Gönderen Konu: yakit degerleri  (Okunma sayısı 10586 defa)

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: yakit degerleri
« Yanıtla #14 : 06 Ocak 2010, 19:49:21 »
Ben zaten oldum olası LPG ye karşıyımdır gerek yüksek motorlu arabalarda gerekse düşük motorlu arabalarda düşük motor hacimli araçlarda zaten LPG'ye gereksinim duyulmuyor çünki zaten az yakıyor yüksek motorlara LPG takılmasına ise %100 karşıyım madem LPG takıcan tasarruf yapmak istiyosun niye yüksek hacimli araç alıyorsun boşuna motorların ömürünü tüketip insanların hakkını yiyorsun git dizel al örnek olarak ben kendi babamı veriyim hem tasarruf istiyor hemde 2800cc LPG'li Mercedese biniyor diyorum ya dizel al yada sat düşük hacimli bir araba al şimdide taktı benim Cabrioya LPG yada DİZEL motor koyalım diyor hatta dizel motor bile bulmuş  ama koydurmaaam  :)   GTI  :sevgi:

LPG şu dönemde avrupa da ve bi çok gelişmiş ülkede destekleniyor. kaldı ki avrupa bizden çok seneler önce LPG kullanımına geçmiş. en önemli avantajı havayı akaryakıttan çok çok daha az kirletmesi. bu yüzden VW dahil bi çok üretici artık fabrika çıkışı LPG li araç üretimine başladı. sadece ekonomi değil yani LPG kullanmak. bu arada, sıralı sistem LPG si olan araçlarda performansta pek de ahım şahım farketmiyo, sadece karbüratörlü araçlarda bu sorun. eskidenmiş o lökür lökür benzin harcamak, devir ekonomi ve çevreyi koruma devri..

Logged

Çevrimdışı SCORPIONMAN2005

  • İleti: 619
  • büyük tutku golf mk1
    • Profili Görüntüle
Ynt: yakit degerleri
« Yanıtla #15 : 06 Ocak 2010, 20:11:14 »
Ben zaten oldum olası LPG ye karşıyımdır gerek yüksek motorlu arabalarda gerekse düşük motorlu arabalarda düşük motor hacimli araçlarda zaten LPG'ye gereksinim duyulmuyor çünki zaten az yakıyor yüksek motorlara LPG takılmasına ise %100 karşıyım madem LPG takıcan tasarruf yapmak istiyosun niye yüksek hacimli araç alıyorsun boşuna motorların ömürünü tüketip insanların hakkını yiyorsun git dizel al örnek olarak ben kendi babamı veriyim hem tasarruf istiyor hemde 2800cc LPG'li Mercedese biniyor diyorum ya dizel al yada sat düşük hacimli bir araba al şimdide taktı benim Cabrioya LPG yada DİZEL motor koyalım diyor hatta dizel motor bile bulmuş  ama koydurmaaam  :)   GTI  :sevgi:
bende karşıyım küçük hacimli motorlarda lpg ye.Ama mercedesin keyfi inan hiç bir arabada yok.otomatik 280 s e de bindim.115 kasa 230,6 yada.115 kasayı hiç bir mercedese değişmem.Babamda 270 cdı var 2005 model onun bile gözü benim 115 teydi.Ama yakıt canavarı mercedes lpg şart.eski modeller için konuşuyorum.Şu anda 270 cdı 100 kmde inanmıyacaksınız ama 5,5 litre mazot yakıyor.Geçen ay ankaraya gidip geldik.Yol bilgisayarında ortalama 5,5 litre yazdı.şehir içindede 8-9 litre yakıyor.2700 motor gemi gibi mercedes içinde çok makul rakamlar.Birde dizel olduğu göz önüne alınırsa.

Çevrimdışı golfmk1

  • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Ynt: yakit degerleri
« Yanıtla #16 : 07 Ocak 2010, 20:39:42 »
1300 cc golfum az km de ölçmedim ama şehir içi lpg de ortalama bazda 62 tl ile 270 km gidiyor oda 230 krs falan hemen hemen ama karbüratörüm pek tadı yok normal şartlarda 150 krş falan yakar diye tahmin ediyorum... bu arada karbüratör de arıyorum elinde olan arkadaşım varsa görüşelim...

Çevrimdışı SCORPIONMAN2005

  • İleti: 619
  • büyük tutku golf mk1
    • Profili Görüntüle
Ynt: yakit degerleri
« Yanıtla #17 : 08 Ocak 2010, 00:06:35 »
1300 cc golfum az km de ölçmedim ama şehir içi lpg de ortalama bazda 62 tl ile 270 km gidiyor oda 230 krs falan hemen hemen ama karbüratörüm pek tadı yok normal şartlarda 150 krş falan yakar diye tahmin ediyorum... bu arada karbüratör de arıyorum elinde olan arkadaşım varsa görüşelim...
Karbüratörün çok mu kötü durumda bilmiyorum ama benim aracı aldığımda karbüratörüm ölü vaziyetteydi.Hatta kimi ustalar yeni bir karbüratör al bu adam olmaz dediler.iyi bir karbüratörcü arıyorum dedim bir arkadaşım zeytinburnu sanayisinde erol usta bu işin profesörü dedi.Aracı götürdüm yaklaşık 2 saat bakımda kaldı.Erol usta karbüratörü söktü içindeki en ufak parçasına kadar temizledi.Bir parçasını tornacıya götürdü toplayıp taktı.Bu işlem için 100 tlmı aldı.Aracım o sıra sibob lardan biri yanık olduğundan 3 silindir çalışıyordu zor yürüyordu.Motoru yaptırdıktan sonra tekrar gel demişti.Motor toplandıktan sonra bir daha gittim 5 dk da ayar çekti ve inanılmaz memnunum şu ara.Gerek yakıt konusunda gerekse performans açısından.Diyeceğim çıkma bir karbüratör alacağına iyi bir ustaya baktırsan adam olabilir diye düşünüyorum.Paylaşmak istedim.