Gönderen Konu: t3'ün motor patladı  (Okunma sayısı 23649 defa)

Çevrimdışı _can_

  • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #14 : 16 Haziran 2010, 04:27:17 »
Bir Araştırma içine girmek lazım benimde aklımda 1.9 TDİ falan var olmadı motoru komple indirip tek tek bakıma sokacağım yeni turbo , şanzuman vs. taktıracağım.. uygun olursa

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #15 : 16 Haziran 2010, 13:04:02 »
Araç 1.6 D yani turbosuzsa dizme işi ile hiç uğraşmayın derim. Yani eğer turbolamak istiyorsanız, burda yapan bir usta var en fazla 20.000 km'yi görebildi sonra motor komple aşağıya indi. Hem turbo sistemine o kadar para vereceksiniz hem de yenilenmiş motoru tekrar revizyona sokacaksınız bu sefer masrafınız 4.000 TL' bulacak. O yüzdendir ki ya komple bir motor atın bu 1,6 td orjinal motoru olabilir ya da aynı motorla devam edin.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #16 : 16 Haziran 2010, 15:19:48 »
audı motoru dedınızde farklı marka motor atılamıyor orjınal motordan buyuk cc lı motora gecılemıyor  sımdı bu motor ısletme mevzusunu cok zorlastırdılar ısın tescıl kısmını nasıl helledıyosunuz
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2010, 15:21:55 Gönderen: kurt »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #17 : 25 Haziran 2010, 22:07:49 »
Benim de duyduğum kadarıyla, benzinli motor yerine dizel, dizel motor yerine de benzinli atılamıyor. Tabi motor atarken silindir hacmi değiştiği zaman da sorun çıkıyor.Eğer motorda sorun yoksa en iyisi orjinal haliyle kalmak masrafına değmez.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #18 : 25 Haziran 2010, 23:33:58 »
kucuk takarsan sorun yok buyuk takarsa bellı bır yuzdenın uzerıen ızın vermıyorlar
adem bey sıze bır sorum olacaktı ghıp hkında bu chıp olayında kesın bır yuzde mevcutmu sunun ıcın sordum t5lere bakındım fıyatlar cok fazla vıtolarada bakmaya basladım dogrusu onların chıpe nasıl cvap verdıklerını merak edıyorum
Benim de duyduğum kadarıyla, benzinli motor yerine dizel, dizel motor yerine de benzinli atılamıyor. Tabi motor atarken silindir hacmi değiştiği zaman da sorun çıkıyor.Eğer motorda sorun yoksa en iyisi orjinal haliyle kalmak masrafına değmez.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2010, 23:36:32 Gönderen: kurt »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #19 : 26 Haziran 2010, 00:13:59 »
Ziya bey bildiğiniz gibi elektronik enjeksiyonlu turbo olup özellikle motor hacmi büyük araçlarda chip tuning çok iyi sonuç veriyor. Vito- Transporter gibi araçlarda değerler hemen hemen aynı.  %30 güç %40 -50 nM tork. Tabi Common Rail motorlu Vito'lar da chip tuning sonrası alt devirler orjinaline göre daha iyi canlanacak, tabi Common Rail'in getirisi bir başka oluyor, Common Rail'in en üstün özelliği düşük devirlerde torku yakalaması.

Tabi burada unutulmaması gereken konu şu, Vito'nun hangi modelini Transportere tercih ediyorsunuz? Sanırım Vito'lar 2,2 CRDI 122- 150 hp gücünde. Yalnız fiyat olarak transporterle üç aşağı 5 yukarı.. Tabi donanımına göre değişiyor.

Bu arada superchips'in web sitesinde küçük bir araştırma yaptım. 110 hp'den tutun 150 hp'ye kadar motorları var bu vito'ların.

Mesela 110 hp'lik motor 2.2 litre hacminde torku da 250 nM.

Transporter T5 1,9 tdı'de ise 102 hp 250 nM..

