Gönderen Konu: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.  (Okunma sayısı 17334 defa)

Çevrimdışı cetesk

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« : 03 Mart 2010, 12:10:03 »
Merhaba Golfseverler. Ben Çetin. 1999 model Golf IV comf.Otomatik bir aracım var. Aracımın sorunları hakkında fikirlerinizi bekliyorum. Beyine su kaçırdık. Beyin tamir oldu ve kelebek boğazı temizlendi. Ancak 2 ay sonra devir saati sapıtmaya başladı. 600 e düşüp 800 e çıkıyor. boşa atılınca 900 devirde sabitleniyor. Kelebek boğazındaki boruyu sökünce sıkıntı kalmıyor. sensör devre dışı kalıyor çünkü. Temizletiyorum. 3 gün içinde arıza tekrarlıyor. 3 usta baktı araca 2 si beyin değişecek dedi. Biride kelebek boğazı dedi. Beyin değişecek diyenler vermemesi gereken hataları araç veriyor diyorlar.Siliyorlar arızayı kontak aç kapa tekrar geliyor. 400 kuruş yakarken 625 kuruşa çıktı yakıt tüketimim şehir içi 225x45x17. Fikirleriniz bekliyorum. 

Logged

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #1 : 03 Mart 2010, 15:03:23 »
hocam kelebek temizliğini bende özel serviste yaptırmıştım. sonra devir sabit durmuyordu bir türlü.. sonra bi usta kelebeğin içine hafif bi boya sürdü sonra sorun bi nebze düzeldi. ancak bu seferde bazen çalışmamaya başladı. sonra dedim ki yetkili servise göstereyim. boya havayla karıştığı için problem yaratıyormuş. rolanti ayarının bilgisayarla bi ayarı varmış. şuan hiçbir sorunum yok çok şükür. rolantini bilgisayarla ayarını yapamıyorlardır. yetkili servise git derim.

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #2 : 03 Mart 2010, 16:14:25 »
Sorun boğaz kelebeği değil hava akış metre, MAF sensörüdür.

Yetkili servis önce MAF sensörünü değiştirir.
O sorunu çözmezse de beyni değiştirir.

Zaten büyük ihtimalle de MAF sensörü bozulmuştur.
Sonuçta çıkarınca problem ortadan kalkıyor.
Özellikle açık hava filtresi kullanan araçlarda bir süre sonra bozulabiliyor.


Mümkünse sağlam MAF sensörü olan bir arabanınkini deneyin, bu arada MAF sensörünü takınca deneme yaparken tüm filtre sistemini de takın çünkü yanıltıcı sonuçlar alabilirsiniz.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı cetesk

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #3 : 03 Mart 2010, 21:01:47 »
Kelebek boğazının temizliği yapıldıktan sonra adaptasyon yapıyorlar. Anladığım kadarıyla kelebek boğazına gelen plastik mafsalın üzerindeki sensör maf sensörü oluyor.Bu maf sensörü katalizörden geliyor galiba .15 gün önce muayeneye gittim. Muayenede katalizörün sökülmüş dediler. Yeni bir katalizör aldım. Ama sıfır alamadım 2. el aldım 350 tl ye. Acaba yakıtın 625 kuruşa  çıkması da bu yüzden mi. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #4 : 03 Mart 2010, 22:07:28 »
MAF sensörü motora giren havanın yoğunluğunu ölçüyor ki benzin-hava karışımını ayarlayabilsin.
Katalizör motorun egsoz çıkışından hemen sonra gelip, zehirli gazları filtreliyor.
Katalizör doğal olarak motordan hava çıkışını biraz da olsa kısıtlıyor, tüketimi biraz arttırabilir.
Katalizörden önce de lambda sensörü var.
Bu sensör de egsozdan atılan benzin-hava karışımını ölçüyor.
Eğer benzin atıyorsa araba, hava-yakıt karışımındaki yakıtı azaltıyor.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı cetesk

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #5 : 03 Mart 2010, 23:17:07 »
Koray maf sensörünün yerini bir tarif edermisin.

Çevrimdışı blackboyss

  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #6 : 03 Mart 2010, 23:38:05 »
kelebegin üstünde olmasi gerek diye biliyorum  :o

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #7 : 04 Mart 2010, 07:38:16 »
Zaten tarif etmişsiniz siz.
Kelebek ile filtre kutusu arasındaki plastik boru üzerinde MAF sensörü.
Hani kablo bağlı olan.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı Ekrem

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #8 : 04 Mart 2010, 10:20:00 »
arkadaşlar MAF sensörü ile ilgili şöyle bi sorum olacak benimde, aracı ilk çalıştırdığımda ve ilk harekette araba önce 1-2 sn kadar yığılma yapıyo, sanki boğuluyo gibi daha sonra açılıyo, bu acaba MAF sensörünün arızasından kaynaklanıyo olabilirmi, hava-yakıt karışımını ayarlayamadığı için olabilir mi? yada neden kaynaklanıyodur sizce?

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #9 : 04 Mart 2010, 14:51:14 »
Boğaz kelebeğini en son ne zaman temizlettin?
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı blackboyss

  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #10 : 04 Mart 2010, 18:18:07 »
birde adaptasyon yapıldımı ?

Çevrimdışı bekusa

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #11 : 04 Mart 2010, 22:25:12 »
arkadaşlar slm 2001 golf comf.sahibiyim memnunum ama sabahları çalıştığında rolanti ayarı sabitlenemiyor hareket ettikten  bir süre sonra hareket ettiğimde araç stop ediyor bunu birkaç kez yaptı aracımda tüp takılalı 5 ay oluyor benzinde çalışırken bu sözkonusu değildi sebebi bahsettiğiniz boğaz kelebeğinden kaynaklanıyor olabilirmi birde boğaz kelebeğini ne kadar sürede temizletmemiz gerekiyor vereceğiniz cevaplara şimdiden tşk.ederim.

Çevrimdışı blackboyss

  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #12 : 04 Mart 2010, 23:26:47 »
önce bir temizlik yaptırın belli periyotlarda temizlenmesi gerek km yok ama varsada bilgili arkadaslar bir cevap verecektir.

Çevrimdışı cetesk

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV Arızaları Fikirlerinizi Bekliyorum.
« Yanıtla #13 : 07 Mart 2010, 23:26:27 »
aracın kelebek boğazını tekrar temizlettim. balata fren temizleyicisiyle temizlediler. arac normale döndü şimdilik. Tekrar adaptasyon yaptılar. 1 haftadır sorun yok. İşin ilginç yanı aracın altında neonlar vardı. Tekrardan yanmaya başladı. bilgisayara bağlayınca heralde bir kısa devreyi de ortadan kaldırdılar. Bakalım tekrar arıza yapacakmı?. Yada yakıt tüketimi değişecek mi? Sonucu tekrar paylaşıcağım sizlerle.