Gerekli olan hava 8 valf olan bir sistemde verimli,kayıbın az olduğu bir şekilde silindirlere iletilebilseydi 16 valf sistemler üretilmez geliştirilmezdi.Sizin mantığınıza göre 8 valf bir motorun subap ları daha büyük o zamanda 16 valf motorlarında çifter çalışan subapları var yani ha büyük bir delik ha küçük iki delik düz mantıkta pekte bir farkı yoktur ancak işin özü tabiî ki böyle değildir 8 valf lerin subap ları ne yazıkki daha büyük değildir neye dayanarak söylendi bu anlayamadım ayrıca 8 valf eski ve bir çok markanın üretiminden kaldırdığı bir telolojidir hala günümüzde tek tük markalarda 8 valf motor üretilmesinin tek nedeni ise maliyettir başka bir açıklamasıda yoktur.
Hava emiş konusuna gelirsek tekrar belirtmek istiyorum bu işin enjeksiyon yada karburatör ile alakası yoktur havayı tabikide karburatör emmez bu işin tamamen piston strok`u kurs hacmi ile alakası vardır.İki motor düşünün ikisi birbirinin aynısı olsun sadece tek farkları biri 16 valf enjeksiyonlu diğeri ise 8 valf karburatörlü olsun geri kalan her şey birbirinin aynısı olsun sonuç ne olur ? Tabiki iki motorunda emdiği hava metreküp cinsinden aynı olur çünkü pistonun ÜÖN den AÖN ye inerken strok boyunca emeceği hava bellidir 16 valf in buradaki rölü piston başına emme ye dair iki subap düştüğünden pistonun emdiği havayı kolaylaştırmak,daha rahat nefes almasını sağlamaktır “Sonuçta kısa pistonlu araçlar birim saniyede daha cok hava çeker” teoriside yanlıştır aynı hacimde kısa stroklu bir motor ile uzun sotroklu bir motor 1000 d/dk da sabitlense uzun stroklu motorun emdiği hava metreküp cinsinden daha fazla olacaktır.
Honda s2000 ve Formula örnekleri verilmiş ama bu örnekler benim lehime olmuş s2000 ler zaten 16 subaptır Formula motorları ise 48 subaptır ayrıca s2000 lerin sıkıştırma oranı bir hayli yüksektir (yani yanma odası küçüktür) 11.7 : 1 gibi bir değeri vardır bu çok iyi bir değerdir wrc araçlarının sıkıştırma oranlarının minimum 13:1 den başladığını göz önüne alırsak.