Vito'da güç fazla ama torku T5 ile aynı. Tabi hangisi daha performanslı derseniz düşünmek gerekir. Birisi arkadan itişli diğeri önden itişli. Ağırlıklarını karşılaştırmak gerekir. Şanzıman oranlarını da.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2010, 00:19:23 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #20 : 26 Haziran 2010, 12:51:56 »
once t5 vıtodan kotu bır araba deyıl ama karsılastırma yaparsak  ben tıcaret yapıcam bukez param onagore ıkıncı el alıcam kullanım malıyetlerı karsılastırdıgımda yakıtta bır mıktar olumsuzluk olsada kullanım ve servıs malıyetlerı vıto daha avantajlı en basıtı ıkısınıde sorunsuz oldugunu varsayarasak  yag+ fıltre+ yıkama+ muayene t5te 10.000kmde bır yetkılı servıste enaz 230lıra gıbi vıtoda 20.000kmde bır 300 lıraya halledılebılıyor t5 10.000kmde servıse gırıyor vıto 20.000  ama payasada suan t5 vıtoya gore pahalı gordum hatta yer yer vıtodan daha pahalı buyuzden benım kanaatım bu fıyat aralılarında vıto daha avantajlı gıbı gorunuyor

benım ısımı kısa sase cok rahat goruyor bukez almak ıstedıgım araba 1.9 105hp olana gore 2.2 vıto kısa sase 111 cdı bakıyorum durmuna gore temız bır 109 cdı 90hp de olabılır dedıgım gıbı aralarındakı farkı pek bılmıyorum 111 ler 109 hpden 122ye kadar var ben pek anlamadım o kısmını tabı fıyatı ve durumu dıyerıne gore avantajlı bı 115 cdi bulursam kacırmam
 cekıs meslesı onden cekıslı t5ler cok narın yukte kullanılırsa ozellıkle bır dıkkat gerektırıyor vıtoya gore arkadan cekıs agır arabada avantajlı olur benım kanaatım

Ziya bey bildiğiniz gibi elektronik enjeksiyonlu turbo olup özellikle motor hacmi büyük araçlarda chip tuning çok iyi sonuç veriyor. Vito- Transporter gibi araçlarda değerler hemen hemen aynı.  %30 güç %40 -50 nM tork. Tabi Common Rail motorlu Vito'lar da chip tuning sonrası alt devirler orjinaline göre daha iyi canlanacak, tabi Common Rail'in getirisi bir başka oluyor, Common Rail'in en üstün özelliği düşük devirlerde torku yakalaması.

Tabi burada unutulmaması gereken konu şu, Vito'nun hangi modelini Transportere tercih ediyorsunuz? Sanırım Vito'lar 2,2 CRDI 122- 150 hp gücünde. Yalnız fiyat olarak transporterle üç aşağı 5 yukarı.. Tabi donanımına göre değişiyor.

Bu arada superchips'in web sitesinde küçük bir araştırma yaptım. 110 hp'den tutun 150 hp'ye kadar motorları var bu vito'ların.

Mesela 110 hp'lik motor 2.2 litre hacminde torku da 250 nM.

Transporter T5 1,9 tdı'de ise 102 hp 250 nM..

Vito'da güç fazla ama torku T5 ile aynı. Tabi hangisi daha performanslı derseniz düşünmek gerekir. Birisi arkadan itişli diğeri önden itişli. Ağırlıklarını karşılaştırmak gerekir. Şanzıman oranlarını da.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #21 : 26 Haziran 2010, 13:36:48 »
Öncelikle şunu söylim iyi araştırmışsınız, ben Vito'yu sizin kadar inceleyip masaya yatırmadım.  Ama motorları gerçekten harika. Ben 2.4 D ile 600 kg yük ile asfalt bir rampayı 4.vites 60'la çıkarken arkamdan uzun şase bir CDI Sprinter yanımdan roket gibi geçmişti, sanırım 150 hp'lik bir araçtı.

Özellikle Mercedes'in motorları çok sessiz, rölantide motorun çalıştığını anlamıyorsunuz desem yeridir.Common Rail motor olması üstün bir avantaj. Biliyorsunuz yeni kasa makyajlı T5'ler hariç dieğr T4-T5'ler pompa meme enjeksiyonlu.

