Gönderen Konu: dizel motor avantaj ve dezavantajlari  (Okunma sayısı 15241 defa)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel motor avantaj ve dezavantajlari
« Yanıtla #14 : 23 Ocak 2010, 14:40:09 »
dizellerde turbo değimi için 180 bin km yazmıssın onur abi ama senede 30 bin km yapan bir araç için 6 sene demek bence 6 senede bir parça değişimi kardır ama ara senelerde bakımları düzgün olmaz ise dizel araçta 180 bini görmeden km değiştirmeye başlarsın yeni araçlarda enjektör değişimi ve turbo değişimi kullancı hatasından kaynaklı olarak 90 bin de filan değişiyor mesela mete abide seat var ve bildiğim kadarı ile mete abi sürekli üstünde kosturuyor daha bakım haricinde değişimi olmadı

sonuc olarak dizel araçta randıman almak sadece kullanıcı kaynaklı olur öbür türlü zarar zarar zarar tabi benzinli içinde
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Logged

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel motor avantaj ve dezavantajlari
« Yanıtla #15 : 23 Ocak 2010, 14:54:48 »
Artık 1,6 motor, yeni nesil dizeller var, daha sessiz, ekonomik, performanslı ve masrafsız. Üçünü de kullanmış birisi olarak  tartışmasız dizel tercihimdir.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: dizel motor avantaj ve dezavantajlari
« Yanıtla #16 : 24 Ocak 2010, 12:38:04 »
dizellerde turbo değimi için 180 bin km yazmıssın onur abi ama senede 30 bin km yapan bir araç için 6 sene demek bence 6 senede bir parça değişimi kardır ama ara senelerde bakımları düzgün olmaz ise dizel araçta 180 bini görmeden km değiştirmeye başlarsın yeni araçlarda enjektör değişimi ve turbo değişimi kullancı hatasından kaynaklı olarak 90 bin de filan değişiyor mesela mete abide seat var ve bildiğim kadarı ile mete abi sürekli üstünde kosturuyor daha bakım haricinde değişimi olmadı

sonuc olarak dizel araçta randıman almak sadece kullanıcı kaynaklı olur öbür türlü zarar zarar zarar tabi benzinli içinde

Haklısın Nizam 90.000de de değişir. Düzenli bakar, kaliteli mazot kullanır, bakımı aksatmaz, sürekli 4000 devir üzeri yapmazsın turbo 300.000 de gidebilir. Tabi kaç kişi 300.000km yapabiliyor.İnsanlar motor ömrü 200.000 olur mu? diye konuşurken biz turbo ömrü olur mu derdindeyiz bu kalite göstergesidir kesinlikle.
Benzinde de kaliteli benzin şart ülkemiz denetimsiz enjektör olmasa bile yakıt pompası, filtresi, Lambda arızası yaşanabiliyor. Yani çoğu kullanıcıya kalmış.

1.9Tdi harika ama vergisi beni her zaman korkutur
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2010, 12:38:52 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel motor avantaj ve dezavantajlari
« Yanıtla #17 : 24 Ocak 2010, 12:41:41 »
benim arac 458 bin km geldi ve geciyor
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)