçlarda küçük farlar bu yüzden sis lambası olarak tam randeman vermezler.Erşan abinin dediği gibi ekstra uzun far olarak düşünülmüştür gibime geliyor.
bazı araçlarda sis farları farın yanında özellikle mercedes serilerinde farın içinde daha sonraları bu gidişat değişti ve araçlarda sis lambaları aşağıya alındı bunun nedeni ise kullanım amacından sapmadan farklı ayarlarla kullanılmasın diye birde tabiki fazla parça satmak
aşağıda olan sislambaları herzaman açık hedef tir ve kaza parçalarında ilklerden olmuştur bu da otomotiv üreticilerinin parça satış sıralarında yer almaktadır neyse bunun dışında farın yanında olan sislambasından bahsetmek gerekirse yıllarca mercedes kullandım bu araçların sislambaları aracın sadece 2 metre uzağına kadar etki edip yoldaki şeritleri vede yol kenarını göstermesi maksadında ayarlıdır bizim araçlardada bu fog light larımız yani iç sislambası olarak adlandırılan lambalarımız aşağıya ayarlanırsa önümüzde bir ışık patlaması oluşmaz ve amacına uygun bir kullanım gerçekleşe bilir benim tavsiyem sis lambalarınıza paralel olarak arka tarafa kırmızı bir karlambası da denilen arka sis lambası bağlamak çok iyi olacaktır ve bu karlambasını bir açı ile ayarlanan modelden tercih edilmesi çok iyi çünkü bu direk arkadaki sürücünün gözüne değil biraz aşağı eğimle yolada yansıtmak iyi olacaktır hayırlı forumlar arkadaşlar
Kayıtlı
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld