Öncelikle çok geçmiş olsun...
Blok kırıldımı?
saol evet blok iki yumruk büyüklüğünde kırıldı piston kolu dışarıya çıktı
gecmıs olsun kardesım daha kotusunden korusun...parca sıkıntın olursa haber ver 25 ıne kadar bana yollarım ne lazımsa dert etme ....
saol abi en büyük prça sıkıntısı blok Audi 80 dizel motor blok'u lazım
1) Krank ile yatak arasında boşluk oldugu için ana kol yatağı krank etrafında dönmeye başlayabılır ve buda yatagın ezılmesıne ve olayın meydana geldıgı motor devrıne göre degısebılecek(kol cıkarma) gibi sonuçlara sebep olabılır.Büyük ihtimal motorunun bu kadar uzun süre dayanmasının nedenı tek bir yatakta boşluk oldugundadır.Normalde motor yatagı bosluk yaptıgında yag basıncı düşer.Yag lambası rölanti devirlerinde yanar.belki fark etmemiş olabilirsin
2) aracında yağ vardı fakat yağ pompası çalışmıyordu (mercedes 302 1983 model otobüste bana aynısı oldu konyaya gidiyodum ankaradan herşey normal fakat bir anda sol aynadan gördüm ne var ne yok yola saçıldı piston kol çıkarmış blok patladı anlıyacağın sebebide yağ pompasının arıza yapmasıydı...
Yağlama ile yağlanan motorlarda piston kolu kepinde yağ kepçesi bulunur.Piston alt ölü noktaya indiğinde yağ kepçesi, karterdeki yağa dalarak yağı blok içinde savurur. Savrulan yağ, ana ve kol yatakların,silindiri ve diğer parçaları yağlar.Bazı küçük iki zamanlı motorların yağlanması bu şekilde sağlanır./color]
Tam kesin demiycem ama %80 sebep bu yardımcı olabilmek adına yazdım
yardımın için saol abi biz motoru komple dün akşam indirdik parça parça söktük blokta iki yumruk büyüklüğünde delik meydana gelmiş.bizim izlediğimz tahminlere göre piston kolunun krank miline bağlı olduğu alt kep çıktı sorna krank mili onu tekrar yukarıya çıkardı sonra subaplar onu tekrar aşağı gönderdince piston kolu bloğu yardı kol dışardı piston kafası içerde kaldı.+ motor yağına baktığımızda afedersin inek bokundan farkı yoktu.birde bloktan yukarı yağ filtresine giden bi dişli takımı var buda bloğu ayrı yerden yardmış durumda.
Geçmiş olsun. motor bloğı değişilecek, üst kapağa rektefiyeci bakacak, ısıdan çok eğrilme yoksa taşlanılacak, eğrilme çoksa mecbur değişilecek, pistonlara gelince yataklara yerleştirilince anlaşılır zaten onlarda sorun yoksa değişmez. Olmazsa çıkma bir motor alır takarsınız. Yağ pompasında arıza olsa yağ lambası yanardı?
saol motor bloğu değişecek üst kapakta hiç birşey yok ztn 1 sene önce kapağı yeniden komple değiştirmiştim.eğrilme olması imkansız çünkü motor patladığında piston kollarının krank miline kaynaması lazım.2. piston meftaaa diğer 3 piston sağlam gibi geliyor pistonları sökmedim daha.yeni bi motora gelince hurdacılar sitesinde bi parçacıya sordum eski motoru ver 1 milyar ver düz motor veriyim dedi şimdi ben silindir kapağını vermem.haliyle bu arabanın turbosu arabadan değerli bi turbo.yağ lambasınıda anlayamadım arkadaş araba sağlamken yanıyo motor arızalıyken yanmıyo.
belki yağ lambası yandı farketmedi belki müşür bozuktu belkide lamba arızalıydı?
o yağ lambasını kornaya bağlıyacam ne zaman yanarsa korna çalacak