Bakım masraflarına gelince, bu tamamen kullanılan yağ ile alakalıdır diye düşünüyorum. T5'ler de 15.000'de birdir bakım aslında, fakat Türkiye koşullarını düşünürsek 10.000 de yağ bakımına girmek daha a vantajlıdır. Mesela benim kullandığım T4'de orjinal mazot filtresi 20.000 yapıyor, yağ ise 10.000'de bir değişiliyor. Ama öyle yağlar var ki vsikositesi yüksek 20.000'i görüyor. Tabi 20.000'de yağ bakımına giren vir Vito'nun o km boyunca en az 3,5 litre yağ eksilteceği kanaatindeyim. Kullanılan yağın litresi de en az 18 TL vardır ki, 3 litre yağ parası neredeyse 50 TL. Bir de böyle düşünmek gerek. Yani o araçta kullanılan yağ hem pahalıdır hem de uzun vadede yağ eksiltecektir diye düşünüyorum, yağ yakmayan motor da yoktur.

Arkadan çekiş yükte elbette avantajlıdır. Vito'ları ben de beğenirim, tek beğenmediğim tarafı görünüşleridir, ama sorunsuz araçlardır.

90 hp'lik Vito dediniz, bu eski kasa mı? Benim bildiğim yeni kasalarda 90 hp'lik motor yok. Eski kasalarda da, körüklü süspansiyon var ve duyduğum kadarıyla sorun çıkartıyorlar, bir arkadaşım sorunlar yaşamıştı. Yeni kasalarda bu sorunu çözdüler sanırım. Alacaksanız yeni kasa Vito alın derim, Common Rail motorlu 110-115 hp'lik motorlar gayet iyidir, ve chip tuningle iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Örneğin 110 hp  250 nM tork

chip sonrası  136-140 hp  300 -310 nM'lik bir canavar olur.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #22 : 26 Haziran 2010, 14:59:28 »
zman ayırdıgınız ıcın cok tesekkur ederım adem bey
yenı kasa 109 cdıler 90hp
11ler 109 ıle sızınde dedıgınız gıbı 122ye kadar standard
115ler 150 hp
 eskı kasa kısa bı yolculuk etmıstım koruk eskı kasa 112L olanlarda var
yag hakkındada aynı sey 20.000de 3lıtre yakarsa t5de 10.000te o sıkıstırmayla 1.75lıtre yakar heralde dıyılmı amacım kotulemek deyıl dıyerıne gore daha avantajlı bır fıyatta t5 bulursam hala t5 alırım adem abı sende  bılırsın tıcarette hersey hesap ışı fıyat malıyet maksımum fayda

Öncelikle şunu söylim iyi araştırmışsınız, ben Vito'yu sizin kadar inceleyip masaya yatırmadım.  Ama motorları gerçekten harika. Ben 2.4 D ile 600 kg yük ile asfalt bir rampayı 4.vites 60'la çıkarken arkamdan uzun şase bir CDI Sprinter yanımdan roket gibi geçmişti, sanırım 150 hp'lik bir araçtı.

Özellikle Mercedes'in motorları çok sessiz, rölantide motorun çalıştığını anlamıyorsunuz desem yeridir.Common Rail motor olması üstün bir avantaj. Biliyorsunuz yeni kasa makyajlı T5'ler hariç dieğr T4-T5'ler pompa meme enjeksiyonlu.

Bakım masraflarına gelince, bu tamamen kullanılan yağ ile alakalıdır diye düşünüyorum. T5'ler de 15.000'de birdir bakım aslında, fakat Türkiye koşullarını düşünürsek 10.000 de yağ bakımına girmek daha a vantajlıdır. Mesela benim kullandığım T4'de orjinal mazot filtresi 20.000 yapıyor, yağ ise 10.000'de bir değişiliyor. Ama öyle yağlar var ki vsikositesi yüksek 20.000'i görüyor. Tabi 20.000'de yağ bakımına giren vir Vito'nun o km boyunca en az 3,5 litre yağ eksilteceği kanaatindeyim. Kullanılan yağın litresi de en az 18 TL vardır ki, 3 litre yağ parası neredeyse 50 TL. Bir de böyle düşünmek gerek. Yani o araçta kullanılan yağ hem pahalıdır hem de uzun vadede yağ eksiltecektir diye düşünüyorum, yağ yakmayan motor da yoktur.

