Gönderen Konu: Genç Ralliciler Dikkat !  (Okunma sayısı 4618 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Genç Ralliciler Dikkat !
« : 08 Şubat 2010, 20:15:25 »
Kocaman mavi gözleri var. Henüz 16 yaşında. Otomobil katılımlarına katılıyor. Yaşının iki misli, tecrübeli pilotları geçerek birinci oluyor. Berke Bayındır, pistlerin en genç şampiyonu. Genetik olarak motor sporcu... Motor sesini ilk duyduğunda annesinin karnındaydı. Babası Mahir Bayındır katılımıyor, annesi Selva Bayındır co-pilotluk yapıyordu. Dört yaşından beri direksiyon çeviriyor. Geçen yıl 1300 kategorisinde Türkiye şampiyonu oldu.

Son günlerde Gulf Türkiye Pist Şampiyonası’nda 1600’lük grupta katılıman Bayındır, açık arayla lider. Şampiyonanın dördüncü katılımı bugün İzmit Körfez Pisti’nde.

Mahir İTÜ, Selva ise Boğaziçi Üniversitesi’nde öğrencidir. İTÜ’deki kız mevcudunun azlığından dolayı teknik üniversiteliler vakitlerinin çoğunu Boğaziçi’nde geçirmektedir. İki genç böyle tanışır. Mahir o yıllarda motor sporlarıyla da ilgilenmektedir. katılımlarından birine Selva’yı davet eder. İçinden de bir dilek tutar: "Selva katılıma gelirse aramızda çok ama çok ciddi bir şeyler olacak. Gelmezse yalnızca arkadaşız." Son anda Uludağ’a kayak turuna giden otobüsü kaçıran Selva, katılımı izlemeye gider.

Mahir’in babası otomobillere meraklıdır. Bu işlere biraz babasının, birazdan aile dostları eski katılımçı Azmi Avcıoğlu’nun desteğiyle girer. 22 yaşında ilk Murat 131’ini alır, İtalya’ya giderek onu bir katılım arabası haline getirir. 88’de ilk kez bir sponsorla, Malboro ile anlaşır. Hayatını bu işten kazanmaya başlar. Selva da, Mahir’in co-pilot’luğunu yapar. Hatta evlendikten sonra, oğulları Berke anne karnındayken bile defalarca katılımırlar. Berke motor sesini ilk kez o günlerde duyar.

7 YAŞINDA katılım KAZANDI

Direksiyonun başına ilk geçtiğinde dört yaşındadır. Babası kurucusu olduğu Mega Otomotiv’in arka bahçesine mütevazı bir karting pisti yerleştirmiştir. İlk katılımmasını yedi yaşında kazanır. İlk kez katıldığı Türkiye Karting Şampiyonası’nda ikinci olur. Birincilik kupasını bir yıl sonraki katılımta kaldırır.

Öğrendiği ilk teknik terim, frendir. Nerede fren yapacağını, virajı ne hızla döneceğini çabuk öğrenir: "Bu işin püf noktası fren bence. Frenle aranız iyi olmazsa kendinizi sık sık taşların içinde bulursunuz. Limitlerinizin farkına zamanla varıyorsunuz. Başarının sırrı ne biliyor musunuz? Mesela bir viraj maksimum 100 ile dönülebiliyor. Biz 97-98 ile dönmeye çalışırız. Fiziğin sonuna geliriz. Bunu en iyi ayarlayabilen, arabanın ağırlık dengesini en düzgün yerde tutabilen başarılı olur."

13 yaşına kadar karting mini kategorisinde katılımır. Yaşı ve ağırlığı arttığı için daha fazla sürdüremez. "2001’de babamla birlikte bir katılım arabası, Ford K aldık. Antrenmanlara başladık. Geçen yıl ilk kez bir takım adına katılımtım. Arkas Racing Team ile anlaştık. Türkiye ikincisi oldum. Bu yıl Arkas’tan Opel takımına geçtim. Şu anda Gulf Türkiye Pist Şampiyonası’nda açık arayla liderim."

