Gönderen Konu: mk 1gtı ve 106 gtı  (Okunma sayısı 37042 defa)

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #42 : 05 Aralık 2007, 18:05:12 »
denencek bir şey yok ortada aslında. konu performans açısından yorumlar olarak açılmış. chipti, filtreydi kıldı tüydü karıştırmayın. aralarında teknoloji farkı olan araçları kıyaslamak ne kadar doğru sizce?
+ 1903
illaki karşılaştıracağız derseniz lupo gti ile karşılaştırılabilir.
performans konusuna gelince 106 tartışılmaz stock halde.
yüklenirse mesala 106 da 2000 dolares harcanıp alınan güç golf 1 de 5ooo dolar harcanıp alınabilir.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Logged

Çevrimdışı living-legend

  • İleti: 290
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #43 : 05 Aralık 2007, 18:15:36 »
Teknoloji farkı herzaman hızlanma değildir...kendi aracından inip bir 106 GTi'a bin anlarsın ı zaman teknolojinin getirdiği farkları. Daha sonrada çok orj bir 1.8 Golf 1 GTi'a bin bu seferde senin aracaın ile olan farkı anlarsın.

Videoda konuya yaklaşım farklı orada Golf 4 GTi'da var mesela. Golf 4 GTi da kötü mü yürüyor. VW haybeye çalışıyor o zaman. Hatta saxo ona da giydiriyor :) ... Mukayese ile konulara esprili ve historical yaklaşımları karıştırmamak gerekiyor. Orada toplu bir kalkış var dikkat edersen saçma otomobiller saçma değerler elde ediyor.

Golf 1 GTi'ın 0-100 ü 8.7 olarak gözüküyor şimid baktığım bir kayanakta
Golf 4 GTi'ın 0-100 ü 7.9 sn civarında....

Üstelik 400mt hızlanmaları da çok yakın...Orada o farakta saçma zaten  ;)

Sen kendi arabanı eğer 106 GTi ile mukayese edebiliyosan o senin tercihin ama farklı zamnalarda aynı sınıflarda olamaları bu otomobillerin aynı olmaları manasına gelmez. 106 GTi farklı....Golf 1 GTi farklı bir yerde durur. İkiside döneminde ekoldur.





golf mk1 1,8 8v gti : 0-100 km/h 8,1 sn 7g getrıebe (senelere gore farklı sanzıman uygulamalrı oldugu ıcın farklı zamanlar cıkabılır)

o testekı mk1 1600cc 16v oettınger16s makına 136bg 177nm tork 0-100km/h 7 sanıyenın altında 0-400 15,4sn ordakı tum aracları gecer normal....(78-80 arası vw-oettınger gelıstırmesı olarak her kasada  dıger rakıplere govde gosterısı yapmak ıcın cıkmıs bır model mk2 de 16v lımıted var210bg mk3de a59var gıbı cıkmıs bır makına yanı)

teknolojı ve yenı model olması tabıkı avantaj ama motor sanzıman perf olarak temız ve bakımlı bır mk1 106 gtı veya baska markalrın modellerıne ezdırmez kendını...leş pas ıcınde bakımsız mk 1 ler harıc...

golf mk1 makınasına 106gtı makınasında daha az para harcayarak performans alınır ...

en basıt bır mk1 camshaft fıyatına bakın ve seceneklerı gorun 260dereceden 340 dereceye alternatıfler mevcut...cunku o hala daha ustunde ugrasılan kıymetlı bır kasa...

106 zmanın ıyı makınası ama zamanları cabuk doluyor...teknolojı buysa...

ıyı gunler..
1982 golf gti limited
1988 golf gti 16v
1990 golf gti 16v 1996 golf cl   8v 1997 golf gti limited edition 1998 golf sport 2000 golf gti exclusive

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #44 : 05 Aralık 2007, 18:38:22 »
sadece egzantrik olarak düşünürsek haklısın cenk.
golf için amerikada uygun fiyata egz ler mevcut.dolar euro farkınında etkısı var.
ama 106 nın sadece chip ile aldığı gücü elde etmek için golfe ne kadar harcamak lazım.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı living-legend

  • İleti: 290
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #45 : 05 Aralık 2007, 19:20:15 »
sadece egzantrik olarak düşünürsek haklısın cenk.
golf için amerikada uygun fiyata egz ler mevcut.dolar euro farkınında etkısı var.
ama 106 nın sadece chip ile aldığı gücü elde etmek için golfe ne kadar harcamak lazım.


sadece egzantrık degıl hersey abi...ne gelıyorsa aklına pıstondan vıraj demırıne rollcageden fren balatasına ne gelıyorsa aklına..

mk1 chıp yapamassın zaten...106 gtı chıp tunıngeden %6-8 arası guc alır...9-10 hp cıvarı yapar..

mk1 golf de 5e gaz kelebegı ve ısıınma regulatoru takarsın 10-12 hp arası alırısın ınan chıp tunıngden daha ucuzdur.. ;D

abı mk 1 makınasından 8v atmosferık olarak 250-260 hp cıkartıyorsun...16v olarak atmosferık 300-310hp cıkaratabılıyorsun...bana gostersenıze abı kac tane 106 veya 306 makınasından atmosferık o guclerı alan var...306 kıtcar var oda 250 bg  :D

abı saka bır yana vw makınalarıyla cok ugrasılıyor aftermarket olsun race olsun cok yarısan ve ugrasan var...o yuzden parca bol ve ucuz...