Arkadan çekiş yükte elbette avantajlıdır. Vito'ları ben de beğenirim, tek beğenmediğim tarafı görünüşleridir, ama sorunsuz araçlardır.

90 hp'lik Vito dediniz, bu eski kasa mı? Benim bildiğim yeni kasalarda 90 hp'lik motor yok. Eski kasalarda da, körüklü süspansiyon var ve duyduğum kadarıyla sorun çıkartıyorlar, bir arkadaşım sorunlar yaşamıştı. Yeni kasalarda bu sorunu çözdüler sanırım. Alacaksanız yeni kasa Vito alın derim, Common Rail motorlu 110-115 hp'lik motorlar gayet iyidir, ve chip tuningle iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Örneğin 110 hp  250 nM tork

chip sonrası  136-140 hp  300 -310 nM'lik bir canavar olur.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2010, 15:03:10 Gönderen: kurt »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #23 : 26 Haziran 2010, 19:13:23 »
Tabi ki Ziya bey, her iki araçta güzel. Her ne kadar Mercedes Vito kullanmasam da bu aracı kötüleyemem,  yalnız 90 hp'lik arkadan itişli bir araç serilik hakkında düşündürücü geliyor bana. Tabi chip tuning sonrası performans gayet artacaktır. Şunu unutmayın Türkiye'de hiç bir usta T5 için 15.000'lik bakımı önermez, 10.000'de bakımı yapılsın der. Artık bir an önce gelsinler de para alalım diye mi yoksa gerçekten öyle mi bilinmez. Tabi 15.000 km az bir yol değil ve Türkiye'de iklim ve yollar yabancı ülkelerde ki gibi değil. Sürekli rampalarda gezinmek, yüklü araç kullanmak vs.. gibi sebeplerden yağ eksiltme olacaktır. 10.000 km'den sonra da vsikosite özelliği yavaş yavaş azalmaya başlayabilir yağın yıpranmasıyla o zaman da yağ eksiltme başlayacak.

Ben de her iki araçta da EGR valfin iptal edilmesi gerekir. Vito sanırım panelvan alacaksınız, Panelvan araçlar artık rağbet görmüyor, cam açtırma koltuk taktırma işi eskisi gibi değil ve masraflı bu size devazantaj olacak, satarken de ucuza gidecek. Vito alacaksanız tavsiyem camlı olsun.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #24 : 26 Haziran 2010, 20:36:14 »
camlı van dıyolar komple camlı 6+1 onlar bana uygun araclar dıyer yandan 2-3000tl gıbı bı masraf cıkıyor cam mevzusu sanırsam orjınal almak ıstıyorum
sızden cok sey orendım ılk yapacagım ıs once komple bır bakım performans amaclı deyıl ama verım amaclı hava fıltre ve chıp yaptırmak olucak

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #25 : 26 Haziran 2010, 23:20:54 »
Evet cam açtırmak şimdi masraflıymış. Gerçi ben 2005 yılında iki sıra cama 175 TL +75 tl panelleri kesme parası verdim. 350 TL de 3'lü VIP tarzı koltuğa verdim. Artık şimdi ruhsata işletmesi mi o kadar para tutuyor bilmiyorum.Ama eğer döşemecileri gezerseniz ucuz fiyata koltuk bulabilirsiniz. Şimdi bakıyroum da benim aldığım koltuk 750 TL'den aşağıya değil.

Tabi en iyisi dediğiniz gibi orjinal camlı koltuklusunu almanız, en azından uğraşmazsınız. Performans işini her zaman yaptırırsınız o sorun değil.Hayırlısı olsun. Ben de aracı ticari amaçlı kullanırdım gerçi fazla yük koymazdım şimdi işi bıraktık, araç bomboş boşken yağ gibi akıyor ancak keyif almaya başladım.