Gulf Türkiye Pist Şampiyonası beş etaplı bir katılım. İki kez İzmir, bir kez de İzmit pistinde yapıldı. Bu pazar İzmit’te bir katılım daha var. En son katılım ise İstanbul Park’ta olacak. Berke’nin şu anki toplam puanı 70, en yakın rakibininki ise 42. Berke 16 yaşında, en yakın rakibi ise 44 yaşında tecrübeli bir pilot.

ŞOFÖR DİYE DALGA GEÇİYORLAR

Berke Bayındır, Koç Lisesi ikinci sınıf öğrencisi. Okuldaki arkadaşları Berke’nin ne kadar önemli bir iş yaptığının pek farkında değil. Şoför şoför, diye laf atıp, "Ne var canım gaza basıyorsun gidiyor" diye takılıyorlarmış. "Dalga geçiyorlar ama ben bir profesyonel olduğum için umursamıyorum. Caddede katılımmayı teklif ediyorlar. Alırım anahtarını, lafları falan... Hiç ciddiye almıyorum."

Berke, üniversitede teknik bir bölüm istiyor. Makine mühendisliği olabilirmiş. "Şu anda ben tek başıma bir motoru dağıtıp yeniden toplayabilirim. İşin teknik kısmına hakimim."

Bayındır Ailesi’nde yemek sofrasında bile otomobil konuşuluyor. Mahir Bayındır oğlunun çizdiği yoldan gitmesini gururla izliyor. Selva Bayındır her anne kadar endişeli. Ama Berke bu konuda biraz sert: "Annem çok korksa da hayır deme şansı yok. Kimse ona fikrini sormuyor."

REİNA ÇIKIŞI ALKOLLÜ YAKALANMAM İMKANSIZ

Her katılımta üç kilo su kaybediyorum. Kondisyon benim için çok önemli. Bu sebeple haftada en az üç gün spor salonunda ağırlık çalışıyorum. katılım haftası gıdama çok dikkat ediyorum. Fast-food tüketmiyorum, kola içmiyorum. katılımtan bir gece önce konsere, yemeğe gitmiyorum. Disiplinli bir iş bizimkisi. Benim Reina çıkışı alkollü yakalanmam imkansız. Sigaraya başlamam mümkün değil.

TRAFİK PİSTTEN DAHA KORKUTUCU

Caddede araba kullanmakla pistte kullanmak arasında dünya kadar fark var. Ehliyetim yok, pist dışında asla otomobil kullanmıyorum. Babam çok kuralcı. Arada sırada, sokağımızdan kamyon falan geçemezse park ettiği otomobilini iki araba öne almamı istiyor, o kadar. Trafik çok korkutucu gerçekten. Pistte, önümdeki sürücünün ne yapacağını bilirim. Trafikte öyle değil. Yol kenarında bir arkadaşını görür ve "Aaaa Selim" deyip direksiyonu birdenbire 90 derece kırar.
 
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı vw6n

  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Genç Ralliciler Dikkat !
« Yanıtla #1 : 08 Şubat 2010, 21:30:05 »
Yazı kopyala yapıştır yapmaktan bazı yerlerde bozulmalar olmuş.

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Genç Ralliciler Dikkat !
« Yanıtla #2 : 08 Şubat 2010, 21:38:14 »
dikkat ettim :) Berke gerçekten çok şanslı bir insan. Babasından çok şey öğrenmiş ve bunları çok iyi uyguluyor. 5-6 yıla kadar ülkemizi avrupada büyük organizasyonlarda temsil edeceğini tahmin ediyorum

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Genç Ralliciler Dikkat !
« Yanıtla #3 : 09 Şubat 2010, 18:38:00 »
Ne yalan söyliyim çocuığu çok kıskandım  :-[ Ama bi yandanda tebrik ediyorum açık ara farkla lider ve trafikte asla araba kulanmıyorum diyor helal olsun  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???