106 gtı ıyı bır makına lafım yok ama mk1 gunumuzun sartlarında bıle bas eder..yeterkı degerını bılen ınsanların elınde olsun...

ben mk1 ım hıc bahsetmıyım o cunku full race

ama mk2 var abı bizde k-jetronıc sadece abf k-jetronk koyduk.bızım dynoda 121 hp cıkardı sorunları var fırsat bulup ılgılenemedık...ama standart her 306 gtı gelsın deneyebılırız...sorunlu halıyle cok deneyen oldu.. ;D

k.i.b abi gorusmek dılegıyle...
1982 golf gti limited
1988 golf gti 16v
1990 golf gti 16v 1996 golf cl   8v 1997 golf gti limited edition 1998 golf sport 2000 golf gti exclusive

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #46 : 05 Aralık 2007, 20:01:57 »
tabi işi dünyadaki örneklerle kıyaslarsak senin dediğin çok doğru.
inanılmaz parçası var.ama türkiye şartlarında  106 her yönden avantajlı.
kaç kişi uğraşıp mk1 topluyor. veya toplayabiliyor güçlendirebiliyor cenk.
mk1 chip tabiki olmaz  :D olurda demedim zaten  :tamamdir
chipli veya chipsiz 106 kullanmadım.
sadece superchipli 206 kullandım.inanılmaz gidiyordu.
he ben 106 mı mk1 mi dersen tabiki mk1 tercih ederim ama tr şartlarında insanların 106 tercih etmesi ve bence 106 ların mk1 lerden daha performanslı olması gayet normal ama bence.
kendine ve aracına iyi bak.
inş pistlerde görürüz artık  :sevgi:
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #47 : 05 Aralık 2007, 20:12:31 »
ya burda ne tartışılıo tam olarak?mk1 gti kaç model kaç para?106 gti kaç model kaç para?bunları düşündünüzmü hiç?ayrıca şafak arkadaşıma sesleniorum 106 gti piyasada çok tutulan bir APAÇİ arabasıdır.bu arabanın ne olduğunu ne amaçla üretildiğini bilmeyen,saçları garip şekil taranmış,pahalı araba alamayıp(AUDİ,BMWvs...) ona buna sataşan arkadaşlar biniyo bunu bilmiorum deme sakın.mk1 e gelince,8 yıldır her gün biniorum uzun yola da çıktım defalara (ankara-bodrum=9 saat) sadece 2defa yolda kaldım.muadili 90 model 205 gti ı(arkadaşımda vardı)90 kere çekmişimdir.200km ile giderken stop eden bi araba,bana göre bırak gti ı araba bile olamaz.isterseniz 106 yı bide mk5 gti ile kıyaslayalım ;) kendim test esnasında 1diil 2 106 gti ı (biri turbolu ankaralılar bilir proshop un arabası sarı renkte) al aşşağa ettim.daha da kimse bana 106 demesin...

Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #48 : 05 Aralık 2007, 20:16:27 »


2 tane 106 yla oynadığım test aracıda budur...

Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #49 : 05 Aralık 2007, 21:39:58 »
bu arada bu test ettiğim araç,ntv deki 0-100 programında 300 hp ye çıkarıldı izleyeneler bilir.artık gerçek arabalardan bahsedersiniz umarım...

Çevrimdışı Ouzoo

  • İleti: 3622
  • Bayılırım otobüs kokusuna
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #50 : 05 Aralık 2007, 21:47:00 »
Valla arkadaşlar bu konunun sonu gelmez çünkü her ne kadar vw grubu araç binicileride olsak illaki gönlümüzden gelmiş geçmiş araçlarda illaki olacaktır.106 oldukça popüler bi araba ülkemizde.Uygun bütçeli, güzel motorlu bir araç.Teknoloji denmişte o kadar bi teknoloji aramayın bi 106 da.Bir abimiz 106 sevdalısıydı bizim burda.2000model bugüne kadar gördüğüm en orjinal gtiın sahibiydi çiçek gibiydi aracı.Onu sattı dayanamadı  ay sonra sanırım 97 model bi sarı gti aldı. arabada airbag yok abs yok, direksiyon hidrolik bile değil!!!. bu araç 90 lı yılların bir aracı ve hidrolik bile değil direksiyonu inanabiliyormusunuz.+ olarak karoser ve şase dayanıklılığı denirse 106 serisi peugeot nun ürettiği en vahim araçtır.Yürüyen teneke, şahin doğan nasılsa aynı kalemde..Mk 1 zamanının özel bir aracı.efsanenin başlangıç temsilcisi.İllaki aradaki 20 yla dayanan bi fark bariz görülecektir insende binsende gitsende..Ancak forumumuzdada var şu an satılık olan dx pirellli gti ı ben hiçbir 106 ya değişmem bu kiisel görüşüm.Herkesin renkleri farklıdır herkesin görüşüne saygılı olmak lazım.O geçer bu kaçar muhabbetide bence gereksiz çünkü böyle bir karşılaştırma baştan beri yanlış.
Otomobil kullanmak asalaklıktır. Kurallara uygun kullanmak ise çağdaşlık. Lütfen trafik kurallarına uyun. Sinyal kullanmayı sevin. Yol verirken de cömert olun. Ki insan olmanın tadına varın..

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #51 : 05 Aralık 2007, 21:49:17 »
97 de sarı GTi yok bal köpüğü var
Hidrolik direksyonu olmayan 106 GTi yok...sökülmüştür...yerine ne takabildilerse tabi

 ;)
...

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
« Yanıtla #52 : 05 Aralık 2007, 22:04:58 »
Konu amacının dışına, kişisel tartışmalara döndü...
Gerekli cevaplarda verildi zaten...
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."