Öncelikle şunu söylim iyi araştırmışsınız, ben Vito'yu sizin kadar inceleyip masaya yatırmadım. Ama motorları gerçekten harika. Ben 2.4 D ile 600 kg yük ile asfalt bir rampayı 4.vites 60'la çıkarken arkamdan uzun şase bir CDI Sprinter yanımdan roket gibi geçmişti, sanırım 150 hp'lik bir araçtı.
Özellikle Mercedes'in motorları çok sessiz, rölantide motorun çalıştığını anlamıyorsunuz desem yeridir.Common Rail motor olması üstün bir avantaj. Biliyorsunuz yeni kasa makyajlı T5'ler hariç dieğr T4-T5'ler pompa meme enjeksiyonlu.
Bakım masraflarına gelince, bu tamamen kullanılan yağ ile alakalıdır diye düşünüyorum. T5'ler de 15.000'de birdir bakım aslında, fakat Türkiye koşullarını düşünürsek 10.000 de yağ bakımına girmek daha a vantajlıdır. Mesela benim kullandığım T4'de orjinal mazot filtresi 20.000 yapıyor, yağ ise 10.000'de bir değişiliyor. Ama öyle yağlar var ki vsikositesi yüksek 20.000'i görüyor. Tabi 20.000'de yağ bakımına giren vir Vito'nun o km boyunca en az 3,5 litre yağ eksilteceği kanaatindeyim. Kullanılan yağın litresi de en az 18 TL vardır ki, 3 litre yağ parası neredeyse 50 TL. Bir de böyle düşünmek gerek. Yani o araçta kullanılan yağ hem pahalıdır hem de uzun vadede yağ eksiltecektir diye düşünüyorum, yağ yakmayan motor da yoktur.
Arkadan çekiş yükte elbette avantajlıdır. Vito'ları ben de beğenirim, tek beğenmediğim tarafı görünüşleridir, ama sorunsuz araçlardır.
90 hp'lik Vito dediniz, bu eski kasa mı? Benim bildiğim yeni kasalarda 90 hp'lik motor yok. Eski kasalarda da, körüklü süspansiyon var ve duyduğum kadarıyla sorun çıkartıyorlar, bir arkadaşım sorunlar yaşamıştı. Yeni kasalarda bu sorunu çözdüler sanırım. Alacaksanız yeni kasa Vito alın derim, Common Rail motorlu 110-115 hp'lik motorlar gayet iyidir, ve chip tuningle iyi sonuçlar alabilirsiniz.
Örneğin 110 hp 250 nM tork
chip sonrası 136-140 hp 300 -310 nM'lik bir canavar olur.