Başta buna ben de takılmıştım. 1,4 / 80 bg benzinli motor 1050 kiloluk poloyu zor çekiyo 1400 kiloyu nasıl çekecek diye! Bu arabalara düz 1,4 takmıyorlar.
Sonra araştırınca şunu da gördüm. Adamlar 1.500 kg passata da 1.800 kg touran a da aynı motoru koyuyolar.
1.4 tsi (turbo
sport injection), VW in 2008-2009 yılında bulduğu turboşarjlı bi motor teknolojisi ve benzer bir teknolojiyi audi de kullanıyor.
Düz 1,6 / 102 bg benzinli motorlar 3800 devir/dk da max.148 tork üretirken 1.4 tsi motorlar daha 1500 devir de 200 tork üretiyor. Olayı koparan da bu. Hatta normalde arabalar 2000 devirde vites yükselttiğinde boğulma sesi çıkarırken ben 1600-1700 devirde vites değiştiriyorum (ki arabanın yol bilgisayarında 1500 devirde vites yükseltme önerisi yapıyor) ve araba şahlanıp devam ediyor. Bu a 1,4 tsi motorlara özel bir durum.
Işıklarda normal kalktığım halde genel de kalanı arkada oluyor. Kasılmayan önüme geçemiyor. Bazen motorun arabaya fazla geldiğini bile hisettiriyor sana emin ol. Bu arada düz 1,6 lar (bir ikisi denedi aldı ağzının payını) yolda baş edemiyorlar, ben her türlü koparıyorum..
)
Sayg.